Musk představil tunel, který vyhloubila jeho Boring Company

Tunely pod městy, do kterých se přesouvá velká část povrchové dopravy, nejsou nic nového. Elon Musk nedávno však představil vybraným novinářům trošku speciální tunel.

Z původního plánu platforem, na kterých by se auta přesouvala tunely, sešlo. Projekt nakonec dostal jakási vodicí kolečka, která zabrání kontaktu vozidel se stěnami tunelu a udrží je v jízdní dráze. Pro hromadnou dopravu osob by v pak v tunelech jezdily jakési speciální moduly, které zatím nevíme jak vypadají. Patrně to ale bude něco na způsob malého autobusu zkříženého s metrem.

Hlavním rozdílem oproti předchozí myšlence je, že automobily mají pro průjezd tunelem využívat vlastního pohonu. Systém vodicích koleček by měl vyjít na zhruba 200 – 300 dolarů, tedy něco mezi 4 500 a 6750 korun a bude se instalovat na vozidla dodatečně, nepočítá se s tím, že by jím měly být automobily vybaveny již z výroby.

Bohužel, v tuto chvíli se zdá, že jediná vozidla, která jsou s tunely kompatibilní, jsou Tesly. Požadavky jsou totiž poměrně striktní – musí jít o elektromobil, který je schopen sám zrychlit a zabrzdit a musí mít i dostatečný výkon k dosažení rychlosti, která by se měla pohybovat kolem 240 km/hod. Novináři, kteří měli možnost se v tunelu svézt, popisovali, že rychlost je zatím omezena na zhruba 50 km/hod a jízda samotná je dost “kodrcavá”. Musk však všechny ubezpečil, že ve finální verzi bude povrch hladký jako zrcadlo.

Zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Musk představil tunel, který vyhloubila jeho Boring Company

Tunely pod městy, do kterých se přesouvá velká část povrchové dopravy, nejsou nic nového. Elon Musk nedávno však představil vybraným novinářům trošku speciální tunel.

Z původního plánu platforem, na kterých by se auta přesouvala tunely, sešlo. Projekt nakonec dostal jakási vodicí kolečka, která zabrání kontaktu vozidel se stěnami tunelu a udrží je v jízdní dráze. Pro hromadnou dopravu osob by v pak v tunelech jezdily jakési speciální moduly, které zatím nevíme jak vypadají. Patrně to ale bude něco na způsob malého autobusu zkříženého s metrem.

Hlavním rozdílem oproti předchozí myšlence je, že automobily mají pro průjezd tunelem využívat vlastního pohonu. Systém vodicích koleček by měl vyjít na zhruba 200 – 300 dolarů, tedy něco mezi 4 500 a 6750 korun a bude se instalovat na vozidla dodatečně, nepočítá se s tím, že by jím měly být automobily vybaveny již z výroby.

Bohužel, v tuto chvíli se zdá, že jediná vozidla, která jsou s tunely kompatibilní, jsou Tesly. Požadavky jsou totiž poměrně striktní – musí jít o elektromobil, který je schopen sám zrychlit a zabrzdit a musí mít i dostatečný výkon k dosažení rychlosti, která by se měla pohybovat kolem 240 km/hod. Novináři, kteří měli možnost se v tunelu svézt, popisovali, že rychlost je zatím omezena na zhruba 50 km/hod a jízda samotná je dost “kodrcavá”. Musk však všechny ubezpečil, že ve finální verzi bude povrch hladký jako zrcadlo.

Zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."