Karma Automotive to nemá vůbec jednoduché. V letošním roce po zrušeném ženevském autosalonu nemohla moc dobře shánět zákazníky, přitom chystala novinku, která měla být tzv. Tesla killer. Pak se ovšem ukázalo, že firma slibovala něco, co ve skutečnosti tak úplně nemá, jejich nová platforma prý byla pouhá atrapa.
Teď jsem se ovšem dozvěděli nové informace. Elektromobil Karma Revero dostal nové jméno Karma GSe-6 a také cenovku 79 900 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1,8 milionů korun. To je podstatně méně, než na kolik vycházel hybridní model Karma Revero Hybrid, který byl postavený na původním modelu automobilky z roku 2011 a dlouho mu to trvalo, než jej konečně začala firma vyrábět.
Karma GSe-6 má přijít v roce 2021 a měla by mít poměrně zajímavé specifikace – mohla by okořenit soubor Tesly s konkurenčními společnostmi, které ji chtějí na trhu luxusních, prémiových elektromobilů konkurovat. Například pokud jde o dojezd téměř 650 km na jedno nabití či právě cenu, která je oproti hybridu asi poloviční. Tesla Model S Long Range Plus teď vychází na 69 420 dolarů a zvládne taktéž téměř 650 km na jedno nabití. Lucid Air taktéž začíná pod hranicí 80 tisíc dolarů a ve vyšších a dražších konfiguracích pak dokonce slibuje dojezd přes 830 km.
Ovšem dost zásadní rozdíl je v tom, že zatímco Tesla své elektromobily vyrábí a prodává zákazníkům, konkurence je většinou jen někde v propagačních prospektech.
Karma Automotive to nemá vůbec jednoduché. V letošním roce po zrušeném ženevském autosalonu nemohla moc dobře shánět zákazníky, přitom chystala novinku, která měla být tzv. Tesla killer. Pak se ovšem ukázalo, že firma slibovala něco, co ve skutečnosti tak úplně nemá, jejich nová platforma prý byla pouhá atrapa.
Teď jsem se ovšem dozvěděli nové informace. Elektromobil Karma Revero dostal nové jméno Karma GSe-6 a také cenovku 79 900 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1,8 milionů korun. To je podstatně méně, než na kolik vycházel hybridní model Karma Revero Hybrid, který byl postavený na původním modelu automobilky z roku 2011 a dlouho mu to trvalo, než jej konečně začala firma vyrábět.
Karma GSe-6 má přijít v roce 2021 a měla by mít poměrně zajímavé specifikace – mohla by okořenit soubor Tesly s konkurenčními společnostmi, které ji chtějí na trhu luxusních, prémiových elektromobilů konkurovat. Například pokud jde o dojezd téměř 650 km na jedno nabití či právě cenu, která je oproti hybridu asi poloviční. Tesla Model S Long Range Plus teď vychází na 69 420 dolarů a zvládne taktéž téměř 650 km na jedno nabití. Lucid Air taktéž začíná pod hranicí 80 tisíc dolarů a ve vyšších a dražších konfiguracích pak dokonce slibuje dojezd přes 830 km.
Ovšem dost zásadní rozdíl je v tom, že zatímco Tesla své elektromobily vyrábí a prodává zákazníkům, konkurence je většinou jen někde v propagačních prospektech.