Brněnské ulice brázdí od února nový elektrický autobus SOR NS 12 electric. Prototyp vozu si dopravní podnik zapůjčil od českého výrobce vozidel SOR. V průběhu dvou měsíců hodlá na linkách 32, 37 a 67 otestovat jeho jízdní schopnosti v zimě, v horku a v kopcovitém terénu.
Samotný elektrobus je vybaven elektrickým motorem o výkonu 160 kW. Baterie by dle výrobce měly při plném nabití zaručit dojezd okolo 170 km. Nabíjení autobusu trvá na běžné nabíječce asi 7 hodin, na rychlonabíječce se doba zkrátí až na 1 hodinu. Cena jednoho vozu činí 10 až 13 milionů korun.
Po testování dopravce vyhodnotí provoz vozu a případně ho zařadí jako budoucí alternativu. V tuto chvíli je však otázka elektrobusů stále nejistá, a to především kvůli vysokým pořizovacím i energetickým cenám. Jeden takový elektrobus stojí až dvakrát více než jeho naftová varianta.
Čtěte také: Praha převzala poslední ze 14 nových elektrobusů Škoda. Kde se s nimi můžete svést?
„Současná situace na poli energií kvůli vysokým cenám rozvoji elektromobility příliš nepřeje. Pokud by se objevila vhodná dotační příležitost, zvažovali bychom investici do elektrobusů. Stávající podmínky jsou pro nás z ekonomického hlediska bohužel nereálné,“ sdělil generální ředitel DPMB, Miloš Havránek.
Nejde zdaleka o první případ, kdy se v Brně testuje v ostrém provozu elektrický autobus. První takové vozy se ve městě testovaly již v roce 2013. Tamní dopravní podnik tak rozvíjející se trh s elektrobusy bedlivě sleduje. Doposud však žádný z celkem asi 8 testovaných vozidel neodpovídal potřebám provozu v Brně.
Brněnské ulice brázdí od února nový elektrický autobus SOR NS 12 electric. Prototyp vozu si dopravní podnik zapůjčil od českého výrobce vozidel SOR. V průběhu dvou měsíců hodlá na linkách 32, 37 a 67 otestovat jeho jízdní schopnosti v zimě, v horku a v kopcovitém terénu.
Samotný elektrobus je vybaven elektrickým motorem o výkonu 160 kW. Baterie by dle výrobce měly při plném nabití zaručit dojezd okolo 170 km. Nabíjení autobusu trvá na běžné nabíječce asi 7 hodin, na rychlonabíječce se doba zkrátí až na 1 hodinu. Cena jednoho vozu činí 10 až 13 milionů korun.
Po testování dopravce vyhodnotí provoz vozu a případně ho zařadí jako budoucí alternativu. V tuto chvíli je však otázka elektrobusů stále nejistá, a to především kvůli vysokým pořizovacím i energetickým cenám. Jeden takový elektrobus stojí až dvakrát více než jeho naftová varianta.
Čtěte také: Praha převzala poslední ze 14 nových elektrobusů Škoda. Kde se s nimi můžete svést?
„Současná situace na poli energií kvůli vysokým cenám rozvoji elektromobility příliš nepřeje. Pokud by se objevila vhodná dotační příležitost, zvažovali bychom investici do elektrobusů. Stávající podmínky jsou pro nás z ekonomického hlediska bohužel nereálné,“ sdělil generální ředitel DPMB, Miloš Havránek.
Nejde zdaleka o první případ, kdy se v Brně testuje v ostrém provozu elektrický autobus. První takové vozy se ve městě testovaly již v roce 2013. Tamní dopravní podnik tak rozvíjející se trh s elektrobusy bedlivě sleduje. Doposud však žádný z celkem asi 8 testovaných vozidel neodpovídal potřebám provozu v Brně.