Francouzská vláda předložila ve čtvrtek návrh rozpočtu na rok 2025. Podle tohoto návrhu sníží svou pomoc na nákup elektrických vozidel o třetinu a zpřísní sankce proti vozidlům s vysokými emisemi CO2.
„Díky úsporám z rozsahu a pokroku v oblasti baterií se náklady na elektromobily snížily a jejich podíl na celkových prodaných vozidlech se zvýšil, čímž se snížila potřeba dotací,“ uvedlo ministerstvo financí. Pomoc na nákup bezemisních vozidel se v roce 2025 sníží na 1 miliardu EUR. V současné době je na program přiděleno 1,5 miliardy EUR, což poskytuje bonus až 7 000 EUR na elektrické vozidlo a financování leasingu. Díky tomu si domácnosti s nižšími příjmy mohou pořídit elektrické vozidlo již od 100 EUR měsíčně.
Ministerstvo neupřesnilo, jak se škrty dotknou bonusu, počtu nájemních smluv nebo podílu prostředků alokovaných na jednotlivé části programu. Zástupci automobilového průmyslu uvedli, že vládní pomoc je stále potřebná, protože prodej elektrických vozidel na francouzském trhu stagnoval na 17 % a automobilky musí výrazně snížit emise oxidu uhličitého u vozidel, která prodávají, pokud se chtějí vyhnout vysokým evropským pokutám.
„K úspěšnému přechodu na elektřinu může dojít pouze s pobídkami,“ řekl Luc Chatel, prezident Automobilové platformy. „Pokud změníte pravidla každé čtyři dny a snížíte bonus, co se stane? Viděli jsme to v Německu.“
Prodej elektromobilů v Německu prudce klesl poté, co země na konci loňského roku ukončila dotační program, přičemž podíl elektromobilů klesl na začátku letošního roku z 16,4 % na 12,6 % ve stejném období loňského roku.
Francouzská vláda předložila ve čtvrtek návrh rozpočtu na rok 2025. Podle tohoto návrhu sníží svou pomoc na nákup elektrických vozidel o třetinu a zpřísní sankce proti vozidlům s vysokými emisemi CO2.
„Díky úsporám z rozsahu a pokroku v oblasti baterií se náklady na elektromobily snížily a jejich podíl na celkových prodaných vozidlech se zvýšil, čímž se snížila potřeba dotací,“ uvedlo ministerstvo financí. Pomoc na nákup bezemisních vozidel se v roce 2025 sníží na 1 miliardu EUR. V současné době je na program přiděleno 1,5 miliardy EUR, což poskytuje bonus až 7 000 EUR na elektrické vozidlo a financování leasingu. Díky tomu si domácnosti s nižšími příjmy mohou pořídit elektrické vozidlo již od 100 EUR měsíčně.
Ministerstvo neupřesnilo, jak se škrty dotknou bonusu, počtu nájemních smluv nebo podílu prostředků alokovaných na jednotlivé části programu. Zástupci automobilového průmyslu uvedli, že vládní pomoc je stále potřebná, protože prodej elektrických vozidel na francouzském trhu stagnoval na 17 % a automobilky musí výrazně snížit emise oxidu uhličitého u vozidel, která prodávají, pokud se chtějí vyhnout vysokým evropským pokutám.
„K úspěšnému přechodu na elektřinu může dojít pouze s pobídkami,“ řekl Luc Chatel, prezident Automobilové platformy. „Pokud změníte pravidla každé čtyři dny a snížíte bonus, co se stane? Viděli jsme to v Německu.“
Prodej elektromobilů v Německu prudce klesl poté, co země na konci loňského roku ukončila dotační program, přičemž podíl elektromobilů klesl na začátku letošního roku z 16,4 % na 12,6 % ve stejném období loňského roku.