Geniální nápad, nebo nesmysl? Bosch na veletrhu CES připomněl svou chytrou clonu

  • Bosch na veletrhu CES 2022 připomněl svůj projekt chytré sluneční clony Virtual Visor
  • Průhledné LED panely se zatmavují pouze v místě očí řidiče, jejich poloha je snímána pomocí kamer
  • Celý koncept však působí trochu nedodělaně a vyvolává řadu otázek
Bosch Virtual Visor

Projekt Bosch Virtual Visor

Bosch, největší dodavatel automobilových součástek na světě, bere své moto „stvořeno pro život“ doslova. Na veletrhu CES 2022 nám připomněl svůj dva roky starý výtvor, který nazývá Virtual Visor. Chytrá sluneční clona do auta by měla být schopná pomocí dvou kamer a umělé inteligence vytěsnit slunce pouze z oblasti očí, přičemž zbytek zůstane průhledný. Má to však několik ale.

Clona od Bosch jako úplná hloupost?

Německá společnost Bosch nám v roce 2020 pomocí krátkého videa představila koncept své sluneční clony, která se pomocí umělé inteligence zatmavuje pouze na místech, kde je to třeba. Snímek začíná příběhem, který vyobrazuje jednoho ze zaměstnanců společnosti.

Ten nám sděluje své starosti při ranní jízdě vozem do práce, která se stává v důsledku ostrého slunečního svitu velmi frustrující. Zároveň si stěžuje na nepraktické stínítko, které při úplném sklopení blokuje velkou část výhledu. Následně polemizuje nad tím, jak je možné, že se během let vyvinulo tolik součástí vozu na úplně novou úroveň, zatímco tato zůstala zaseknutá v čase.

Standardní clona znatelně omezuje výhled

Standardní clona znatelně omezuje výhled | foto: Bosch


Nepřehlédněte: BMW iX Flow mění barvy jak chameleon. Speciální funkce, která ušetří dojezd i peníze


Ačkoliv s touto tezí můžeme částečně souhlasit a nápad to není vůbec špatný, zůstává za ním více otázek než odpovědí. Celý systém by měl fungovat na principu snímání kamery, která je umístěna na palubní desce. Ta pomocí umělé inteligence neustále vyhodnocuje polohu řidiče a jeho očí. V případě, že by ho oslnilo slunce, je clona schopna ztmavit pouze tato místa a výrazně tak zlepší výhled, o který byste byli ochuzeni.

Projektu podkopává nohy několik faktorů

Nevíme však, jakým způsobem by byla snímána samotná poloha slunce, což je důležitý faktor pro správné fungování. Pokud by se něco takového skutečně dostalo do sériové výroby, není pochyb, že do jiných než opravdu luxusních aut by revoluční clona nenakoukla. Výrobní cena by vzhledem ke složitosti systému musela být opravdu enormní.

Také nás napadá otázka, zda by nebyla vhodnější snaha zabudovat podobnou technologii přímo do čelního skla, což by bylo zároveň mnohem elegantnější a praktičtější.

Jaký máte na projekt německé společnosti Bosch názor vy? Myslíte si, že se v budoucnu podobné technologie dočkáme, nebo se jedná o zbytečně komplikovaný a drahý systém?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Geniální nápad, nebo nesmysl? Bosch na veletrhu CES připomněl svou chytrou clonu

  • Bosch na veletrhu CES 2022 připomněl svůj projekt chytré sluneční clony Virtual Visor
  • Průhledné LED panely se zatmavují pouze v místě očí řidiče, jejich poloha je snímána pomocí kamer
  • Celý koncept však působí trochu nedodělaně a vyvolává řadu otázek
Bosch Virtual Visor

Projekt Bosch Virtual Visor

Bosch, největší dodavatel automobilových součástek na světě, bere své moto „stvořeno pro život“ doslova. Na veletrhu CES 2022 nám připomněl svůj dva roky starý výtvor, který nazývá Virtual Visor. Chytrá sluneční clona do auta by měla být schopná pomocí dvou kamer a umělé inteligence vytěsnit slunce pouze z oblasti očí, přičemž zbytek zůstane průhledný. Má to však několik ale.

Clona od Bosch jako úplná hloupost?

Německá společnost Bosch nám v roce 2020 pomocí krátkého videa představila koncept své sluneční clony, která se pomocí umělé inteligence zatmavuje pouze na místech, kde je to třeba. Snímek začíná příběhem, který vyobrazuje jednoho ze zaměstnanců společnosti.

Ten nám sděluje své starosti při ranní jízdě vozem do práce, která se stává v důsledku ostrého slunečního svitu velmi frustrující. Zároveň si stěžuje na nepraktické stínítko, které při úplném sklopení blokuje velkou část výhledu. Následně polemizuje nad tím, jak je možné, že se během let vyvinulo tolik součástí vozu na úplně novou úroveň, zatímco tato zůstala zaseknutá v čase.

Standardní clona znatelně omezuje výhled

Standardní clona znatelně omezuje výhled | foto: Bosch


Nepřehlédněte: BMW iX Flow mění barvy jak chameleon. Speciální funkce, která ušetří dojezd i peníze


Ačkoliv s touto tezí můžeme částečně souhlasit a nápad to není vůbec špatný, zůstává za ním více otázek než odpovědí. Celý systém by měl fungovat na principu snímání kamery, která je umístěna na palubní desce. Ta pomocí umělé inteligence neustále vyhodnocuje polohu řidiče a jeho očí. V případě, že by ho oslnilo slunce, je clona schopna ztmavit pouze tato místa a výrazně tak zlepší výhled, o který byste byli ochuzeni.

Projektu podkopává nohy několik faktorů

Nevíme však, jakým způsobem by byla snímána samotná poloha slunce, což je důležitý faktor pro správné fungování. Pokud by se něco takového skutečně dostalo do sériové výroby, není pochyb, že do jiných než opravdu luxusních aut by revoluční clona nenakoukla. Výrobní cena by vzhledem ke složitosti systému musela být opravdu enormní.

Také nás napadá otázka, zda by nebyla vhodnější snaha zabudovat podobnou technologii přímo do čelního skla, což by bylo zároveň mnohem elegantnější a praktičtější.

Jaký máte na projekt německé společnosti Bosch názor vy? Myslíte si, že se v budoucnu podobné technologie dočkáme, nebo se jedná o zbytečně komplikovaný a drahý systém?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."