Experiment nevyšel. Na volant Volkswagenů se zase vrátí klasická tlačítka

  • Zákazníci nepřijali dotykové ovládání na volantu
  • Vrátí se Volkswagen ke klasickým tlačítkům na volantu?
  • Jaké bude ovládání infotainmentu?
Dotykové ovládání na volantu

Dotykové ovládání na volantu

Není pochyb o tom, že nové technologie jsou skvělé. Proč ale měnit něco, co funguje dokonale po desetiletí? Někdy se zdá, že určité změny probíhají pouze z důvodu zvýšení zájmu o značku a ne proto, aby bylo dosaženo zlepšení či zjednodušení ovladatelnosti vozidla.

Šéf Volkswagenu hledá cestu k jednoduchosti

Nyní jsme svědky obratu Volkswagenu, který byl v minulosti často kritizován za instalaci dotykových tlačítek na volanty posledních modelů. Zdá se, že si automobilka z Wolfsburgu vzala kritiku k srdci a slibuje, že se opět vrátí ke klasickým ovládacím prvkům. Thomas Schäfer oznámil na LinkedIn, že automobilka naslouchá svým zákazníkům a rozhodla se zbavit dotykového ovládání na volantu.

Jako první by se mohl zbavit dotykových tlačítek faceliftovaný Golf, který se chystá do výroby v roce 2023. Na konci září byl spatřen prototyp vozu vybavený velkou dotykovou obrazovkou informačního a zábavného systému, doplněný tradičním ovládáním na volantu. Řada majitelů by ale mohla namítnout, že umístění dotykových tlačítek vyřeší jen polovinu problémů.


Čtěte také: Vyrobíme revoluční baterie díky kvantové technologii, slibuje Volkswagen


Změny se dotknou i Octavie

Z fotografií zachycených paparazzi se zdá, že dotykové ovladače zasahují až na středovou konzolu, kde se nachází posuvník nastavení teploty. Ovládací lišta není údajně osvětlená, ale jelikož jde o testovací vozidlo, které má velmi daleko k finální verzi, není důvod k panice. Přesto je otázkou, zda německý výrobce v interiéru počítá s návratem fyzických tlačítek ovládání topení a klimatizace nebo zůstane u stávajících dotykových prvků.

Jakékoli změny, které Volkswagen použije v příštím roce v modelu Golf, můžeme s velkou pravděpodobností očekávat i u sesterských modelů od koncernových automobilek Seat/Cupra a Škoda Auto. Mimochodem, Golf pro svůj infotainment získal větší výpočetní výkon, který má zajistit jeho rychlejší odezvu. Počáteční problémy byly údajně vyřešeny OTA aktualizací.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Experiment nevyšel. Na volant Volkswagenů se zase vrátí klasická tlačítka

  • Zákazníci nepřijali dotykové ovládání na volantu
  • Vrátí se Volkswagen ke klasickým tlačítkům na volantu?
  • Jaké bude ovládání infotainmentu?
Dotykové ovládání na volantu

Dotykové ovládání na volantu

Není pochyb o tom, že nové technologie jsou skvělé. Proč ale měnit něco, co funguje dokonale po desetiletí? Někdy se zdá, že určité změny probíhají pouze z důvodu zvýšení zájmu o značku a ne proto, aby bylo dosaženo zlepšení či zjednodušení ovladatelnosti vozidla.

Šéf Volkswagenu hledá cestu k jednoduchosti

Nyní jsme svědky obratu Volkswagenu, který byl v minulosti často kritizován za instalaci dotykových tlačítek na volanty posledních modelů. Zdá se, že si automobilka z Wolfsburgu vzala kritiku k srdci a slibuje, že se opět vrátí ke klasickým ovládacím prvkům. Thomas Schäfer oznámil na LinkedIn, že automobilka naslouchá svým zákazníkům a rozhodla se zbavit dotykového ovládání na volantu.

Jako první by se mohl zbavit dotykových tlačítek faceliftovaný Golf, který se chystá do výroby v roce 2023. Na konci září byl spatřen prototyp vozu vybavený velkou dotykovou obrazovkou informačního a zábavného systému, doplněný tradičním ovládáním na volantu. Řada majitelů by ale mohla namítnout, že umístění dotykových tlačítek vyřeší jen polovinu problémů.


Čtěte také: Vyrobíme revoluční baterie díky kvantové technologii, slibuje Volkswagen


Změny se dotknou i Octavie

Z fotografií zachycených paparazzi se zdá, že dotykové ovladače zasahují až na středovou konzolu, kde se nachází posuvník nastavení teploty. Ovládací lišta není údajně osvětlená, ale jelikož jde o testovací vozidlo, které má velmi daleko k finální verzi, není důvod k panice. Přesto je otázkou, zda německý výrobce v interiéru počítá s návratem fyzických tlačítek ovládání topení a klimatizace nebo zůstane u stávajících dotykových prvků.

Jakékoli změny, které Volkswagen použije v příštím roce v modelu Golf, můžeme s velkou pravděpodobností očekávat i u sesterských modelů od koncernových automobilek Seat/Cupra a Škoda Auto. Mimochodem, Golf pro svůj infotainment získal větší výpočetní výkon, který má zajistit jeho rychlejší odezvu. Počáteční problémy byly údajně vyřešeny OTA aktualizací.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."