Výrobce elektromobilů Fisker je známý především v Americe a samotná firma existuje jen 8 let. Za dobu své existence představila celkem 4 elektromobily. Nejnovější představené vozidlo je elektrický pickup Fisker Alaska, který měl zamířit i na evropský trh.
Firmě velmi rychle docházejí finanční rezervy a v současné době dokáže přežít jen 12 měsíců jak informuje Fisker ve zprávě investorům. Firma se snaží získat další finanční prostředky od jiných automobilek. Bohužel se na to ale nedá spoléhat. Kromě spolupráce s jinými automobilkami firma zvažuje i půjčku nebo přizvání dalších investorů.
Probíhá i reorganizace celé společnosti, takže firma propustí 15 % zaměstnanců a další budou v budoucnu nejspíše následovat. Fisker také plánuje, že omezí financování svých nejnovějších projektů a investic.
Čtěte také: Volkswagen může mít v příštím roce problém s emisemi. Vydělá na tom zákazník?
Akcie firmy se po oznámení problémů společnosti rapidně propadly, a to až o 38 %. Pokud se nepodaří zajistit další financování, tak akcie budou krvácet ještě více. Momentálně se ceny akcií Fiskeru pohybují okolo 0,46 dolaru, ale ještě nedávno stála jedna akcie 0,75 dolaru.
Jedna z věcí, která by mohla tuto situaci zvrátit, je přechod z přímého prodeje na model dealerství, tedy prodeje vozů přes prostředníka. Pokud se přechod podaří, mohlo by to firmě získat další drahocenný čas. Umožní to také opět snížit počty zaměstnanců. Za problémy firmy může i to, že v roce 2023 se prodalo jen 5 000 vozů. Firma přitom odhadovala, že se za rok prodá celkem 42 400 vozů. V letošním roce chce Fisker prodat přibližně 22 000 vozů.
Výrobce elektromobilů Fisker je známý především v Americe a samotná firma existuje jen 8 let. Za dobu své existence představila celkem 4 elektromobily. Nejnovější představené vozidlo je elektrický pickup Fisker Alaska, který měl zamířit i na evropský trh.
Firmě velmi rychle docházejí finanční rezervy a v současné době dokáže přežít jen 12 měsíců jak informuje Fisker ve zprávě investorům. Firma se snaží získat další finanční prostředky od jiných automobilek. Bohužel se na to ale nedá spoléhat. Kromě spolupráce s jinými automobilkami firma zvažuje i půjčku nebo přizvání dalších investorů.
Probíhá i reorganizace celé společnosti, takže firma propustí 15 % zaměstnanců a další budou v budoucnu nejspíše následovat. Fisker také plánuje, že omezí financování svých nejnovějších projektů a investic.
Čtěte také: Volkswagen může mít v příštím roce problém s emisemi. Vydělá na tom zákazník?
Akcie firmy se po oznámení problémů společnosti rapidně propadly, a to až o 38 %. Pokud se nepodaří zajistit další financování, tak akcie budou krvácet ještě více. Momentálně se ceny akcií Fiskeru pohybují okolo 0,46 dolaru, ale ještě nedávno stála jedna akcie 0,75 dolaru.
Jedna z věcí, která by mohla tuto situaci zvrátit, je přechod z přímého prodeje na model dealerství, tedy prodeje vozů přes prostředníka. Pokud se přechod podaří, mohlo by to firmě získat další drahocenný čas. Umožní to také opět snížit počty zaměstnanců. Za problémy firmy může i to, že v roce 2023 se prodalo jen 5 000 vozů. Firma přitom odhadovala, že se za rok prodá celkem 42 400 vozů. V letošním roce chce Fisker prodat přibližně 22 000 vozů.