Majitelé dnešních elektromobilů zejména v USA začínají zjišťovat, že „fyzika nepustí.“ Konkrétně jde o dojezd jejich plechových miláčků, který se v aktuálních „sibiřských“ mrazech začíná výrazně snižovat.
Dojezd zobrazující se na informačním panelu vozidla zpravidla započítává různé faktory jako styl jízdy, aktuální počasí, terén a podobně. Ač se však strojové učení řídící tento výpočet zlepšuje, právě počasí neošálí, zejména to extrémní. V současných ohromných mrazech, které postihly zejména sever USA, to mnoho motoristů zjišťuje na vlastní kůži.
Píše o tom například portál CNBC, který cituje několik majitelů elektrických vozů, například člověka, který se svým Chevroletem Volt běžně najezdí okolo 270 mil (434 km). V hlubokých mrazech, které ovšem v jeho rodném Detroitu v poslední době panovaly, se reálný dojezd snížil o celých 100 mil. Jiný dotázaný, novinář a majitel Tesly Model 3, zase tvrdí, že v chladných dnech běžně přichází o 30 procent dojezdu, v období polárního vortexu to bylo dokonce plných 50 procent.
Největším problémem jsou v těchto případech baterie, které jsou „jako lidé,“ trefně poznamenává citovaný článek CNBC, podle kterého je jejich ideální provozní teplotou zhruba 20 stupňů. Nad tuto úroveň se mají tendenci přehřívat; pokud je naopak chladněji, rychleji se vybíjejí.
Pro maximalizaci dojezdu doporučují experti vytopenou garáž (což pravda poněkud degraduje ekologičnost EV), nebo pokud možno místo v závětří. Po nastartování je auto dobré ještě zahřát – nechat ho nějakou dobu běžet zapojené do zásuvky.
Tesla dokonce radí, abyste ztlumili nebo ideálně úplně vypnuli topení, pokud se dokážete zahřát pouze s využitím vyhřívaných sedadel, která odebírají méně energie. Kromě toho by majitelé Tesel měli svá auta vždy zapojit do zásuvky, když stojí u svého domu.
Zdroj: CNBC
Majitelé dnešních elektromobilů zejména v USA začínají zjišťovat, že „fyzika nepustí.“ Konkrétně jde o dojezd jejich plechových miláčků, který se v aktuálních „sibiřských“ mrazech začíná výrazně snižovat.
Dojezd zobrazující se na informačním panelu vozidla zpravidla započítává různé faktory jako styl jízdy, aktuální počasí, terén a podobně. Ač se však strojové učení řídící tento výpočet zlepšuje, právě počasí neošálí, zejména to extrémní. V současných ohromných mrazech, které postihly zejména sever USA, to mnoho motoristů zjišťuje na vlastní kůži.
Píše o tom například portál CNBC, který cituje několik majitelů elektrických vozů, například člověka, který se svým Chevroletem Volt běžně najezdí okolo 270 mil (434 km). V hlubokých mrazech, které ovšem v jeho rodném Detroitu v poslední době panovaly, se reálný dojezd snížil o celých 100 mil. Jiný dotázaný, novinář a majitel Tesly Model 3, zase tvrdí, že v chladných dnech běžně přichází o 30 procent dojezdu, v období polárního vortexu to bylo dokonce plných 50 procent.
Největším problémem jsou v těchto případech baterie, které jsou „jako lidé,“ trefně poznamenává citovaný článek CNBC, podle kterého je jejich ideální provozní teplotou zhruba 20 stupňů. Nad tuto úroveň se mají tendenci přehřívat; pokud je naopak chladněji, rychleji se vybíjejí.
Pro maximalizaci dojezdu doporučují experti vytopenou garáž (což pravda poněkud degraduje ekologičnost EV), nebo pokud možno místo v závětří. Po nastartování je auto dobré ještě zahřát – nechat ho nějakou dobu běžet zapojené do zásuvky.
Tesla dokonce radí, abyste ztlumili nebo ideálně úplně vypnuli topení, pokud se dokážete zahřát pouze s využitím vyhřívaných sedadel, která odebírají méně energie. Kromě toho by majitelé Tesel měli svá auta vždy zapojit do zásuvky, když stojí u svého domu.
Zdroj: CNBC