ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

Elektrický obytňák od Tesly? Zatím jen fanouškovský koncept

  |  1 komentář  |  autor: Luboš Srb

Elektrifikace začíná probíhat už i u obytných vozů, a tak si jeden návrhář zkusil vymyslet, jak by se s tím asi popasovala Tesla.

Výsledek je celkem pozoruhodný. Návrhář vycházel z náklaďáku Tesla Semi, coby největšího a nejnovějšího ze zástupců elektrických vozů americké automobilky, který by měl mít k obytnému vozu pravděpodobně nejblíže. Všimnout si můžete futuristických křivek a celkově velmi čistého designu.

Zatím se neví o tom, že by Tesla něco podobného vymýšlela. Nicméně možná právě tento výtvor přispěje k tomu, aby se do segmentu obytných vozů pustila. Vždyť elektrifikace zde dává neskutečný smysl – jednak by auta lépe splynula s přírodou, protože by s nimi nedocházelo na daných místech k takovému znečištění, jako s auty se spalovacím motorem. Ale také by se v nich dalo zastavovat prakticky všude, kde jsou nabíjecí místa, aniž by to posádce příliš vadilo – protože má vždy domov na čtyřech kolech s sebou. Ani delší pobyt na nabíječce, třeba i přes noc, by nemusel být překážkou. Navíc by se ušetřilo za provoz.

Pokud jde o specifikace, ty si návrhář nezkusil alespoň vycucat z prstu. Za nás by se však dalo předpokládat, že by takový obytňák dokázal ujet přes 500 km na jedno nabití, ne-li více. Měl by velmi tichý elektromotor a klidně i solární panely na střeše. No nebyl by to prodejní hit, co myslíte?

zdroj: Instagram, via: Electrek

ČLÁNKY:, , , ,

Diskuze

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Radovan Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Radovan
Radovan

Na necelém 1 m2 FV panelu (0,76 přesně) umístěném na zahrádce Peugeotu 106e dokážeme při slunečném dni vyrobit dojezd 10 km. Takto pojatý obytný elektromobil by ji měl cca 2×4=8m2, to už je dojezd přes 80 km denně jen z vlastní střechy. O pohánění celého vozu (třeba chlazení, vaření, pečení, klima, TV atp.) nemluvě). V karavanovém provedení se spotřebiči 24 nebo 48V v podstatě pojízdný ostrovní systém.

Citroën C5 Aircross: nový koncept hybridního SUV

Citroën C5 Aircross: nový koncept hybridního SUV

17. 9. 2018  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (0)

Víte, že prarodiče Andrého Citroënu pěstovali exotické ovoce? Odtud se vzalo jméno Citroën – což je holandský výraz pro Citrón. Tolik vzdělávání…

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

BMW iNext: supermoderní elektromobil základem značky?

17. 9. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

iNext od BMW je prý odpovědí na otázku „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ Studie, která by se měla v roce…

Audi e-tron přináší službu e-tron charging service

Audi e-tron přináší službu e-tron charging service

14. 9. 2018  |  Ondřej Miškovský  |  diskuze (1)

Již v dohledné době Audi představí svůj první plně elektrický e-tron. Mělo by se tak stát 17. září na…

Mobilní zobrazení