Elektromobilu v chladném počasí se často připisují negativní vlastnosti. Hlavně to, že je baterie výrazně slabší a spotřeba energie mnohem vyšší. Nedávné statistiky z Norska však ukazují, že v mnoha oblastech stále fungují lépe než spalovací motory, když se venku ochladí. Zejména v extrémních klimatických podmínkách nabízejí elektromobily překvapivé výhody.
Norská silniční asistenční společnost Viking zveřejnila údaje, které ukazují, že 87 % zimních poruch je způsobeno problémy se spalovacími motory. Při nízkých teplotách selhávají hlavně startovací baterie, protože v konvenčních vozidlech spoléhají na nabíjení alternátoru. To u elektromobilů neplatí, jelikož 12V baterie je napájena přímo z hlavní, tzv. trakční baterie.
Další předností elektromobilů je, že jsou méně náchylné na zamrzlé součástky. Spalovací motory mají často potíže se zamrzlým palivovým potrubím nebo jinými mechanickými součástmi. Tyto problémy se u elektromobilů nevyskytují kvůli zjednodušené konstrukci a absenci mnoha kapalných paliv.
Čtěte také: Ve světě je taková zima, že elektromobily Tesla není možné nabíjet
Nevýhoda však zůstává fakt, že elektromobily při nízkých teplotách ztrácejí dojezd, v některých případech až o 30 %. Baterie totiž musí spotřebovávat další energii na vyhřívání interiéru a zahřívání samotné baterie. Více paliva na vyhřívání spotřebovávají v chladném počasí také spalovací motory, což snižuje i jejich dojezd.
Podle norských statistik mají elektromobily v zimě jasnou výhodu, pokud jde o problémy se startováním a mechanické poruchy. Dojezd se sice za studena snižuje, ale to platí i pro spalovací motory. Elektromobily se proto ukazují jako spolehlivější varianta zejména v regionech s drsnějšími zimními podmínkami.
Elektromobilu v chladném počasí se často připisují negativní vlastnosti. Hlavně to, že je baterie výrazně slabší a spotřeba energie mnohem vyšší. Nedávné statistiky z Norska však ukazují, že v mnoha oblastech stále fungují lépe než spalovací motory, když se venku ochladí. Zejména v extrémních klimatických podmínkách nabízejí elektromobily překvapivé výhody.
Norská silniční asistenční společnost Viking zveřejnila údaje, které ukazují, že 87 % zimních poruch je způsobeno problémy se spalovacími motory. Při nízkých teplotách selhávají hlavně startovací baterie, protože v konvenčních vozidlech spoléhají na nabíjení alternátoru. To u elektromobilů neplatí, jelikož 12V baterie je napájena přímo z hlavní, tzv. trakční baterie.
Další předností elektromobilů je, že jsou méně náchylné na zamrzlé součástky. Spalovací motory mají často potíže se zamrzlým palivovým potrubím nebo jinými mechanickými součástmi. Tyto problémy se u elektromobilů nevyskytují kvůli zjednodušené konstrukci a absenci mnoha kapalných paliv.
Čtěte také: Ve světě je taková zima, že elektromobily Tesla není možné nabíjet
Nevýhoda však zůstává fakt, že elektromobily při nízkých teplotách ztrácejí dojezd, v některých případech až o 30 %. Baterie totiž musí spotřebovávat další energii na vyhřívání interiéru a zahřívání samotné baterie. Více paliva na vyhřívání spotřebovávají v chladném počasí také spalovací motory, což snižuje i jejich dojezd.
Podle norských statistik mají elektromobily v zimě jasnou výhodu, pokud jde o problémy se startováním a mechanické poruchy. Dojezd se sice za studena snižuje, ale to platí i pro spalovací motory. Elektromobily se proto ukazují jako spolehlivější varianta zejména v regionech s drsnějšími zimními podmínkami.