Tesla má neskutečný náskok před ostatními a pokud by náhodou někdo pochyboval, podívejte se na způsob nabíjení elektromobilu. V rámci rozsáhlé sítě rychlonabíječek Supercharger po celém světě je u Tesly již skoro dekádu možné zahájit nabíjení jednoduše tím, že vůz připojíte kabelem ke stojanu, nic víc.
Pokud ale chcete nabíjet elektromobily jiných značek, které na uzavřenou síť Superchargerů Tesly nesmí, rychle zjistíte, že zpravidla potřebujete mít speciální nabíjecí čipy, používat speciální mobilní aplikace, apod. Je to tedy neskutečně otravné a komplikované. Teď se to ale začíná pomalu zlepšovat a blýskat se snad na lepší časy.
Funkce Plug & Charge je něco na způsob toho, co vidíme už dlouhou dobu u Tesly, ale tentokrát jde o protokol v rámci mezinárodního standardu ISO 15118-20. Ten definuje komunikační rozhraní V2G pro obousměrné nabíjení elektromobilů, jehož součástí je právě i chytrá funkce Plug & Charge.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 předvádí šíleně rychlé nabíjení, ostatní mohou jen závidět
Jde o uživatelsky přívětivou a také bezpečnou funkci, která v nejnovějším vydání přišla teprve v loňském roce. Lze ji využívat pro AC/DC nabíjení, ale i bezdrátové nabíjení. Zatím však na seznamu kompatibilních elektromobilů najdeme jen pár vozů, například Porsche Taycan, Lucid Air, Ford Mustang Mach-E, Audi e-tron, Mercedes EQC, či Smart ForTwo/Smart ForOne. Některé elektromobily mají funkci Plug & Charge teprve obdržet skrze update, například Volkswagen ID.4.
Jde rozhodně o správný krok vpřed, protože nabíjení elektromobilů je jednou z největších překážek pro rozšíření elektromobility. K obrovské síti Superchargerů Tesly se tedy pomalu dostává obdobné řešení s jednodušším ověřením a zahájením nabíjení také na stanice třetích stran, jako je Electrify America či Ionity. Doufáme, že na důležitost nové funkce nebudou zapomínat ani výrobci aut, u kterých se Plug & Charge objevuje zatím spíše jen sporadicky.
Tesla má neskutečný náskok před ostatními a pokud by náhodou někdo pochyboval, podívejte se na způsob nabíjení elektromobilu. V rámci rozsáhlé sítě rychlonabíječek Supercharger po celém světě je u Tesly již skoro dekádu možné zahájit nabíjení jednoduše tím, že vůz připojíte kabelem ke stojanu, nic víc.
Pokud ale chcete nabíjet elektromobily jiných značek, které na uzavřenou síť Superchargerů Tesly nesmí, rychle zjistíte, že zpravidla potřebujete mít speciální nabíjecí čipy, používat speciální mobilní aplikace, apod. Je to tedy neskutečně otravné a komplikované. Teď se to ale začíná pomalu zlepšovat a blýskat se snad na lepší časy.
Funkce Plug & Charge je něco na způsob toho, co vidíme už dlouhou dobu u Tesly, ale tentokrát jde o protokol v rámci mezinárodního standardu ISO 15118-20. Ten definuje komunikační rozhraní V2G pro obousměrné nabíjení elektromobilů, jehož součástí je právě i chytrá funkce Plug & Charge.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 předvádí šíleně rychlé nabíjení, ostatní mohou jen závidět
Jde o uživatelsky přívětivou a také bezpečnou funkci, která v nejnovějším vydání přišla teprve v loňském roce. Lze ji využívat pro AC/DC nabíjení, ale i bezdrátové nabíjení. Zatím však na seznamu kompatibilních elektromobilů najdeme jen pár vozů, například Porsche Taycan, Lucid Air, Ford Mustang Mach-E, Audi e-tron, Mercedes EQC, či Smart ForTwo/Smart ForOne. Některé elektromobily mají funkci Plug & Charge teprve obdržet skrze update, například Volkswagen ID.4.
Jde rozhodně o správný krok vpřed, protože nabíjení elektromobilů je jednou z největších překážek pro rozšíření elektromobility. K obrovské síti Superchargerů Tesly se tedy pomalu dostává obdobné řešení s jednodušším ověřením a zahájením nabíjení také na stanice třetích stran, jako je Electrify America či Ionity. Doufáme, že na důležitost nové funkce nebudou zapomínat ani výrobci aut, u kterých se Plug & Charge objevuje zatím spíše jen sporadicky.