Mini Aceman nikdy nebudou pohánět konvenční spalovací motory
Vůz byl od plátna plánovaný jako bateriový elektromobil
Mini drží v tajnosti většinu informací, k představení dojde již poměrně brzy
V továrnách Mini se připravují na výrobu svého prvního výhradně elektrického modelu. Do oficiálního představení ještě pár měsíců zbývá, již nyní ale pár důležitých informací o novém modelu víme. Mini Aceman se velikostně zařadí mezi modely Cooper a Countryman. Výrobce elektromobil prezentuje v netradiční pestrobarevné kamufláži.
Mini Aceman dorazí v roce 2024
Koncept prvního výhradně elektrického modelu značky Mini představilo na veletrhu v roce 2022. Od té doby nedošlo u konceptu k zásadním změnám, spíše pouze k doladění detailů. Úpravami prošly hlavní světlomety, tvar pření masky i vnější zrcátka. Velikostně se Mini drží svého konceptu. V produkční verzi se crossover nejspíše přiblíží silnici s nižší světlou výškou.
Automobilka se snaží klást důraz na to, že Mini Aceman bude skutečně poháněný pouze elektrickým motorem a že se neplánuje výroba spalovací verze. Na délku bude vůz měřit rovné čtyři metry, šířkou 1,75 metru se bez pár centimetrů téměř vyrovná většímu Countrymanu a s výškou 1,5 metru se bude řadit s nižším modelům značky. Energii bude Aceman ukládat do baterií o kapacitě 54,2 kWh. Zatím se hovoří o použití konvenčního typu baterie Li-Ion.
Nový elektromobil Mini Aceman (2024) se rozměrově zařadil na místo původní první generace Mini Countryman. Ten v další generaci narostl ve všech rozměrech a nyní je již jasné, proč se tak stalo. Vytvořil skvělé místo pro elektrický model. Uvnitř bude vůz nezvykle prostorný. Zásluhu na tom má vzdušné a minimalistické uspořádání prvků. Chybět nesmí ani typický kruhový středový displej.
Mini se zatím nesvěřilo s termínem představení, kdy Aceman vysvlékne z atypického kabátku a ukáže jej automobilové komunitě v plné kráse. Příslib hovoří o pár nadcházejících měsících. Na prodejní ceny, délku dojezdu, použité motory nebo i místo výroby si tak musíme počkat. Předpoklady zatím hovoří o uvedení modelu na trh na přelomu letošního a příštího roku.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.