Americký trh netrpělivě vyhlíží příchod elektrické Hondy. Místní fanoušci značky totiž zatím byli ochuzení a malý model Honda e se zde neprodává. Jenže Američané mají své preference mnohem více nastavené k větším modelů, a tak se prvním plně elektrickým zástupcem značky na americkém trhu stane v roce 2024 až SUV Honda Prologue.
Na vývoji Honda spolupracovala s americkou automobilkou General Motors a vůz je i postaven na platformě partnera Ultium. To je ale jediné, co má nyní vůz příbuzného s vozy typu Cadillac Lyriq, Chevrolet Blazer EV nebo s jinými modely postavených na této platformě. Z vnějšku i zevnitř se jedná o čistokrevnou Hondu. I když k zahájení prodeje má dojít až přespříští rok, automobilka již zveřejnila kompletní vzhled vozidla.
Skutečnost, že se jedná o vůz čistě pro Američany (v tuto chvíli nejsou informace o tom, že bychom se dočkali i v Evropě – pozn. redakce), naznačuje i to, že se o vzhled vozu postaralo grafické studio Hondy sídlící v Los Angeles. Široce rozkročená karoserie s čistými tvary byste bezpochyby na severo-americké silnice zařadili na první pohled.
V modelové nabídce se zařadí nad model Honda CR-V. Jeho nejbližším sourozencem zde bude SUV Honda Passport. Díky základu na platformě Ultium disponuje vůz Honda Prologue dlouhým rozvorem kol o hodnotě 3 094 mm. Celková délka vozu je 4 877 mm, šířka se těsně vleze pod dva metry (1 989 mm) a je vysoký 1 643 mm.
Čtěte také: Test Honda HR-V e:HEV – Co víc od rodinného vozu potřebujete?
Výrobce prezentuje vůz Honda Prologue na hliníkových kolech o průměru 21 palců. Co však může působit nezvykle u takového vozu, jsou náboje kol se šesti šrouby. Ty většinou známe u osobních vozů až u těch terénněji zaměřených. Jedná se o vlastnost použitého podvozku. Honda zatím neuvádí hmotnost vozidla, z podobně velkého Cadillacu lze odhadovat hmotnost kolem dvou a půl tuny.
Podobně jako mnoho automobilek Honda upouští od prezentace svého grafického loga na vozidle. Na víku zavazadlového prostoru tak zpozorujete roztažený název automobilky místo notoricky známého znaku písmene H. Kromě toho na víku najdete i název modelu, stupeň výbavy a u přítomnosti čtyřkolky i označení pohnu AWD. V takovém případě vůz pohání dvojice elektromotorů. Pokud byste ze zaměřili pouze na zadní partie vozu, nejspíš vám bude jako nám připomínat Range Rover Evoque. Tato podobnost ale určitě na nic společného neodkazuje.
Uvnitř Hondy Prologue vám bude společnost dělat dvojice velkých displejů. Levý displej digitálních budíků se rozpíná na úhlopříčce jedenácti palců a najdete jej ve všech stupních výbavy. Středový dotykový displej infotainmentu je jen o tři desetiny palce širší. Honda naštěstí ví, kde udělat hranu a tak zůstal panel ovládání klimatizace a topení zvlášť, a to včetně fyzických tlačítek. Na více detailních informací si zatím budeme muset ještě počkat.
Americký trh netrpělivě vyhlíží příchod elektrické Hondy. Místní fanoušci značky totiž zatím byli ochuzení a malý model Honda e se zde neprodává. Jenže Američané mají své preference mnohem více nastavené k větším modelů, a tak se prvním plně elektrickým zástupcem značky na americkém trhu stane v roce 2024 až SUV Honda Prologue.
Na vývoji Honda spolupracovala s americkou automobilkou General Motors a vůz je i postaven na platformě partnera Ultium. To je ale jediné, co má nyní vůz příbuzného s vozy typu Cadillac Lyriq, Chevrolet Blazer EV nebo s jinými modely postavených na této platformě. Z vnějšku i zevnitř se jedná o čistokrevnou Hondu. I když k zahájení prodeje má dojít až přespříští rok, automobilka již zveřejnila kompletní vzhled vozidla.
Skutečnost, že se jedná o vůz čistě pro Američany (v tuto chvíli nejsou informace o tom, že bychom se dočkali i v Evropě – pozn. redakce), naznačuje i to, že se o vzhled vozu postaralo grafické studio Hondy sídlící v Los Angeles. Široce rozkročená karoserie s čistými tvary byste bezpochyby na severo-americké silnice zařadili na první pohled.
V modelové nabídce se zařadí nad model Honda CR-V. Jeho nejbližším sourozencem zde bude SUV Honda Passport. Díky základu na platformě Ultium disponuje vůz Honda Prologue dlouhým rozvorem kol o hodnotě 3 094 mm. Celková délka vozu je 4 877 mm, šířka se těsně vleze pod dva metry (1 989 mm) a je vysoký 1 643 mm.
Čtěte také: Test Honda HR-V e:HEV – Co víc od rodinného vozu potřebujete?
Výrobce prezentuje vůz Honda Prologue na hliníkových kolech o průměru 21 palců. Co však může působit nezvykle u takového vozu, jsou náboje kol se šesti šrouby. Ty většinou známe u osobních vozů až u těch terénněji zaměřených. Jedná se o vlastnost použitého podvozku. Honda zatím neuvádí hmotnost vozidla, z podobně velkého Cadillacu lze odhadovat hmotnost kolem dvou a půl tuny.
Podobně jako mnoho automobilek Honda upouští od prezentace svého grafického loga na vozidle. Na víku zavazadlového prostoru tak zpozorujete roztažený název automobilky místo notoricky známého znaku písmene H. Kromě toho na víku najdete i název modelu, stupeň výbavy a u přítomnosti čtyřkolky i označení pohnu AWD. V takovém případě vůz pohání dvojice elektromotorů. Pokud byste ze zaměřili pouze na zadní partie vozu, nejspíš vám bude jako nám připomínat Range Rover Evoque. Tato podobnost ale určitě na nic společného neodkazuje.
Uvnitř Hondy Prologue vám bude společnost dělat dvojice velkých displejů. Levý displej digitálních budíků se rozpíná na úhlopříčce jedenácti palců a najdete jej ve všech stupních výbavy. Středový dotykový displej infotainmentu je jen o tři desetiny palce širší. Honda naštěstí ví, kde udělat hranu a tak zůstal panel ovládání klimatizace a topení zvlášť, a to včetně fyzických tlačítek. Na více detailních informací si zatím budeme muset ještě počkat.