Foxconn jde do elektromobilů! Chce být protiváhou k Teslám

  • Známá technologická společnost Foxconn odhalila vlastní platformu pro elektromobily
  • Tvrdí, že první vůz bude na trhu už za dva roky a varianta se solid-state baterií za tři
  • Foxconn chce, aby do roku 2027 jezdilo 10 % všech aut na baterky s jejich technologií
Platforma MIH od Foxconnu

Platforma MIH od Foxconnu

Taiwanský výrobce technologických součástek Foxconn je snad nejvíce známý díky partnerství se společností Apple, pro které se podílí na výrobě iPhonů. To se teď bude pravděpodobně rychle měnit, protože došlo k odhalení jejich vlastní open-source platformy pro elektrické vozy. Pojmenovali ji MIH a bude tvořena zároveň s revolučními solid-state bateriemi a pokročilým softwarem, který známe třeba z Tesly.

Foxconn staví modulární platformu

Jelikož jde o open-source platformu, tedy otevřenou pro všechny zájemce, musí taiwanský výrobce směrovat výrobu jednotné platformy tak, aby se co nejlépe dala upravovat zákazníkem. V praxi to bude vypadat nejspíš tak, že Foxconn dodá platformu a výrobce si už sám nastaví například výšku, šířku, rozvor nebo dokonce pohon předních, zadních či všech kol. Varianty elektromotorů pak začínají na výkonu 95 kW a končí u 340 kW s tím, že další dodatečné specifikace budou uvolňovat společně se zájmem automobilek.

Představení MIH platformy od Foxconnu

Představení MIH platformy od Foxconnu

Velkou novinkou je pak přítomnost revolučních solid-state baterií, které by měly být dostupné v roce 2024. Na těch spolupracuje Foxconn s dodavatelem baterií CATL a společností SES. Obrovskou výhodou pak bude přímé napojení vozu na internet, skrze který budou moci výrobci vůz ovládat a postupem času vylepšovat pomocí aktualizací. Něco podobného už má i Tesla, která takto pravidelně své auta na baterky aktualizuje o nové funkce. Co však automobilka v tuto chvíli nenabízí je podpora správy vozového parku pro firmy a koncept robotických taxi služeb. Tady může mít taiwanský výrobce navrch.

S platformou mají velké plány

Obrovská společnost jako Foxconn se jen tak nějaké výzvy nezalekne. Podle slov ředitele chtějí s MIH platformou obsadit pořádný kus trhu s elektromobily. Do roku 2027 je v plánu zásobovat 10 % všech aut na baterky různými komponenty nebo službami. To však znamená dlouhé vyjednávání s výrobci velkého ražení, kteří už pravděpodobně mají své plány do budoucna a Foxconn by musel přijít s velmi zajímavou alternativou, aby ostatní přesvědčil.

Jak vnímáte platformu od Foxconnu Vy? Líbí se Vám trend, kdy výrobci vozů sdílejí stejné platformy navzájem?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Foxconn jde do elektromobilů! Chce být protiváhou k Teslám

  • Známá technologická společnost Foxconn odhalila vlastní platformu pro elektromobily
  • Tvrdí, že první vůz bude na trhu už za dva roky a varianta se solid-state baterií za tři
  • Foxconn chce, aby do roku 2027 jezdilo 10 % všech aut na baterky s jejich technologií
Platforma MIH od Foxconnu

Platforma MIH od Foxconnu

Taiwanský výrobce technologických součástek Foxconn je snad nejvíce známý díky partnerství se společností Apple, pro které se podílí na výrobě iPhonů. To se teď bude pravděpodobně rychle měnit, protože došlo k odhalení jejich vlastní open-source platformy pro elektrické vozy. Pojmenovali ji MIH a bude tvořena zároveň s revolučními solid-state bateriemi a pokročilým softwarem, který známe třeba z Tesly.

Foxconn staví modulární platformu

Jelikož jde o open-source platformu, tedy otevřenou pro všechny zájemce, musí taiwanský výrobce směrovat výrobu jednotné platformy tak, aby se co nejlépe dala upravovat zákazníkem. V praxi to bude vypadat nejspíš tak, že Foxconn dodá platformu a výrobce si už sám nastaví například výšku, šířku, rozvor nebo dokonce pohon předních, zadních či všech kol. Varianty elektromotorů pak začínají na výkonu 95 kW a končí u 340 kW s tím, že další dodatečné specifikace budou uvolňovat společně se zájmem automobilek.

Představení MIH platformy od Foxconnu

Představení MIH platformy od Foxconnu

Velkou novinkou je pak přítomnost revolučních solid-state baterií, které by měly být dostupné v roce 2024. Na těch spolupracuje Foxconn s dodavatelem baterií CATL a společností SES. Obrovskou výhodou pak bude přímé napojení vozu na internet, skrze který budou moci výrobci vůz ovládat a postupem času vylepšovat pomocí aktualizací. Něco podobného už má i Tesla, která takto pravidelně své auta na baterky aktualizuje o nové funkce. Co však automobilka v tuto chvíli nenabízí je podpora správy vozového parku pro firmy a koncept robotických taxi služeb. Tady může mít taiwanský výrobce navrch.

S platformou mají velké plány

Obrovská společnost jako Foxconn se jen tak nějaké výzvy nezalekne. Podle slov ředitele chtějí s MIH platformou obsadit pořádný kus trhu s elektromobily. Do roku 2027 je v plánu zásobovat 10 % všech aut na baterky různými komponenty nebo službami. To však znamená dlouhé vyjednávání s výrobci velkého ražení, kteří už pravděpodobně mají své plány do budoucna a Foxconn by musel přijít s velmi zajímavou alternativou, aby ostatní přesvědčil.

Jak vnímáte platformu od Foxconnu Vy? Líbí se Vám trend, kdy výrobci vozů sdílejí stejné platformy navzájem?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."