Nový Ford Transit Plug-in Hybrid a Tourneo Custom Plug-in Hybrid umožňují jízdu s nulovými emisemi bez obav z nedostatečného dojezdu.
Transit Custom Plug-in Hybrid je schopen jízdy pouze na elektrický pohon, kdy neprodukuje žádné výfukové emise. To mu umožňuje vjezd do nízkoemisních zón, které v Evropě postupně přibývají. Dojezd na elektřinu činí dle cyklu NEDC až 56 km.
Přední kola Transitu Custom Plug-in Hybrid pohání vždy elektromotor o výkonu 92,9 kW, napájený vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 13,6 kWh. Součástí hnací soustavy je také zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, jenž zde slouží k prodloužení dojezdu po vybití akumulátoru. Proto se vůz může dle metodiky NEDC pochlubit spotřebou paliva od 2,7 l/100 km, emisemi CO2 od 60 g/km a současně celkovým dojezdem přesahujícím 500 km.
Díky promyšlenému umístění lithium-ion akumulátoru pod podlahou nabízí Transit Custom Plug-in Hybrid užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m3. Akumulátor je chráněn standardně poskytovanou zárukou na osm let nebo na 160 000 km.
Transit Custom Plug-In Hybrid je sériově vybaven palubním modemem FordPass Connect. Od roku 2020 bude možné objednat nový modul „Geofencing“, který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Zákazníkům díky tomu pomůže dodržovat místní předpisy a vyhnout se pokutám v případě, že by řidič zapomněl aktivovat režim EV Now manuálně.
Stejným hnacím ústrojím je vybaven rovněž osmimístný velkoprostorový vůz Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Představuje tak možnost pro společnosti, které chtějí plnit cíle kvality ovzduší při přepravě osob v městských centrech, v okolí letišť a podobně.
Lithium-ion akumulátor nového Transitu Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet vstupem umístěným v předním nárazníku. Z domácí zásuvky 240 V 10 A se akumulátor zcela nabije za 4,3 hodiny, v případě využití komerční nabíječky na střídavý proud se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h. Akumulátor se však průběžně dobíjí také během jízdy rekuperací energie při zpomalování nebo při jízdě setrvačností.
Řidič může vybírat ze čtyř režimů jízdy, které se liší strategií dobíjení:
EV Auto – výchozí nastavení. O využívání jednotlivých zdrojů energie rozhoduje řídicí jednotka,
EV Now – využívá výhradně elektrický pohon až do úplného vybití akumulátoru,
EV Later – hnací soustava se snaží uchovat aktuální stav nabití akumulátoru,
EV Charge – usiluje o maximální dobití akumulátoru, aby mohl řidič později přepnout na EV Now.
Řidič si může vybrat také míru rekuperačního brzdění volbou režimu Drive nebo Low na voliči převodovky. Při uvolnění akcelerátoru v módu Low dojde k výraznějšímu zpomalování, v případě potřeby provázenému automatickým rozsvícením brzdových světel. Intenzivnějším zpomalením se zachytí větší množství kinetické energie.
Namísto běžného otáčkoměru se v přístrojovém štítu nachází ukazatel dobíjení/čerpání energie. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu nabití akumulátoru. Funkce palubního počítače byly uzpůsobeny hybridnímu hnacímu ústrojí a v přístrojovém štítu přibyly ukazatele režimu EV, údržby a upozornění na připojení napájecího kabelu. Na všech obrazovkách je vidět stavová lišta zobrazující zbývající vzdálenost do vybití akumulátoru i vyčerpání paliva.
Díky zabudovanému modemu FordPass Connect a mobilní aplikaci FordPass mohou řidiči sledovat průběh nabíjení také na dálku.
Ford zároveň spouští novou aplikaci pro chytré telefony a tablety, jejímž účelem je usnadnit provozovatelům elektrifikovaných automobilů této značky vyhledávání nabíjecích míst a platby za nabíjení. Díky spolupráci se společností NewMotion zprostředkuje Ford svým zákazníkům přístup k největší veřejné nabíjecí síti v Evropě. Pokrývá 30 zemí a tvoří ji 118 000 nabíjecích míst.
Nedávno Ford oznámil, že ve spolupráci s předními energetickými společnostmi nabídne zákazníkům instalaci domácích nástěnných nabíječek a tarifů se „zelenou“ elektřinou. Nástěnná nabíječka Ford disponuje až o 50 procent vyšším nabíjecím výkonem než běžná domácí zásuvka. Doba nabíjení se díky této výhodě zkrátí až o třetinu.
Nový Ford Transit Plug-in Hybrid a Tourneo Custom Plug-in Hybrid umožňují jízdu s nulovými emisemi bez obav z nedostatečného dojezdu.
Transit Custom Plug-in Hybrid je schopen jízdy pouze na elektrický pohon, kdy neprodukuje žádné výfukové emise. To mu umožňuje vjezd do nízkoemisních zón, které v Evropě postupně přibývají. Dojezd na elektřinu činí dle cyklu NEDC až 56 km.
Přední kola Transitu Custom Plug-in Hybrid pohání vždy elektromotor o výkonu 92,9 kW, napájený vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem o kapacitě 13,6 kWh. Součástí hnací soustavy je také zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, jenž zde slouží k prodloužení dojezdu po vybití akumulátoru. Proto se vůz může dle metodiky NEDC pochlubit spotřebou paliva od 2,7 l/100 km, emisemi CO2 od 60 g/km a současně celkovým dojezdem přesahujícím 500 km.
Díky promyšlenému umístění lithium-ion akumulátoru pod podlahou nabízí Transit Custom Plug-in Hybrid užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m3. Akumulátor je chráněn standardně poskytovanou zárukou na osm let nebo na 160 000 km.
Transit Custom Plug-In Hybrid je sériově vybaven palubním modemem FordPass Connect. Od roku 2020 bude možné objednat nový modul „Geofencing“, který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Zákazníkům díky tomu pomůže dodržovat místní předpisy a vyhnout se pokutám v případě, že by řidič zapomněl aktivovat režim EV Now manuálně.
Stejným hnacím ústrojím je vybaven rovněž osmimístný velkoprostorový vůz Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Představuje tak možnost pro společnosti, které chtějí plnit cíle kvality ovzduší při přepravě osob v městských centrech, v okolí letišť a podobně.
Lithium-ion akumulátor nového Transitu Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet vstupem umístěným v předním nárazníku. Z domácí zásuvky 240 V 10 A se akumulátor zcela nabije za 4,3 hodiny, v případě využití komerční nabíječky na střídavý proud se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h. Akumulátor se však průběžně dobíjí také během jízdy rekuperací energie při zpomalování nebo při jízdě setrvačností.
Řidič může vybírat ze čtyř režimů jízdy, které se liší strategií dobíjení:
EV Auto – výchozí nastavení. O využívání jednotlivých zdrojů energie rozhoduje řídicí jednotka,
EV Now – využívá výhradně elektrický pohon až do úplného vybití akumulátoru,
EV Later – hnací soustava se snaží uchovat aktuální stav nabití akumulátoru,
EV Charge – usiluje o maximální dobití akumulátoru, aby mohl řidič později přepnout na EV Now.
Řidič si může vybrat také míru rekuperačního brzdění volbou režimu Drive nebo Low na voliči převodovky. Při uvolnění akcelerátoru v módu Low dojde k výraznějšímu zpomalování, v případě potřeby provázenému automatickým rozsvícením brzdových světel. Intenzivnějším zpomalením se zachytí větší množství kinetické energie.
Namísto běžného otáčkoměru se v přístrojovém štítu nachází ukazatel dobíjení/čerpání energie. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu nabití akumulátoru. Funkce palubního počítače byly uzpůsobeny hybridnímu hnacímu ústrojí a v přístrojovém štítu přibyly ukazatele režimu EV, údržby a upozornění na připojení napájecího kabelu. Na všech obrazovkách je vidět stavová lišta zobrazující zbývající vzdálenost do vybití akumulátoru i vyčerpání paliva.
Díky zabudovanému modemu FordPass Connect a mobilní aplikaci FordPass mohou řidiči sledovat průběh nabíjení také na dálku.
Ford zároveň spouští novou aplikaci pro chytré telefony a tablety, jejímž účelem je usnadnit provozovatelům elektrifikovaných automobilů této značky vyhledávání nabíjecích míst a platby za nabíjení. Díky spolupráci se společností NewMotion zprostředkuje Ford svým zákazníkům přístup k největší veřejné nabíjecí síti v Evropě. Pokrývá 30 zemí a tvoří ji 118 000 nabíjecích míst.
Nedávno Ford oznámil, že ve spolupráci s předními energetickými společnostmi nabídne zákazníkům instalaci domácích nástěnných nabíječek a tarifů se „zelenou“ elektřinou. Nástěnná nabíječka Ford disponuje až o 50 procent vyšším nabíjecím výkonem než běžná domácí zásuvka. Doba nabíjení se díky této výhodě zkrátí až o třetinu.