Energica Experia oficiálně! Elektrický adventure bike ujede až 420 kilometrů

  • Značka Energica přináší na trh zajímavý elektrický model
  • Energica Experia nabídne dojezd až 420 kilometrů
  • Výrobce klade důraz na komfort a dojezd
Energica Experia

Energica Experia je perfektní motorka na delší cesty | foto: Energica

Nová Experia od firmy Energica má být lehčí a vyváženější než předchozí modely. Pro tento účel bylo známé ocelové šasi nahrazeno souborem ocelových trubek a hliníkových plátů, došlo k úpravě motoru a také byla upravena chemie článků baterie. Výsledkem je platforma Green Tourer,  která má optimálním a ekologickým způsobem kombinovat komfort, výkon a dojezd.

Energica Experia — Nový bike s dojezdem 420 km

S novou baterií o kapacitě 22,5 kWh by měla Experia urazit vzdálenost mezi 208 a 420 km. V režimu Extra Urban by to mělo být 208 km, kombinovaně 256 km, podle testu normy WMTC 222 km a ve městě dokonce 420 kilometrů. Pohon je založen na novém motoru, který má v novém modelu snížený trvalý výkon 80 koní.

Špičkový výkon činí 101 koní a motor tak produkuje přibližně o 20 kW méně, než jsme zvyklí u jiných modelů značky Energica. Motor poskytuje točivý moment 115 Nm, tedy o 85 Nm méně, než u silnějších verzí. Výhodou sníženého výkonu má být nižší hmotnost motoru. Maximální rychlost stroje je omezena na 180 km za hodinu.

Energica Experia

Energica Experia | foto: Energica

Nový je i podvozek a elektronika

Experia dostala do vínku také nový podvozek. Namísto použití klasického trubkového ocelového rámu dnes Energica spoléhá na soustavu trubkové oceli a hliníkových plátů. Díky tomu je motor usazen mnohem níž. Pružící prvky pocházejí od firmy ZF Sachs, jsou plně nastavitelné a nabízejí kolům zdvih pružiny až 150 mm. Na hliníkových ráfcích jsou obuty pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II s rozměry 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Kromě baterie a motoru Energica výrazně přepracovala také palubní elektroniku. Nové systémy pocházejí od společnosti Bosch a všechny funkce a parametry jsou monitorovány pomocí nového pětipalcového TFT displeje. K dispozici je celkem sedm jízdních režimů, z nichž tři si může řidič sám nadefinovat. A také si může nastavit čtyři stupně výkonu motorové brzdy a tím i rekuperace.

Za 40 minut je nabito

Prostřednictvím konektoru CCS zvládá baterie na rychlonabíječkách až 24 kW nabíjecího výkonu. Palubní nabíječka má napětí 230V a nabíjecí výkon 3 kW. Podle výrobce se Energica nabije na rychlonabíječce z 0 na 80% za 40 minut.

Cena motocyklu je zatím neznámá. Nový stroj je možné začít objednávat (na německém trhu) od června 2022, s tím, že první dodávky zákazníkům by měly začít na podzim. K dispozici zatím jedna barevná varianta, Bormio Ice.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Energica Experia oficiálně! Elektrický adventure bike ujede až 420 kilometrů

  • Značka Energica přináší na trh zajímavý elektrický model
  • Energica Experia nabídne dojezd až 420 kilometrů
  • Výrobce klade důraz na komfort a dojezd
Energica Experia

Energica Experia je perfektní motorka na delší cesty | foto: Energica

Nová Experia od firmy Energica má být lehčí a vyváženější než předchozí modely. Pro tento účel bylo známé ocelové šasi nahrazeno souborem ocelových trubek a hliníkových plátů, došlo k úpravě motoru a také byla upravena chemie článků baterie. Výsledkem je platforma Green Tourer,  která má optimálním a ekologickým způsobem kombinovat komfort, výkon a dojezd.

Energica Experia — Nový bike s dojezdem 420 km

S novou baterií o kapacitě 22,5 kWh by měla Experia urazit vzdálenost mezi 208 a 420 km. V režimu Extra Urban by to mělo být 208 km, kombinovaně 256 km, podle testu normy WMTC 222 km a ve městě dokonce 420 kilometrů. Pohon je založen na novém motoru, který má v novém modelu snížený trvalý výkon 80 koní.

Špičkový výkon činí 101 koní a motor tak produkuje přibližně o 20 kW méně, než jsme zvyklí u jiných modelů značky Energica. Motor poskytuje točivý moment 115 Nm, tedy o 85 Nm méně, než u silnějších verzí. Výhodou sníženého výkonu má být nižší hmotnost motoru. Maximální rychlost stroje je omezena na 180 km za hodinu.

Energica Experia

Energica Experia | foto: Energica

Nový je i podvozek a elektronika

Experia dostala do vínku také nový podvozek. Namísto použití klasického trubkového ocelového rámu dnes Energica spoléhá na soustavu trubkové oceli a hliníkových plátů. Díky tomu je motor usazen mnohem níž. Pružící prvky pocházejí od firmy ZF Sachs, jsou plně nastavitelné a nabízejí kolům zdvih pružiny až 150 mm. Na hliníkových ráfcích jsou obuty pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II s rozměry 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Kromě baterie a motoru Energica výrazně přepracovala také palubní elektroniku. Nové systémy pocházejí od společnosti Bosch a všechny funkce a parametry jsou monitorovány pomocí nového pětipalcového TFT displeje. K dispozici je celkem sedm jízdních režimů, z nichž tři si může řidič sám nadefinovat. A také si může nastavit čtyři stupně výkonu motorové brzdy a tím i rekuperace.

Za 40 minut je nabito

Prostřednictvím konektoru CCS zvládá baterie na rychlonabíječkách až 24 kW nabíjecího výkonu. Palubní nabíječka má napětí 230V a nabíjecí výkon 3 kW. Podle výrobce se Energica nabije na rychlonabíječce z 0 na 80% za 40 minut.

Cena motocyklu je zatím neznámá. Nový stroj je možné začít objednávat (na německém trhu) od června 2022, s tím, že první dodávky zákazníkům by měly začít na podzim. K dispozici zatím jedna barevná varianta, Bormio Ice.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."