Elektromobily trápí překvapivý problém. I přes rekordní zájem se příliš neprodávají

  • Zájem lidí o elektromobily prudce stoupá
  • Největší vliv na to má cena paliv a obava z fosilní budoucnosti
  • Vysoká čísla ale stále zůstávají pouze v počtu vyhledávání
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

To, jakým směrem a tempem se v posledních týdnech hýbou ceny pohonných hmot, musel zaregistrovat každý řidič a zajisté i pasažéři. Nynější situace vznikla konfliktem na východě Evropy a neovlivňuje ceny pouze na starém kontinentu. I ve Spojených státech stojí paliva čím dál více a řidiči se tak začínají poohlížet i po možných náhradách svých vozů. Logicky se tak dívají i na aktuální nabídku elektromobilů.

Lidé se o elektromobily zajímají, ale nekupují je

Google poskytl zajímavá data o tom, jak lidé v poslední době vyhledávají výrazy týkající se automobilového průmyslu. Klíčová slova a témata spojená s elektromobily a náklady na jejich provoz v březnu letošního roku vzrostla o více než 400 %. Google takové výsledky jasně páruje jako reakci na vysoké ceny paliv. Hledání alternativních pohonů dokonce přesáhlo dosavadní rekord z období ropné krize v roce 2008.

Samozřejmě před čtrnácti lety nebylo tolik vozů s elektrickým pohonem a ani tento segment nebyl tak populární. Výrobci nebyli nijak tlačeni do velkých prodejních čísel, vozy byly v nabídce jen pro ekologické nadšence. Nehledě na technologie, které byly skutečně ještě v plenkách.

Tesla showroom

Lidé se po elektromobilech koukají, stále ale zůstávají nedostupné pro masy, ilustrační foto


Čtěte také: Elektromobil pro běžné občany? Tenhle kousek drtí v prodejích i Teslu, stojí doslova pár kaček


Marketing na jedničku, ale cenou nepřesvědčí

Situace v roce 2022 je ale podstatně odlišná. Především tlakem na snižování emisí uhlíku se celý svět vydává na alternativní cestu. I marketing automobilek je tímto směrem nyní výrazně zacílen. Světová situace je vyloženě nutí orientovat se na elektřinu a je tak jasné, že potřebují vozy, které se mají stát brzy mainstreamovou záležitostí.

Výsledek je zatím ten, že se výrazně zvyšují počty rezervací elektrických vozů, na prodejích je odraz doby vidět zatím minimálně. Hlavní příčinou je stále vysoká pořizovací cena, a to i za oceánem.

Vysoká čísla tak zatím stále zůstávají především na obrazovkách počítačů a v datech vyhledávání u Googlu. Ani v Texasu, pomyslném domovu Tesly a státu Elona Muska, nevidíte tolik elektromobilů, kolik byste podle množství vyhledávání očekávali. Zájem o tiché, čisté vozy tedy skutečně malý není. Jen technologie a výrobní procesy stále nejsou na cenové úrovni spalovacích vozidel, aby je výrobci mohli nabízet za alespoň podobnou cenu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobily trápí překvapivý problém. I přes rekordní zájem se příliš neprodávají

  • Zájem lidí o elektromobily prudce stoupá
  • Největší vliv na to má cena paliv a obava z fosilní budoucnosti
  • Vysoká čísla ale stále zůstávají pouze v počtu vyhledávání
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

To, jakým směrem a tempem se v posledních týdnech hýbou ceny pohonných hmot, musel zaregistrovat každý řidič a zajisté i pasažéři. Nynější situace vznikla konfliktem na východě Evropy a neovlivňuje ceny pouze na starém kontinentu. I ve Spojených státech stojí paliva čím dál více a řidiči se tak začínají poohlížet i po možných náhradách svých vozů. Logicky se tak dívají i na aktuální nabídku elektromobilů.

Lidé se o elektromobily zajímají, ale nekupují je

Google poskytl zajímavá data o tom, jak lidé v poslední době vyhledávají výrazy týkající se automobilového průmyslu. Klíčová slova a témata spojená s elektromobily a náklady na jejich provoz v březnu letošního roku vzrostla o více než 400 %. Google takové výsledky jasně páruje jako reakci na vysoké ceny paliv. Hledání alternativních pohonů dokonce přesáhlo dosavadní rekord z období ropné krize v roce 2008.

Samozřejmě před čtrnácti lety nebylo tolik vozů s elektrickým pohonem a ani tento segment nebyl tak populární. Výrobci nebyli nijak tlačeni do velkých prodejních čísel, vozy byly v nabídce jen pro ekologické nadšence. Nehledě na technologie, které byly skutečně ještě v plenkách.

Tesla showroom

Lidé se po elektromobilech koukají, stále ale zůstávají nedostupné pro masy, ilustrační foto


Čtěte také: Elektromobil pro běžné občany? Tenhle kousek drtí v prodejích i Teslu, stojí doslova pár kaček


Marketing na jedničku, ale cenou nepřesvědčí

Situace v roce 2022 je ale podstatně odlišná. Především tlakem na snižování emisí uhlíku se celý svět vydává na alternativní cestu. I marketing automobilek je tímto směrem nyní výrazně zacílen. Světová situace je vyloženě nutí orientovat se na elektřinu a je tak jasné, že potřebují vozy, které se mají stát brzy mainstreamovou záležitostí.

Výsledek je zatím ten, že se výrazně zvyšují počty rezervací elektrických vozů, na prodejích je odraz doby vidět zatím minimálně. Hlavní příčinou je stále vysoká pořizovací cena, a to i za oceánem.

Vysoká čísla tak zatím stále zůstávají především na obrazovkách počítačů a v datech vyhledávání u Googlu. Ani v Texasu, pomyslném domovu Tesly a státu Elona Muska, nevidíte tolik elektromobilů, kolik byste podle množství vyhledávání očekávali. Zájem o tiché, čisté vozy tedy skutečně malý není. Jen technologie a výrobní procesy stále nejsou na cenové úrovni spalovacích vozidel, aby je výrobci mohli nabízet za alespoň podobnou cenu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."