Japonská Honda podepsala prohlášení o společném záměru s rakouskou firmou KTM, italským Piaggio, ale také s japonskou Yamahou. Nově vzniklé konsorcium, které zahrnuje výrobce motorek, má za cíl vyvinout vyměnitelné baterie určené pro motocykly a lehká elektrická vozidla.
„V kontextu Pařížské dohody o klimatu a plánovaného přechodu na elektromobilitu jsou zakládající členové konsorcia přesvědčeni, že dostupnost systému standardizovaných výměnných baterií by mohla přispět nejen k většímu rozšíření lehkých elektrických vozidel, ale také k udržitelnějšímu řízení životního cyklu baterií využívaných v sektoru dopravy.“ píše se v oficiální tiskové zprávě od Hondy.
Prodloužením dojezdu, zkrácením doby nabíjení a snížením nákladů na vozidla a infrastrukturu se výrobci chtějí pokusit rozptýlit hlavní obavy zákazníků týkající se elektromobility.
Cílem konsorcia proto bude definovat standardizované technické parametry systému vyměnitelných baterií pro vozidla spadající do kategorie L: mopedy, motocykly, tříkolky a čtyřkolky. Formou těsné spolupráce se zainteresovanými subjekty a s národními, evropskými a mezinárodními standardizačními orgány se budou zakládající členové konsorcia podílet na vytváření mezinárodních technických norem.
Konsorcium zahájí svou činnost v květnu 2021.
Čtěte také: Přichází elektrická motorka Honda CB125R? Patentové snímky to naznačují
„Celosvětový rozvoj elektrifikace s cílem snížit globální emise CO2 postupuje stále rychleji, a to zejména v Evropě. Pro rychlé rozšíření elektrických motocyklů je zapotřebí vyřešit především problémy spočívající v krátkém dojezdu a v dlouhé době nabíjení. Jako slibné řešení se zde jeví právě vyměnitelné baterie. S ohledem na pohodlí zákazníků je nezbytné dosáhnout standardizace vyměnitelných baterií a co největšího rozšíření bateriových systémů. To je také důvod, proč se čtyři výrobci uchýlili k založení konsorcia,“ řekl Noriaki Abe, vedoucí představitel divize motocyklů ve společnosti Honda.
Podle Hondy příchod elektrických motorem do Evropy není vůbec vyloučet, ba spíše naopak. „Vzhledem k tomu, že elektrická vozidla v současnosti na evropském motocyklovém trhu zaujímají malý podíl, pečlivě analyzujeme situaci, infrastrukturu a trendy u zákazníků a těmto hlediskům přizpůsobujeme svůj přístup k elektrifikaci motocyklů s cílem nabídnout zákazníkům odpovídající výrobky a služby ve správném čase a za správnou cenu.“ Uvidíme tedy, zda je to jen otázkou času!
Japonská Honda podepsala prohlášení o společném záměru s rakouskou firmou KTM, italským Piaggio, ale také s japonskou Yamahou. Nově vzniklé konsorcium, které zahrnuje výrobce motorek, má za cíl vyvinout vyměnitelné baterie určené pro motocykly a lehká elektrická vozidla.
„V kontextu Pařížské dohody o klimatu a plánovaného přechodu na elektromobilitu jsou zakládající členové konsorcia přesvědčeni, že dostupnost systému standardizovaných výměnných baterií by mohla přispět nejen k většímu rozšíření lehkých elektrických vozidel, ale také k udržitelnějšímu řízení životního cyklu baterií využívaných v sektoru dopravy.“ píše se v oficiální tiskové zprávě od Hondy.
Prodloužením dojezdu, zkrácením doby nabíjení a snížením nákladů na vozidla a infrastrukturu se výrobci chtějí pokusit rozptýlit hlavní obavy zákazníků týkající se elektromobility.
Cílem konsorcia proto bude definovat standardizované technické parametry systému vyměnitelných baterií pro vozidla spadající do kategorie L: mopedy, motocykly, tříkolky a čtyřkolky. Formou těsné spolupráce se zainteresovanými subjekty a s národními, evropskými a mezinárodními standardizačními orgány se budou zakládající členové konsorcia podílet na vytváření mezinárodních technických norem.
Konsorcium zahájí svou činnost v květnu 2021.
Čtěte také: Přichází elektrická motorka Honda CB125R? Patentové snímky to naznačují
„Celosvětový rozvoj elektrifikace s cílem snížit globální emise CO2 postupuje stále rychleji, a to zejména v Evropě. Pro rychlé rozšíření elektrických motocyklů je zapotřebí vyřešit především problémy spočívající v krátkém dojezdu a v dlouhé době nabíjení. Jako slibné řešení se zde jeví právě vyměnitelné baterie. S ohledem na pohodlí zákazníků je nezbytné dosáhnout standardizace vyměnitelných baterií a co největšího rozšíření bateriových systémů. To je také důvod, proč se čtyři výrobci uchýlili k založení konsorcia,“ řekl Noriaki Abe, vedoucí představitel divize motocyklů ve společnosti Honda.
Podle Hondy příchod elektrických motorem do Evropy není vůbec vyloučet, ba spíše naopak. „Vzhledem k tomu, že elektrická vozidla v současnosti na evropském motocyklovém trhu zaujímají malý podíl, pečlivě analyzujeme situaci, infrastrukturu a trendy u zákazníků a těmto hlediskům přizpůsobujeme svůj přístup k elektrifikaci motocyklů s cílem nabídnout zákazníkům odpovídající výrobky a služby ve správném čase a za správnou cenu.“ Uvidíme tedy, zda je to jen otázkou času!