Nová Experia od firmy Energica má být lehčí a vyváženější než předchozí modely. Pro tento účel bylo známé ocelové šasi nahrazeno souborem ocelových trubek a hliníkových plátů, došlo k úpravě motoru a také byla upravena chemie článků baterie. Výsledkem je platforma Green Tourer, která má optimálním a ekologickým způsobem kombinovat komfort, výkon a dojezd.
S novou baterií o kapacitě 22,5 kWh by měla Experia urazit vzdálenost mezi 208 a 420 km. V režimu Extra Urban by to mělo být 208 km, kombinovaně 256 km, podle testu normy WMTC 222 km a ve městě dokonce 420 kilometrů. Pohon je založen na novém motoru, který má v novém modelu snížený trvalý výkon 80 koní.
Špičkový výkon činí 101 koní a motor tak produkuje přibližně o 20 kW méně, než jsme zvyklí u jiných modelů značky Energica. Motor poskytuje točivý moment 115 Nm, tedy o 85 Nm méně, než u silnějších verzí. Výhodou sníženého výkonu má být nižší hmotnost motoru. Maximální rychlost stroje je omezena na 180 km za hodinu.
Experia dostala do vínku také nový podvozek. Namísto použití klasického trubkového ocelového rámu dnes Energica spoléhá na soustavu trubkové oceli a hliníkových plátů. Díky tomu je motor usazen mnohem níž. Pružící prvky pocházejí od firmy ZF Sachs, jsou plně nastavitelné a nabízejí kolům zdvih pružiny až 150 mm. Na hliníkových ráfcích jsou obuty pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II s rozměry 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.
Kromě baterie a motoru Energica výrazně přepracovala také palubní elektroniku. Nové systémy pocházejí od společnosti Bosch a všechny funkce a parametry jsou monitorovány pomocí nového pětipalcového TFT displeje. K dispozici je celkem sedm jízdních režimů, z nichž tři si může řidič sám nadefinovat. A také si může nastavit čtyři stupně výkonu motorové brzdy a tím i rekuperace.
Prostřednictvím konektoru CCS zvládá baterie na rychlonabíječkách až 24 kW nabíjecího výkonu. Palubní nabíječka má napětí 230V a nabíjecí výkon 3 kW. Podle výrobce se Energica nabije na rychlonabíječce z 0 na 80% za 40 minut.
Cena motocyklu je zatím neznámá. Nový stroj je možné začít objednávat (na německém trhu) od června 2022, s tím, že první dodávky zákazníkům by měly začít na podzim. K dispozici zatím jedna barevná varianta, Bormio Ice.
Nová Experia od firmy Energica má být lehčí a vyváženější než předchozí modely. Pro tento účel bylo známé ocelové šasi nahrazeno souborem ocelových trubek a hliníkových plátů, došlo k úpravě motoru a také byla upravena chemie článků baterie. Výsledkem je platforma Green Tourer, která má optimálním a ekologickým způsobem kombinovat komfort, výkon a dojezd.
S novou baterií o kapacitě 22,5 kWh by měla Experia urazit vzdálenost mezi 208 a 420 km. V režimu Extra Urban by to mělo být 208 km, kombinovaně 256 km, podle testu normy WMTC 222 km a ve městě dokonce 420 kilometrů. Pohon je založen na novém motoru, který má v novém modelu snížený trvalý výkon 80 koní.
Špičkový výkon činí 101 koní a motor tak produkuje přibližně o 20 kW méně, než jsme zvyklí u jiných modelů značky Energica. Motor poskytuje točivý moment 115 Nm, tedy o 85 Nm méně, než u silnějších verzí. Výhodou sníženého výkonu má být nižší hmotnost motoru. Maximální rychlost stroje je omezena na 180 km za hodinu.
Experia dostala do vínku také nový podvozek. Namísto použití klasického trubkového ocelového rámu dnes Energica spoléhá na soustavu trubkové oceli a hliníkových plátů. Díky tomu je motor usazen mnohem níž. Pružící prvky pocházejí od firmy ZF Sachs, jsou plně nastavitelné a nabízejí kolům zdvih pružiny až 150 mm. Na hliníkových ráfcích jsou obuty pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II s rozměry 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.
Kromě baterie a motoru Energica výrazně přepracovala také palubní elektroniku. Nové systémy pocházejí od společnosti Bosch a všechny funkce a parametry jsou monitorovány pomocí nového pětipalcového TFT displeje. K dispozici je celkem sedm jízdních režimů, z nichž tři si může řidič sám nadefinovat. A také si může nastavit čtyři stupně výkonu motorové brzdy a tím i rekuperace.
Prostřednictvím konektoru CCS zvládá baterie na rychlonabíječkách až 24 kW nabíjecího výkonu. Palubní nabíječka má napětí 230V a nabíjecí výkon 3 kW. Podle výrobce se Energica nabije na rychlonabíječce z 0 na 80% za 40 minut.
Cena motocyklu je zatím neznámá. Nový stroj je možné začít objednávat (na německém trhu) od června 2022, s tím, že první dodávky zákazníkům by měly začít na podzim. K dispozici zatím jedna barevná varianta, Bormio Ice.