Tunely pod městy, do kterých se přesouvá velká část povrchové dopravy, nejsou nic nového. Elon Musk nedávno však představil vybraným novinářům trošku speciální tunel.
Z původního plánu platforem, na kterých by se auta přesouvala tunely, sešlo. Projekt nakonec dostal jakási vodicí kolečka, která zabrání kontaktu vozidel se stěnami tunelu a udrží je v jízdní dráze. Pro hromadnou dopravu osob by v pak v tunelech jezdily jakési speciální moduly, které zatím nevíme jak vypadají. Patrně to ale bude něco na způsob malého autobusu zkříženého s metrem.
Hlavním rozdílem oproti předchozí myšlence je, že automobily mají pro průjezd tunelem využívat vlastního pohonu. Systém vodicích koleček by měl vyjít na zhruba 200 – 300 dolarů, tedy něco mezi 4 500 a 6750 korun a bude se instalovat na vozidla dodatečně, nepočítá se s tím, že by jím měly být automobily vybaveny již z výroby.
Bohužel, v tuto chvíli se zdá, že jediná vozidla, která jsou s tunely kompatibilní, jsou Tesly. Požadavky jsou totiž poměrně striktní – musí jít o elektromobil, který je schopen sám zrychlit a zabrzdit a musí mít i dostatečný výkon k dosažení rychlosti, která by se měla pohybovat kolem 240 km/hod. Novináři, kteří měli možnost se v tunelu svézt, popisovali, že rychlost je zatím omezena na zhruba 50 km/hod a jízda samotná je dost “kodrcavá”. Musk však všechny ubezpečil, že ve finální verzi bude povrch hladký jako zrcadlo.
Zdroj: Electrek
Tunely pod městy, do kterých se přesouvá velká část povrchové dopravy, nejsou nic nového. Elon Musk nedávno však představil vybraným novinářům trošku speciální tunel.
Z původního plánu platforem, na kterých by se auta přesouvala tunely, sešlo. Projekt nakonec dostal jakási vodicí kolečka, která zabrání kontaktu vozidel se stěnami tunelu a udrží je v jízdní dráze. Pro hromadnou dopravu osob by v pak v tunelech jezdily jakési speciální moduly, které zatím nevíme jak vypadají. Patrně to ale bude něco na způsob malého autobusu zkříženého s metrem.
Hlavním rozdílem oproti předchozí myšlence je, že automobily mají pro průjezd tunelem využívat vlastního pohonu. Systém vodicích koleček by měl vyjít na zhruba 200 – 300 dolarů, tedy něco mezi 4 500 a 6750 korun a bude se instalovat na vozidla dodatečně, nepočítá se s tím, že by jím měly být automobily vybaveny již z výroby.
Bohužel, v tuto chvíli se zdá, že jediná vozidla, která jsou s tunely kompatibilní, jsou Tesly. Požadavky jsou totiž poměrně striktní – musí jít o elektromobil, který je schopen sám zrychlit a zabrzdit a musí mít i dostatečný výkon k dosažení rychlosti, která by se měla pohybovat kolem 240 km/hod. Novináři, kteří měli možnost se v tunelu svézt, popisovali, že rychlost je zatím omezena na zhruba 50 km/hod a jízda samotná je dost “kodrcavá”. Musk však všechny ubezpečil, že ve finální verzi bude povrch hladký jako zrcadlo.
Zdroj: Electrek