Hasiči cvičí, jak uhasit elektromobil v parkovacím domě. Má to svá specifika

  • Požáry elektromobilů jsou zatím spíše vzácností
  • I tak je ale potřeba na ně být připraven
  • Hasiči trénovali, jak elektromobil hasit v zavřených prostorách
Hasiči se cvičili, jak uhasit Teslu. Zdroj: Hasiči ČR

Hasiči se cvičili, jak uhasit Teslu | foto: Hasiči ČR

Požárů elektromobilů není mnoho, ve skutečnosti hoří elektrická auta statisticky méně často, než spalovací auta, ale jejich následky bývají velmi vážné. Hasit elektromobil konkrétně v uzavřeném prostoru je totiž velmi náročné. Čeští hasiči se proto na tuto situaci dopředu cvičí.

Elektromobil transportovali pomocí vozíku

Příbramští hasiči v minulém měsíci trénovali zásah při požáru elektromobilu v novém parkovacím domě. Vyzkoušeli si i transport vozidla pomocí speciálních vozíčků a vyprošťovacího automobilu. Podobně cvičí hasiči i v dalších krajích, aby si zdokonalili taktické postupy a vyzkoušeli novou techniku.

Jak hasit v podzemních garážích

Další cvičení proběhlo v prostorách podzemních garáží obchodního domu Dvořák v Táboře. Jako cíl velitelé stanovili jak lokalizaci a likvidaci „požáru“ elektromobilu, tak vyhledání a záchranu osoby – řidiče. Součástí výcviku bylo také praktické seznámení se s objektem garáží, s jeho členěním a využitím únikových cest pro hasební zásah.

Jak vyprostit elektromobil z požáru

Prioritou cvičení však bylo následné prověření postupů při vyproštění elektromobilu poškozeného požárem z garáží ven na volné prostranství. Jednotka použila nově pořízené vybavení – sadu pro manipulaci s vozidly, takzvané vozíčky. Obrovským benefitem byla možnost vyzkoušet si taktické postupy a vybavení přímo na elektromobilu, a to na vozidle značky Tesla.

Hasiči cvičili, jak uhasit elektromobil v parkovacím domě. Zdroj: Hasiči ČR.

Hasiči cvičili, jak uhasit elektromobil v parkovacím domě | foto: Hasiči ČR


Čtěte také: Sága požárů baterií pokračuje. Elektromobil od Jaguaru opět čeká svolávačka


Cvičení na Tesle Model X

Manipulace s tímto vozem je specifická především v jeho hmotnosti. Tesla Model X váží přibližně 2,5 tuny, což je výrazně víc, než jaká je hmotnost běžných osobních automobilů. Po instalaci vozíčků pod kola Teslu z garáží po šikmých plochách hasiči vytáhli velitelským automobilem Škoda Kodiaq. Na závěr cvičení se jednotka seznámila s konstrukcí, bezpečnostními prvky a nouzovými postupy elektromobilu od Tesly.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Hasiči cvičí, jak uhasit elektromobil v parkovacím domě. Má to svá specifika

  • Požáry elektromobilů jsou zatím spíše vzácností
  • I tak je ale potřeba na ně být připraven
  • Hasiči trénovali, jak elektromobil hasit v zavřených prostorách
Hasiči se cvičili, jak uhasit Teslu. Zdroj: Hasiči ČR

Hasiči se cvičili, jak uhasit Teslu | foto: Hasiči ČR

Požárů elektromobilů není mnoho, ve skutečnosti hoří elektrická auta statisticky méně často, než spalovací auta, ale jejich následky bývají velmi vážné. Hasit elektromobil konkrétně v uzavřeném prostoru je totiž velmi náročné. Čeští hasiči se proto na tuto situaci dopředu cvičí.

Elektromobil transportovali pomocí vozíku

Příbramští hasiči v minulém měsíci trénovali zásah při požáru elektromobilu v novém parkovacím domě. Vyzkoušeli si i transport vozidla pomocí speciálních vozíčků a vyprošťovacího automobilu. Podobně cvičí hasiči i v dalších krajích, aby si zdokonalili taktické postupy a vyzkoušeli novou techniku.

Jak hasit v podzemních garážích

Další cvičení proběhlo v prostorách podzemních garáží obchodního domu Dvořák v Táboře. Jako cíl velitelé stanovili jak lokalizaci a likvidaci „požáru“ elektromobilu, tak vyhledání a záchranu osoby – řidiče. Součástí výcviku bylo také praktické seznámení se s objektem garáží, s jeho členěním a využitím únikových cest pro hasební zásah.

Jak vyprostit elektromobil z požáru

Prioritou cvičení však bylo následné prověření postupů při vyproštění elektromobilu poškozeného požárem z garáží ven na volné prostranství. Jednotka použila nově pořízené vybavení – sadu pro manipulaci s vozidly, takzvané vozíčky. Obrovským benefitem byla možnost vyzkoušet si taktické postupy a vybavení přímo na elektromobilu, a to na vozidle značky Tesla.

Hasiči cvičili, jak uhasit elektromobil v parkovacím domě. Zdroj: Hasiči ČR.

Hasiči cvičili, jak uhasit elektromobil v parkovacím domě | foto: Hasiči ČR


Čtěte také: Sága požárů baterií pokračuje. Elektromobil od Jaguaru opět čeká svolávačka


Cvičení na Tesle Model X

Manipulace s tímto vozem je specifická především v jeho hmotnosti. Tesla Model X váží přibližně 2,5 tuny, což je výrazně víc, než jaká je hmotnost běžných osobních automobilů. Po instalaci vozíčků pod kola Teslu z garáží po šikmých plochách hasiči vytáhli velitelským automobilem Škoda Kodiaq. Na závěr cvičení se jednotka seznámila s konstrukcí, bezpečnostními prvky a nouzovými postupy elektromobilu od Tesly.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."