Mezinárodní dodavatel fosilních paliv Shell se rozhodl pro razantní krok v podpoře elektrifikace automobilového průmyslu. V průběhu letošního a příštího roku by mělo dojít k uzavření celkem 500 klasických čerpacích stanic pro motorová vozidla. Záměry jsou zpracovány v nejnovější analýze Strategie pro přesun energetických zdrojů.
Společnost se zaměří mnohem více na výstavbu veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Do roku 2030 by chtěl Shell mít funkčních celkem 200 tisíc nabíječek. Aktuálně jich provozuje kolem 54 tisíc. Distributor neplánuje přestavbu současných fosilních stanic na elektrické, v záměru je přímo zmíněno, že uvedeného počtu lokalit se zbaví. Ve většině případů si stanice odkoupí zájemci o pokračování provozu.
Z podstaty fungování společnosti se bude Shell zaměřovat na veřejnou nabíjecí síť. Dle vyjádření jde o více konkurenční odvětví, než-li výroba domácích nabíječek. Dále v tomto směru profitují z již existující sítě infrastruktury. Při nabíjení si lidé mohou zakoupit v obchodech kávu, občerstvení nebo využít sociálního zařízení. Předpokladem je navýšení tržeb zhruba o 12 procent. I když společnost mírně slevila z krátkodobých nároků na snížení produkce emisí, nejvyšším cílem stále zůstává dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.
Čtěte také: V Česku byla spuštěna nová síť Shell Recharge. Kolik stojí nabíjení?
Shell se chce ale více zapojit i do samotné výroby energií. Stane se dodavatelem maziv pro mořské větrné farmy a zapojí se i do výroby baterií pro elektrické automobily. Těm chce zprostředkovat dostatek prémiových chladících médií pro zachování optimální teploty pro funkci baterií. Všechny prémiové lubrikanty mají být vyráběny v souladu s použitím v obnovitelné energetice.
V cestě za zvýšením podílu u veřejné sítě nabíječek podnikl Shell v minulém roce důležitou akvizici. Síť Volta Charge se postupně mění na žluté stojany. Spolu s tím navazuje desítky partnerských vztahů, především v zájmu zrychlení výstavby nových nabíjecích stojanů. Na americkém trhu drží Shell podíl pouhých dvou procent. Konkurenční Superchargery dosahují více než 60 procent.
Mezinárodní dodavatel fosilních paliv Shell se rozhodl pro razantní krok v podpoře elektrifikace automobilového průmyslu. V průběhu letošního a příštího roku by mělo dojít k uzavření celkem 500 klasických čerpacích stanic pro motorová vozidla. Záměry jsou zpracovány v nejnovější analýze Strategie pro přesun energetických zdrojů.
Společnost se zaměří mnohem více na výstavbu veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Do roku 2030 by chtěl Shell mít funkčních celkem 200 tisíc nabíječek. Aktuálně jich provozuje kolem 54 tisíc. Distributor neplánuje přestavbu současných fosilních stanic na elektrické, v záměru je přímo zmíněno, že uvedeného počtu lokalit se zbaví. Ve většině případů si stanice odkoupí zájemci o pokračování provozu.
Z podstaty fungování společnosti se bude Shell zaměřovat na veřejnou nabíjecí síť. Dle vyjádření jde o více konkurenční odvětví, než-li výroba domácích nabíječek. Dále v tomto směru profitují z již existující sítě infrastruktury. Při nabíjení si lidé mohou zakoupit v obchodech kávu, občerstvení nebo využít sociálního zařízení. Předpokladem je navýšení tržeb zhruba o 12 procent. I když společnost mírně slevila z krátkodobých nároků na snížení produkce emisí, nejvyšším cílem stále zůstává dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.
Čtěte také: V Česku byla spuštěna nová síť Shell Recharge. Kolik stojí nabíjení?
Shell se chce ale více zapojit i do samotné výroby energií. Stane se dodavatelem maziv pro mořské větrné farmy a zapojí se i do výroby baterií pro elektrické automobily. Těm chce zprostředkovat dostatek prémiových chladících médií pro zachování optimální teploty pro funkci baterií. Všechny prémiové lubrikanty mají být vyráběny v souladu s použitím v obnovitelné energetice.
V cestě za zvýšením podílu u veřejné sítě nabíječek podnikl Shell v minulém roce důležitou akvizici. Síť Volta Charge se postupně mění na žluté stojany. Spolu s tím navazuje desítky partnerských vztahů, především v zájmu zrychlení výstavby nových nabíjecích stojanů. Na americkém trhu drží Shell podíl pouhých dvou procent. Konkurenční Superchargery dosahují více než 60 procent.