S odchodem ředitele skupiny Volkswagen se hodně spekulovalo o tom, zda se k němu připojí i nastavená strategie vývoje elektromobilů. Až k tak razantní změně nejspíše nedojde, nyní se ale ukazuje, že strategie dozná určitých změn. S ní se pojí i odklad vývoje nového vlajkového modelu, interně pojmenovaného jako projekt Volkswagen Trinity.
Nejde jen o odsunutí vývoje vozu jako takového, ale i výstavba celé nové továrny Volkswagenu ve Wolfsburgu. Projekt měl být spuštěn v roce 2026. Odhady se nyní posouvají blíže k roku 2030. Nešlo by tedy o malé zdržení, ale rovnou o dvojnásobné oproti původnímu plánu. Společnost bude nyní zvažovat, zda bude pro výrobu projektu Trinity vůbec nový závod potřebovat. Rozhodnutí by mělo padnout do února příštího roku.
Kromě toho Volkswagen dává najevo určité zpomalení v celém vývoji elektromobility. S tím se pojí i zavedení dalších opatření k uspoře finančních prostředků. Místo vývoje nové podvozokové platformy společnost chystá evoluci té současné. Tiskové oddělení zveřejnilo na oficálním webu společnosti nsatupující generaci modulární platformy MEB. Nová evoluční verze má i tak pozvednout standardy elektrické architektury vozidel na novou úroveň. Jmenovat se bude MEB+.
Čtěte také: Volkswagen pracuje na novém elektromobilu, který může být prodejním trhákem
Volkswagen ale nechce nad novou platformou přemýšlet jako nad vylepšením té současné. Má se jednat o novou generaci s mnoha posuny. Lepších výsledků se má dočkat jak úložiště energie, tak systém nabíjení. Stejně tak se dostane lepší podpory i dalším stupňům autonomní jízdy. Potvrzené již je, že MEB+ dostane novou generaci prismatických baterií. Umožní zvýšení dojezdu až na 700 kilometrů. Stejně tak se zvýší i nabíjecí výkon až ke 200 kW. Současná verze umožňuje nabíjení maximálním výkonem 135 kW.
Díky těmto změnám se chystá představení i více modelů. Volkswagen plánuje u svých klíčových značek uvést do roku 2026 až deset nových elektromobilů. Dočkat bychom se měli i základního (cenově dostupnějšího) modelu s cenovkou kolem 25 tisíc eur, přibližně tedy kolem 600 tisíc korun. Na druhé straně by měly přibýt i prémiové a luxusní modely. Datum představení prvního modelu na této platformě ale zatím známé není.
Vypadá to, že modulární platforma MEB bude i v nové generaci hrát u německého koncernu prim delší dobu. Výrobce původně plánoval nejpozději od roku 2026 začít používat novou platformu SSP (scalable systems plaftorm, platforma škálovatelných systémů – pozn. redakce). Není tedy zřejmé, zda tato platforma musela ustoupit novému „plusku“ nebo byla odsunuta do pozdější fáze. Jisté je, že MEB+ převezme některé chystané vlastnosti, jako je nová generace baterií.
Jestliže Volkswagen uvádí nabíjecí výkony kolem hodnoty 200 kW, nedá se zatím počítat s nasazením 800V architektury. Velmi pravděpodobné je setrvání u poloviční hodnoty. Další vylepšení se plánují až pro rok 2028. To tedy bude nejspíše první možná příležitost pro navýšení napětí i rychlosti nabíjení. Současná generace byla uvedena do provozu s modelem ID.3. Do dnešního dne na ní bylo postaveno více než 670 tisíc vozidel napříč značkami z celé skupiny Volkswagen.
S odchodem ředitele skupiny Volkswagen se hodně spekulovalo o tom, zda se k němu připojí i nastavená strategie vývoje elektromobilů. Až k tak razantní změně nejspíše nedojde, nyní se ale ukazuje, že strategie dozná určitých změn. S ní se pojí i odklad vývoje nového vlajkového modelu, interně pojmenovaného jako projekt Volkswagen Trinity.
Nejde jen o odsunutí vývoje vozu jako takového, ale i výstavba celé nové továrny Volkswagenu ve Wolfsburgu. Projekt měl být spuštěn v roce 2026. Odhady se nyní posouvají blíže k roku 2030. Nešlo by tedy o malé zdržení, ale rovnou o dvojnásobné oproti původnímu plánu. Společnost bude nyní zvažovat, zda bude pro výrobu projektu Trinity vůbec nový závod potřebovat. Rozhodnutí by mělo padnout do února příštího roku.
Kromě toho Volkswagen dává najevo určité zpomalení v celém vývoji elektromobility. S tím se pojí i zavedení dalších opatření k uspoře finančních prostředků. Místo vývoje nové podvozokové platformy společnost chystá evoluci té současné. Tiskové oddělení zveřejnilo na oficálním webu společnosti nsatupující generaci modulární platformy MEB. Nová evoluční verze má i tak pozvednout standardy elektrické architektury vozidel na novou úroveň. Jmenovat se bude MEB+.
Čtěte také: Volkswagen pracuje na novém elektromobilu, který může být prodejním trhákem
Volkswagen ale nechce nad novou platformou přemýšlet jako nad vylepšením té současné. Má se jednat o novou generaci s mnoha posuny. Lepších výsledků se má dočkat jak úložiště energie, tak systém nabíjení. Stejně tak se dostane lepší podpory i dalším stupňům autonomní jízdy. Potvrzené již je, že MEB+ dostane novou generaci prismatických baterií. Umožní zvýšení dojezdu až na 700 kilometrů. Stejně tak se zvýší i nabíjecí výkon až ke 200 kW. Současná verze umožňuje nabíjení maximálním výkonem 135 kW.
Díky těmto změnám se chystá představení i více modelů. Volkswagen plánuje u svých klíčových značek uvést do roku 2026 až deset nových elektromobilů. Dočkat bychom se měli i základního (cenově dostupnějšího) modelu s cenovkou kolem 25 tisíc eur, přibližně tedy kolem 600 tisíc korun. Na druhé straně by měly přibýt i prémiové a luxusní modely. Datum představení prvního modelu na této platformě ale zatím známé není.
Vypadá to, že modulární platforma MEB bude i v nové generaci hrát u německého koncernu prim delší dobu. Výrobce původně plánoval nejpozději od roku 2026 začít používat novou platformu SSP (scalable systems plaftorm, platforma škálovatelných systémů – pozn. redakce). Není tedy zřejmé, zda tato platforma musela ustoupit novému „plusku“ nebo byla odsunuta do pozdější fáze. Jisté je, že MEB+ převezme některé chystané vlastnosti, jako je nová generace baterií.
Jestliže Volkswagen uvádí nabíjecí výkony kolem hodnoty 200 kW, nedá se zatím počítat s nasazením 800V architektury. Velmi pravděpodobné je setrvání u poloviční hodnoty. Další vylepšení se plánují až pro rok 2028. To tedy bude nejspíše první možná příležitost pro navýšení napětí i rychlosti nabíjení. Současná generace byla uvedena do provozu s modelem ID.3. Do dnešního dne na ní bylo postaveno více než 670 tisíc vozidel napříč značkami z celé skupiny Volkswagen.