Gogoro je firma, která vytvořila v podstatě standard při využívání vyměnitelných sad baterií v lehkých elektrických vozidlech. Tato společnost právě představila první prototyp vyměnitelné baterie s pevným elektrolytem pro elektrické skútry.
Baterie byla vyvinuta ve spolupráci se společností ProLogium Technology, předním výrobcem baterií, který má odborné zkušenosti také v oblasti vývoje a výroby lithiových baterií typu LCB (s keramickou vrstvou). Jak vysvětlil generální ředitel a zakladatel Gogoro, Horace Luke, nový prototyp baterie využívá patentovaný systém baterií Gogoro, jejich pouzdro a způsob připojení a při ukládání energie spoléhá na technologii ProLogium.
Při představení nové baterie získala důvěru výrobce tchajwanská média. Místní novináři byli první, kdo měl možnost novou baterii otestovat v elektrických skútrech Gogoro. Baterie mají mnohem lepší technické vlastnosti, než dosud používané lithium-iontové baterie.
Čtěte také: Tchaj-wan se loučí s benzínkami. Pro tento typ dopravy už nejsou třeba
Gogoro je známé díky vlastnímu systému využívání vyměnitelných baterií. Společnost vyrobila více než 1 milion baterií, které lze během několika sekund vyměnit na tisících stanic a okamžitě tak „dobít“ lehká elektrická vozidla, elektrické skútry a motocykly. Gogoro nejenom vyrábí vlastní elektrické skútry, ale spolupracuje také s velkými výrobci, například s Yamahou, kteří používají vyměnitelné baterie Gogoro do svých vlastních elektrických skútrů.
Nová baterie Gogoro s pevným elektrolytem, která se stále nachází ve stádiu vývoje, je údajně schopna zvýšit současnou kapacitu baterie Gogoro z 1,7 kWh na zajímavých 2,5 kWh. Toto 40% zvýšení hustoty energie povede dle odborníků také ke srovnatelnému zvýšení dojezdu.
Čtěte také: Ultralehké elektrokolo Gogoro Eeyo 1 je i v Česku, vyjde ovšem pořádně draho
Baterie typu solid-state také nabízejí velká bezpečnostní vylepšení. Díky odlišné technologii jsou prakticky nehořlavé. U těchto baterií znemožňuje tenká tvrdá keramická vrstva proražení plastového separátoru, která bývá hlavní příčinou mimořádně vzácných, ale ničivých požárů lithium-iontových baterií.
Baterie se také mohou nabíjet mnohem rychleji. Kombinace zvýšeného dojezdu a vylepšené bezpečnosti jsou klíčovými důvody snahy firmy Gogoro o rychlé dokončení vývoje nového typu baterií a jejich převedení do praktického využití.
Gogoro je firma, která vytvořila v podstatě standard při využívání vyměnitelných sad baterií v lehkých elektrických vozidlech. Tato společnost právě představila první prototyp vyměnitelné baterie s pevným elektrolytem pro elektrické skútry.
Baterie byla vyvinuta ve spolupráci se společností ProLogium Technology, předním výrobcem baterií, který má odborné zkušenosti také v oblasti vývoje a výroby lithiových baterií typu LCB (s keramickou vrstvou). Jak vysvětlil generální ředitel a zakladatel Gogoro, Horace Luke, nový prototyp baterie využívá patentovaný systém baterií Gogoro, jejich pouzdro a způsob připojení a při ukládání energie spoléhá na technologii ProLogium.
Při představení nové baterie získala důvěru výrobce tchajwanská média. Místní novináři byli první, kdo měl možnost novou baterii otestovat v elektrických skútrech Gogoro. Baterie mají mnohem lepší technické vlastnosti, než dosud používané lithium-iontové baterie.
Čtěte také: Tchaj-wan se loučí s benzínkami. Pro tento typ dopravy už nejsou třeba
Gogoro je známé díky vlastnímu systému využívání vyměnitelných baterií. Společnost vyrobila více než 1 milion baterií, které lze během několika sekund vyměnit na tisících stanic a okamžitě tak „dobít“ lehká elektrická vozidla, elektrické skútry a motocykly. Gogoro nejenom vyrábí vlastní elektrické skútry, ale spolupracuje také s velkými výrobci, například s Yamahou, kteří používají vyměnitelné baterie Gogoro do svých vlastních elektrických skútrů.
Nová baterie Gogoro s pevným elektrolytem, která se stále nachází ve stádiu vývoje, je údajně schopna zvýšit současnou kapacitu baterie Gogoro z 1,7 kWh na zajímavých 2,5 kWh. Toto 40% zvýšení hustoty energie povede dle odborníků také ke srovnatelnému zvýšení dojezdu.
Čtěte také: Ultralehké elektrokolo Gogoro Eeyo 1 je i v Česku, vyjde ovšem pořádně draho
Baterie typu solid-state také nabízejí velká bezpečnostní vylepšení. Díky odlišné technologii jsou prakticky nehořlavé. U těchto baterií znemožňuje tenká tvrdá keramická vrstva proražení plastového separátoru, která bývá hlavní příčinou mimořádně vzácných, ale ničivých požárů lithium-iontových baterií.
Baterie se také mohou nabíjet mnohem rychleji. Kombinace zvýšeného dojezdu a vylepšené bezpečnosti jsou klíčovými důvody snahy firmy Gogoro o rychlé dokončení vývoje nového typu baterií a jejich převedení do praktického využití.