Na tento víkend jsou plánované husté srážky, které se mohou změnit v povodně. Lze v takovém případě jezdit elektromobilem, nebo při projetí vyšší vodou přestane fungovat? Pro někoho možná překvapivě fungují v těchto podmínkách lépe, než auta se spalovacím motorem.
Mezi elektromobilem a automobilem se spalovacím motorem není vlastně žádný rozdíl v tom, jak se při povodních chovat. Nejlépe je pochopitelně pokusit se povodním vyhnout. Pokud není zbytí, platí obecné pravidlo, že byste nikdy neměli vjíždět do povodňové vody, která je hlubší než 10 cm, průjezd 30 cm tekoucí vody může vychýlit auto z kurzu.
Jízda autem je nejčastější příčinou úmrtí v zaplavených oblastech. Pokud musíte projíždět vodou, jeďte pomalu, abyste se vyhnuli vlně vody, která se tvoří na přídi auta, když projíždíte. Díky pomalejší jízdě se sníží pravděpodobnost, že kola ztratí kontakt s vozovkou a dojde k aquaplaningu.
Elektromobily jsou navrženy tak, aby se zabránilo poškození vodou stejně jako u auta se spalovacím motorem a aby zajistily správnou ochranu elektrických systémů před vodou. Vnější strana baterie je však elektricky izolována, stejně jako vysokonapěťová elektrická vedení vedoucí od baterie k elektromotorům. Elektromobily jsou pro průjezd vodou dokonce vhodnější, neboť nemají spalovací motor, u kterého by hrozilo nasátí vody do válců.
Čtěte také: Mobily při bouřce nenabíjejte. Hrozí velké nebezpečí i v případě elektromobilů?
Elektromobily lze nabíjet i za deště a při záplavách. Zapojení do wallboxu je zcela bezpečné, bez ohledu na počasí. Pokud však používáte prodlužovací kabel s více zásuvkami k nabíjení svého elektrického auta připojením domácí tříkolíkové zástrčky z domu i venku, není vhodné ho ponechávat venku ve vlhkém počasí.
Na tento víkend jsou plánované husté srážky, které se mohou změnit v povodně. Lze v takovém případě jezdit elektromobilem, nebo při projetí vyšší vodou přestane fungovat? Pro někoho možná překvapivě fungují v těchto podmínkách lépe, než auta se spalovacím motorem.
Mezi elektromobilem a automobilem se spalovacím motorem není vlastně žádný rozdíl v tom, jak se při povodních chovat. Nejlépe je pochopitelně pokusit se povodním vyhnout. Pokud není zbytí, platí obecné pravidlo, že byste nikdy neměli vjíždět do povodňové vody, která je hlubší než 10 cm, průjezd 30 cm tekoucí vody může vychýlit auto z kurzu.
Jízda autem je nejčastější příčinou úmrtí v zaplavených oblastech. Pokud musíte projíždět vodou, jeďte pomalu, abyste se vyhnuli vlně vody, která se tvoří na přídi auta, když projíždíte. Díky pomalejší jízdě se sníží pravděpodobnost, že kola ztratí kontakt s vozovkou a dojde k aquaplaningu.
Elektromobily jsou navrženy tak, aby se zabránilo poškození vodou stejně jako u auta se spalovacím motorem a aby zajistily správnou ochranu elektrických systémů před vodou. Vnější strana baterie je však elektricky izolována, stejně jako vysokonapěťová elektrická vedení vedoucí od baterie k elektromotorům. Elektromobily jsou pro průjezd vodou dokonce vhodnější, neboť nemají spalovací motor, u kterého by hrozilo nasátí vody do válců.
Čtěte také: Mobily při bouřce nenabíjejte. Hrozí velké nebezpečí i v případě elektromobilů?
Elektromobily lze nabíjet i za deště a při záplavách. Zapojení do wallboxu je zcela bezpečné, bez ohledu na počasí. Pokud však používáte prodlužovací kabel s více zásuvkami k nabíjení svého elektrického auta připojením domácí tříkolíkové zástrčky z domu i venku, není vhodné ho ponechávat venku ve vlhkém počasí.