Elektromobil Ford Puma Gen-E: Dojezd až 375 km, Cena od 749 900 Kč

Matouš Vrchota
Ford Puma Gen-E (2025) | foto: Ford
Ford Puma Gen-E (2025) | foto: Ford

Elektrická řada Fordu se v Evropě rozrůstá o dalšího zástupce. Po nedávném spuštění prodeje Exploreru a oživeného modelu Capri se na trh dostane zatím nejmenší zástupce, model Puma Gen-E. Ta je k dostání i ve spalovací verzi a zaujme především ty, kteří hledají skutečně kompaktní, leč překvapivě prostorné vozidlo. Překvapí i velmi příznivou cenovkou. Na zahraničních trzích vyplní díru po již zrušeném elektromobilu Chevrolet Bolt.

Perfektní parťák do města

Spalovací Puma se Fordu vyplácí, jde o jeden z nejprodávanějších modelů výrobce, především v Evropě. S tímto nastavením by chtělo vedení do stejné pozice dostat i novou elektrickou variantu. Jelikož se ostatní elektromobily značky příliš neprodávají, bylo dokonce nutné pozastavit výrobu v německém Kolíně. Příchod městského prcka nicméně nemusí znamenat pro německé výrobní linky obrat, vyrábět se má v rumunském závodě.

Běžně se bude model nabízet s baterií o využitelné kapacitě 43 kWh. Ukládání baterie bude zajišťovat technologie NMC. V kombinovaném provozu má elektrická Puma dle metodiky WLTP ujet až 375 kilometrů. To je pro denní městský provoz plně dostačující a i způsob výroby baterie je pro takový provoz vhodný.

I proto nevadí, že maximální nabíjecí výkon je omezený na 100 kW, vůz se bude nejčastěji nabíjet pomalu v domácích podmínkách nebo na stojanech do 50 kW výkonu. Při nejvyšším příkonu je Puma schopná doplnit 70 procent své kapacity zhruba za 23 minut. Ford překvapivě neuvádí výkon palubní nabíječky. Nepočítali bychom ale s větší hodnotou než 11 kW.

Vyšší stupeň výbavy potěší, ale obejdete se i bez něho

Puma Gen-E se bude nabízet ve dvou stupních výbavy. Pohonný systém bude ale společný pro obě z nich. Přední kola bude pohánět na nápravě umístěný elektromotor o výkonu 123 kW s točivým momentem 290 Nm. O nastavení a komunikaci s posádkou se postará dotykový displej s úhlopříčkou 12 palců. Nezvykle má řidič pro své jízdní informace nepatrně větší displej a to o osminu palce v úhlopříčce. Oba displeje budou zahrnuté již ve standardní výbavě. Stejně tak Ford usnadní řidičům párování mobilních telefonů. Oblíbené platformy Android Auto a Apple CarPlay budou od počátku dostupné v bezdrátové verzi.

Kde získává elektrická Puma bonusové body i ve srovnání se svým benzín spalujícím sourozencem, je prostornost. Především zavazadlový prostor je skvělý. Běžně Puma nabízí dvojité dno, které svojí kapacitou 80 litrů příjemně navyšuje celkovou prostornost. Elektroauto tento prostor zvětšuje na 144 litrů. Celkově za druhou řadu sedadel naložíte až 566 litrů nákladu. Pod přední kapotu lze díky drobnému prostoru uložit dalších 42 litrů.

Není na co čekat. Objednávat můžete již dnes

Základní verze je velmi příjemně vybavená. Čítá například LED světlomety, tempomat, slušný audio systém nebo výhřev zrcátek. Pokud si připlatíte za verzi Premium, můžete se těšit na audio od Bang & Olufsen, bezklíčový přístup do vozu, elektrické víko kufru, 18 palcová kola nebo dynamické Matrix LED světlomety. Další výbavu doplní adaptivní tempomat s jízdními asistenty pro udržování v pruhu, 360 stupňové kamery a hlídání zranitelných účastníků silničního provozu.

Cena a dostupnost

Nový vůz Ford Puma Gen-E si můžete i v ČR předobjednat, doba dodání je zatím odhadovaná mezi 5 a 6 měsíci. Základní cena je 868 900 korun, v akci je nyní možné vůz získat již od 749 900 korun. A to je velmi slušně hozená rukavice pro konkurenty.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články