Japonská automobilka Toyota nechce z dlouhodobého hlediska vsadit všechny své karty na bateriové elektrické modely. Tuto písničku již slyšel snad i poslední laický fanoušek automobilového průmyslu. Člen rady společnosti a bývalý generální ředitel, Akio Toyoda, je stále přesvědčený, že elektromobily nebudou mít většinovou nadvládu.
Podle exšéfa Toyoty se globální podíl elektromobilů vyšplhá přinejlepším na 30 procent, píše server Bloomberg. Zbytek budou tvořit hybridy, vodíkové modely, ale i konvenční spalovací agregáty. S miliardovou částí populace Země žijící bez elektřiny, což výrazně znemožňuje pořízení nabíjecího vozu, nejsou podle Toyody tyto vozy odpovědí na problémy místní dopravy. Rozhodnutí o pořízení jakéhokoliv typu pohonu by mělo vždy stát na spotřebiteli, nikoliv na regulacích a politicích. V tomto smyslu se vnuk zakladatele japonské automobilky vyjádřil na obchodní události společnosti.
Tlak, který je na Toyotu za pozdní nasazení elektrických modelů vyvíjený, je obrovský, ale automobilka se snaží aktivně bránit. Nepolevuje ve vývoji hybridních jednotek, ani vodíkového pohonu. Holistický přístup Toyoty prý až časem ukáže nadhled společnosti vůči aktuálním krátkodobým trendům. Automobilka ze země vycházejícího slunce prý dokonce začala pracovat na nové generaci spalovacích motorů.
Čtěte také: Toyota jde zase proti proudu. Levné elektromobily jsou podle ní (zatím) nesmysl
Toyoda přímo prohlásil, že motory jen tak nevymizí. Ze zprávy ovšem není zcela jasné, zda se odkazuje na vozidla, která již v provozu na silnicích jezdí nebo zda myslí i na nové kusy teprve mířící do prodeje. Z názorů a dostupných zpráv bývalého ředitele lze ale důvodně předpokládat, že naznačuje budoucnost automobilového průmyslu, který se jednoduše bez dnes již tradičního spalovacího agregátu neobejde.
Předpovědi agentury BloombergNEF se naopak domnívají, že kolem roku 2040 se podíl čistě elektrických vozidel, tj. elektromobilů, vyšplhá na 75 % prodejů nových vozidel. 44 % z nich budou tvořit běžná osobní vozidla, zbytek se rozdělí mezi vozy hromadné dopravy, logistiku a další vozy využívající tuto technologii. Zatímco Toyoda chce dát zákazníkům velký výběr mezi technologiemi pro jejich nejlepší využití, současný ředitel plánuje v roce 2030 prodávat na 3,5 milionu elektromobilů ročně.
Japonská automobilka Toyota nechce z dlouhodobého hlediska vsadit všechny své karty na bateriové elektrické modely. Tuto písničku již slyšel snad i poslední laický fanoušek automobilového průmyslu. Člen rady společnosti a bývalý generální ředitel, Akio Toyoda, je stále přesvědčený, že elektromobily nebudou mít většinovou nadvládu.
Podle exšéfa Toyoty se globální podíl elektromobilů vyšplhá přinejlepším na 30 procent, píše server Bloomberg. Zbytek budou tvořit hybridy, vodíkové modely, ale i konvenční spalovací agregáty. S miliardovou částí populace Země žijící bez elektřiny, což výrazně znemožňuje pořízení nabíjecího vozu, nejsou podle Toyody tyto vozy odpovědí na problémy místní dopravy. Rozhodnutí o pořízení jakéhokoliv typu pohonu by mělo vždy stát na spotřebiteli, nikoliv na regulacích a politicích. V tomto smyslu se vnuk zakladatele japonské automobilky vyjádřil na obchodní události společnosti.
Tlak, který je na Toyotu za pozdní nasazení elektrických modelů vyvíjený, je obrovský, ale automobilka se snaží aktivně bránit. Nepolevuje ve vývoji hybridních jednotek, ani vodíkového pohonu. Holistický přístup Toyoty prý až časem ukáže nadhled společnosti vůči aktuálním krátkodobým trendům. Automobilka ze země vycházejícího slunce prý dokonce začala pracovat na nové generaci spalovacích motorů.
Čtěte také: Toyota jde zase proti proudu. Levné elektromobily jsou podle ní (zatím) nesmysl
Toyoda přímo prohlásil, že motory jen tak nevymizí. Ze zprávy ovšem není zcela jasné, zda se odkazuje na vozidla, která již v provozu na silnicích jezdí nebo zda myslí i na nové kusy teprve mířící do prodeje. Z názorů a dostupných zpráv bývalého ředitele lze ale důvodně předpokládat, že naznačuje budoucnost automobilového průmyslu, který se jednoduše bez dnes již tradičního spalovacího agregátu neobejde.
Předpovědi agentury BloombergNEF se naopak domnívají, že kolem roku 2040 se podíl čistě elektrických vozidel, tj. elektromobilů, vyšplhá na 75 % prodejů nových vozidel. 44 % z nich budou tvořit běžná osobní vozidla, zbytek se rozdělí mezi vozy hromadné dopravy, logistiku a další vozy využívající tuto technologii. Zatímco Toyoda chce dát zákazníkům velký výběr mezi technologiemi pro jejich nejlepší využití, současný ředitel plánuje v roce 2030 prodávat na 3,5 milionu elektromobilů ročně.