Luxus a elektřina. Nové DS N˚8 je elektromobil s dojezdem až 750 km

Matouš Vrchota
DS N˚8 | foto: DS Automobiles
DS N˚8 | foto: DS Automobiles

Nová vlajková loď prémiové francouzské značky DS Automobiles si odbyla svojí oficiální uváděcí akci. Již na začátku měsíce jsme se dozvěděli jak bude model vypadat, o technických parametrech ale automobilka zatím mlčela. Naštěstí jsme nemuseli čekat dlouho a nové luxusní SUV kupé můžeme představit v plné kráse. A že je co obdivovat.

Limuzína s necelými pěti metry

DS N˚8 nahradí v nabídce dosluhující plug-in hybridní limuzínu DS 9. Změnila se nejen stavba karoserie, typ pohonu, ale i styl označení. Nový název odkazuje na legendární francouzské parfémy a od fanoušků vyžaduje, aby nový model vyslovovali „DS číslo osm“. Elektrický kolos s délkou 4,85 metru a dojezdem 750 kilometrů (WLTP) se na trh dostane v polovině příštího roku. Nedočkavci si jej ale budou moci objednat již začátkem roku.

DS Automobiles řadí model do kategorie vyšší až luxusní třídy. Ovšem při srovnání s tradičními zástupci narazíme hned na několik neshod. Například německé prémiové značky sem řadí vozy s délkou přesahující pět metrů, často se dostávají i k délce 5,2 metru. Tomu by odpovídala skupinová platforma STLA Large, DS N˚8 je ale postaven na kratší variantě STLA Medium. Na té stojí například rodinný Peugeot e-5008 nebo Opel Grandland Electric. Za své konkurenty je ale rozhodně považovat nechce.

DS N˚8 | foto: DS Automobiles
DS N˚8 | foto: DS Automobiles

Dojezd až 750 kilometrů

Jenže volba střední platformy snižuje ve velkém nabíjecí schopnosti vozu. Platforma totiž podporuje pouze 400V architekturu. Na velmi rychlé nabíjení jako ve vozech Hyundai nebo Kia proto můžete rovnou zapomenout. Nejvyšší výkon je proto omezený na 160 kW, což zajistí dobití sedmdesáti procent baterie za 27 minut.

Standardně s vozem DS N˚8 dostanete baterii s využitelnou kapacitou 74 kWh. Jestliže ale chcete dosáhnout deklarovaného maximálního dojezdu, musíte volit variantu s 97,2 kWh baterií. Ta navíc dostane výhodu volby z dvojice výkonnějších motorizací 180 nebo 257 kW. Druhá zmíněná se páruje s přenosem výkonu na všechna kola. Střední a základní varianta 169 kW pohání pouze přední nápravu.

Palubní nabíječku o výkonu 11 kW bude možné v konfigurátoru zdvojnásobit, ale až v průběhu příštího roku. Není jisté, zda palubní systém umožní obousměrné nabíjení. Mozkem vozu je systém vyvinutý automobilkou, DS Iris 2.0. Kromě standardních funkcí zajišťuje rozšířenou funkčnost prostřednictvím chatbota ChatGPT. Vylepšení se dočkalo i přesnější navigování k nabíjecím stanicím. Pohodlí zajistí elektronický podvozek, head-up displej, přední LED světlomety s velkými segmenty a selektivním svícením.

Cena nebude nízká

Za zmínku určitě stojí i funkční a extravagantní vzhled přední masky. Světlomety s vertikálními denními segmenty jsou u DS Automobiles již tradičním doplňkem. Aby byla podpořena luxusní podoba, osvítil výrobce i žebrování masky. To je ve výchozím stavu zavřené, ovšem aktivní klapky se mohou dynamicky otvírat a zajistit přísun vzduchu jako chlazení pro potřebné součásti vozu.

Ceník DS N˚8 zatím nebyl zveřejněný. Jelikož chce ale DS otevřít již brzy možnost předobjednávky, nebudeme na finální rozsahy cen čekat příliš dlouho.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články