Uhrane vzhledem, potěší jízdou. Test DS 7 Crossback E-Tense Louvre edition

  • Otestovali jsme pořádné SUV prémiové francouzské značky
  • DS 7 Crossback E-Tense 4×4 v edici Louvre vyjde na více než 1,7 milionu
  • Boduje extravagantním designem, (ne)překvapí maximálně pohodlnou jízdou
DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Otestovali jsme plug-in hybridní DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Odlišnosti u Louvre edice
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Do naší redakční garáže se dostala jedna pořádná, francouzská lahůdka, kterou na českých silnicích běžně nepotkáte. Plug-in hybridní DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition je totiž to nejvíc, co můžete u tohoto luxusního vozu aktuálně mít.

A cena tomu odpovídá. Začíná totiž na 1,75 milionu korun, takže pokud nejste v životě vyloženě pracovně úspěšný člověk, zřejmě se do takového korábu nikdy ani neposadíte. Na druhou stranu, zde už bude opravdu jen hodně málo toho, co byste ještě potřebovali nebo vůbec chtěli v konfigurátoru případně přidávat.

Speciální vzhled podle slavného paláce Louvre

Kdo by neznal slavný Palác Louvre, který je bývalou královskou rezidencí a v současnosti veřejným muzeumem se sbírkou slavných děl, například Mony Lisy, Níké Samothrácké, či Venuše mélské. Automobilka DS je partnerem muzea od roku 2014 a od roku 2020 se pak symbol v podobě pyramidy objevuje na nejvznesenějších vozech této francouzské, prémiové značky. Z dálky ještě možná Louvre edici u DS 7 nepoznáte, ale při bližším prozkoumání už rozhodně.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Zadní strana vozu DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Designéři totiž zvolili spíše decentní přístup, kdy na vůz přidali speciální odznaky „Louvre“ například na kapotu, víko zavazadlového prostoru, či na přední dveře. Na zpětných zrcátkách si pak můžete všimnout detailu v podobě symbolu pyramidy. Odlišností je také maska chladiče s DS Wings, střešní nosič, lišty zadních světel, a okenní lišty v černém provedení. Zkrátka změn je hodně, ale nejsou na první pohled tak výrazné.

V námi testované metalíze Cristal Pearl pak elektrické DS vypadalo opravdu báječně, koneckonců na nepřehlédnutelné, extravagantní SUV se upínaly i zraky jiných lidí. Pokud bych měl vybrat pár opravdu nejzajímavějších prvků, pak je to rozhodně exkluzivní světelná show u předních světlometů, které vypadají jako diamanty a za pomoci otáčení čoček dokáží odrážet světlo jako někde na přehlídce. Spustíte ji jednoduše odemknutím vozu přes klíčky. Je to taková ta maličkost, kterou si zamilujete a jinde ji prostě nenajdete.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Přední světlomety u elektrického DS 7 | foto: vlastní

U zadních světlometů je originality také dost. Zde designéři vymysleli speciální 3D efekt, který může připomínat například dračí kůži. S červeným podsvícením to působí opravdu luxusně a jedinečně. Ve stejném stylu, či duchu se samozřejmě nese také interiér, který sází na nejkvalitnější materiály, jako je kůže, či Alcantara. Nejen volant, středový tunel, či výplně dveří, ale rovnou také celá palubní deska je vyvedena v tom nejluxusnějším, v čem vůbec může být. Odlišeného ducha (Different Spirit – zkratka DS) pak ztělesňují charakteristické kosočtverce.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Nahlédnutí do interiéru DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

V infotainmentu vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition je pak schována ještě jedna specialitka, a sice aplikace „A day at the Louvre”. V ní najdete pozoruhodnou výstavu muzea Louvre, kterou vám auto zobrazí na dvanáctipalcovém středovém displeji, včetně 182 podcastů, které se taktéž vztahují právě k expozicím. Jinými slovy, slavnou výstavu si můžete vozit kdykoliv s sebou a mít pocit, že máte u sebe kus přelomové historie.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Odlišnosti u Louvre edice
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Odlišnosti u Louvre edice
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Jízdní dojmy jsou opět skvělé

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition jezdí prakticky stejně, jako námi dříve testovaná verze bez slavného přídomku Louvre. Nebudeme tedy nosit dříví do lesa a vezmeme to tentokrát výjimečně trochu rychleji. Pohon je zde zaměřený na dosažení maximálního pohodlí a prémiovosti, dále na snížení emisí za pomoci plug-in hybridní jednotky, ale samozřejmě nechybí ani vyšší výkon (300 koní/520 Nm s pohonem všech kol, tj. 4×4), protože jde o vlajkovou loď značky.

Specifikace

  • výkon: 220 kW (300 koní), 520 Nm, pohon: 4×4
  • 1× spalovací motor – vpředu, 147 kW (200 k), 300 Nm, turbobenzín, 4 válce, 1.6 l
  • 2× elektromotor – vpředu 81 kW (110 k), 337 Nm / vzadu 83 kW (112 k), 166 Nm
  • převodovka: automatická, 8 stupňů
DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Jízda s DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition je velmi pohodlná a komfortní | foto: vlastní

Jízda je opravdu velmi pohodlná. Je to takový koráb, který plave po silnici a nic mu nestojí v cestě. Především díky speciálnímu podvozku a tlumičům, které umí měnit nastavení v závislosti na terénu, je jízda velmi příjemná a uklidňující. Automobilka DS nazývá tuhle technologii DS Scan Suspension a jde o tzv. řízení odpružení, kdy pomocí radaru a kamer dokáže vůz detekovat díry na silnici a podle toho přizpůsobovat tuhost tlumičů. Pro české silnice je to doslova jako stvořené, nicméně pokud vezmete větší nerovnosti, tak ty by kolikrát nedokázalo srovnat nic jiného, než spousta asfaltu.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Detail palubního displeje DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Silnou parketou DS 7 jsou také asistenční systémy. DS Connected Pilot představuje podle automobilky poloautonomní řízení a nelze, než souhlasit. Za pomocí různých kamer, senzorů, nebo čidel se dokáže vůz udržet v jízdním pruhu a jet za jinými auty s nadefinovaným, bezpečným odstupem. A nejen to. Dokonce je k dispozici i velmi pokročilý systém DS Night Vision, který dokáže sledovat dění na silnici i v té nejtemnější noci a varovat vás, pokud by se vám do cesty dostal cyklista, chodec, nebo i třeba zvíře. Takže z pohledu bezpečnosti udělali Francouzi opravdu hodně a za to klobouk dolů.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Nabíjecí port najdete na levé straně vozu, benzín se tankuje naopak z pravé strany automobilu | foto: vlastní

Co by se ovšem dalo vytknout, je styl elektrifikace. Kvůli emisním limitům tady máme sice auto do zásuvky, konkrétně plug-in hybrid, jenže se zmenšenou nádrží o velikosti jen 43 litrů a mnohem těžšímu hnacímu ústrojí dochází k tomu, že vlastně spotřeba na delší vzdálenosti, kde dojezd na elektřinu zhruba 30–40 kilometrů příliš nepomůže, je paradoxně vyšší, než u „čistě” spalovacího vozu, takže reálně ujedete s vozem sotva 500 kilometrů. Takže tenhle model je určený opravdu jen pro ty, kteří budou poctivě dobíjet doma v garáži nejlépe přes noc. Protože to v případě 13,2kWh baterie zabere přibližně 2 hodiny (Mennekes), či v případě běžné 230V zásuvky skoro celou noc.

Závěrem

Na světě jsou občas věci, které se prostě nedají popsat – a speciální Louvre edice vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 mezi ně patří. Čiště po stránce poměru cena/výkon nad ním možná budete ohrnovat nos, ale věřte, že tenhle luxusní koráb má zkrátka svůj styl, kterým si vás získá. A pokud ne alespoň ve skrytu duše, tak rozhodně upoutá vaši pozornost. A o to tady jde.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Možná i proto se snažili jeho designéři a konstruktéři spojit dva různé světy, které mohou budit rozpaky a vášně. DS 7 má moderní design a spoustu nejnovějších technologií, jako jsou Full LED světlomety, dynamické blikače, elektrické ovládání téměř všeho od zavazadlového prostoru až po sedadla, či Hi-Fi systém Arkamys, jenže pak jsou tady i takové věci, jako zastaralejší infotainment, či staré analogové hodiny, které vyjíždějí na palubní desce. Některé vozy se proto kupují srdcem, než rozumem.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 Extravagantní design Zastaralejší infotainment
 Maximálně pohodlná jízda Poměr cena/výkon
 Luxusní materiály v interiéru  Analogové hodiny působí dost retro
Pokročilé technologie
Přes 30 km jízdy čistě na elektřinu

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Uhrane vzhledem, potěší jízdou. Test DS 7 Crossback E-Tense Louvre edition

  • Otestovali jsme pořádné SUV prémiové francouzské značky
  • DS 7 Crossback E-Tense 4×4 v edici Louvre vyjde na více než 1,7 milionu
  • Boduje extravagantním designem, (ne)překvapí maximálně pohodlnou jízdou
DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Otestovali jsme plug-in hybridní DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Odlišnosti u Louvre edice
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Do naší redakční garáže se dostala jedna pořádná, francouzská lahůdka, kterou na českých silnicích běžně nepotkáte. Plug-in hybridní DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition je totiž to nejvíc, co můžete u tohoto luxusního vozu aktuálně mít.

A cena tomu odpovídá. Začíná totiž na 1,75 milionu korun, takže pokud nejste v životě vyloženě pracovně úspěšný člověk, zřejmě se do takového korábu nikdy ani neposadíte. Na druhou stranu, zde už bude opravdu jen hodně málo toho, co byste ještě potřebovali nebo vůbec chtěli v konfigurátoru případně přidávat.

Speciální vzhled podle slavného paláce Louvre

Kdo by neznal slavný Palác Louvre, který je bývalou královskou rezidencí a v současnosti veřejným muzeumem se sbírkou slavných děl, například Mony Lisy, Níké Samothrácké, či Venuše mélské. Automobilka DS je partnerem muzea od roku 2014 a od roku 2020 se pak symbol v podobě pyramidy objevuje na nejvznesenějších vozech této francouzské, prémiové značky. Z dálky ještě možná Louvre edici u DS 7 nepoznáte, ale při bližším prozkoumání už rozhodně.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Zadní strana vozu DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Designéři totiž zvolili spíše decentní přístup, kdy na vůz přidali speciální odznaky „Louvre“ například na kapotu, víko zavazadlového prostoru, či na přední dveře. Na zpětných zrcátkách si pak můžete všimnout detailu v podobě symbolu pyramidy. Odlišností je také maska chladiče s DS Wings, střešní nosič, lišty zadních světel, a okenní lišty v černém provedení. Zkrátka změn je hodně, ale nejsou na první pohled tak výrazné.

V námi testované metalíze Cristal Pearl pak elektrické DS vypadalo opravdu báječně, koneckonců na nepřehlédnutelné, extravagantní SUV se upínaly i zraky jiných lidí. Pokud bych měl vybrat pár opravdu nejzajímavějších prvků, pak je to rozhodně exkluzivní světelná show u předních světlometů, které vypadají jako diamanty a za pomoci otáčení čoček dokáží odrážet světlo jako někde na přehlídce. Spustíte ji jednoduše odemknutím vozu přes klíčky. Je to taková ta maličkost, kterou si zamilujete a jinde ji prostě nenajdete.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Přední světlomety u elektrického DS 7 | foto: vlastní

U zadních světlometů je originality také dost. Zde designéři vymysleli speciální 3D efekt, který může připomínat například dračí kůži. S červeným podsvícením to působí opravdu luxusně a jedinečně. Ve stejném stylu, či duchu se samozřejmě nese také interiér, který sází na nejkvalitnější materiály, jako je kůže, či Alcantara. Nejen volant, středový tunel, či výplně dveří, ale rovnou také celá palubní deska je vyvedena v tom nejluxusnějším, v čem vůbec může být. Odlišeného ducha (Different Spirit – zkratka DS) pak ztělesňují charakteristické kosočtverce.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Nahlédnutí do interiéru DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

V infotainmentu vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition je pak schována ještě jedna specialitka, a sice aplikace „A day at the Louvre”. V ní najdete pozoruhodnou výstavu muzea Louvre, kterou vám auto zobrazí na dvanáctipalcovém středovém displeji, včetně 182 podcastů, které se taktéž vztahují právě k expozicím. Jinými slovy, slavnou výstavu si můžete vozit kdykoliv s sebou a mít pocit, že máte u sebe kus přelomové historie.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Odlišnosti u Louvre edice
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design, Odlišnosti u Louvre edice
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Jízdní dojmy jsou opět skvělé

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition jezdí prakticky stejně, jako námi dříve testovaná verze bez slavného přídomku Louvre. Nebudeme tedy nosit dříví do lesa a vezmeme to tentokrát výjimečně trochu rychleji. Pohon je zde zaměřený na dosažení maximálního pohodlí a prémiovosti, dále na snížení emisí za pomoci plug-in hybridní jednotky, ale samozřejmě nechybí ani vyšší výkon (300 koní/520 Nm s pohonem všech kol, tj. 4×4), protože jde o vlajkovou loď značky.

Specifikace

  • výkon: 220 kW (300 koní), 520 Nm, pohon: 4×4
  • 1× spalovací motor – vpředu, 147 kW (200 k), 300 Nm, turbobenzín, 4 válce, 1.6 l
  • 2× elektromotor – vpředu 81 kW (110 k), 337 Nm / vzadu 83 kW (112 k), 166 Nm
  • převodovka: automatická, 8 stupňů
DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Jízda s DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Louvre edition je velmi pohodlná a komfortní | foto: vlastní

Jízda je opravdu velmi pohodlná. Je to takový koráb, který plave po silnici a nic mu nestojí v cestě. Především díky speciálnímu podvozku a tlumičům, které umí měnit nastavení v závislosti na terénu, je jízda velmi příjemná a uklidňující. Automobilka DS nazývá tuhle technologii DS Scan Suspension a jde o tzv. řízení odpružení, kdy pomocí radaru a kamer dokáže vůz detekovat díry na silnici a podle toho přizpůsobovat tuhost tlumičů. Pro české silnice je to doslova jako stvořené, nicméně pokud vezmete větší nerovnosti, tak ty by kolikrát nedokázalo srovnat nic jiného, než spousta asfaltu.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Detail palubního displeje DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Silnou parketou DS 7 jsou také asistenční systémy. DS Connected Pilot představuje podle automobilky poloautonomní řízení a nelze, než souhlasit. Za pomocí různých kamer, senzorů, nebo čidel se dokáže vůz udržet v jízdním pruhu a jet za jinými auty s nadefinovaným, bezpečným odstupem. A nejen to. Dokonce je k dispozici i velmi pokročilý systém DS Night Vision, který dokáže sledovat dění na silnici i v té nejtemnější noci a varovat vás, pokud by se vám do cesty dostal cyklista, chodec, nebo i třeba zvíře. Takže z pohledu bezpečnosti udělali Francouzi opravdu hodně a za to klobouk dolů.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

Nabíjecí port najdete na levé straně vozu, benzín se tankuje naopak z pravé strany automobilu | foto: vlastní

Co by se ovšem dalo vytknout, je styl elektrifikace. Kvůli emisním limitům tady máme sice auto do zásuvky, konkrétně plug-in hybrid, jenže se zmenšenou nádrží o velikosti jen 43 litrů a mnohem těžšímu hnacímu ústrojí dochází k tomu, že vlastně spotřeba na delší vzdálenosti, kde dojezd na elektřinu zhruba 30–40 kilometrů příliš nepomůže, je paradoxně vyšší, než u „čistě” spalovacího vozu, takže reálně ujedete s vozem sotva 500 kilometrů. Takže tenhle model je určený opravdu jen pro ty, kteří budou poctivě dobíjet doma v garáži nejlépe přes noc. Protože to v případě 13,2kWh baterie zabere přibližně 2 hodiny (Mennekes), či v případě běžné 230V zásuvky skoro celou noc.

Závěrem

Na světě jsou občas věci, které se prostě nedají popsat – a speciální Louvre edice vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 mezi ně patří. Čiště po stránce poměru cena/výkon nad ním možná budete ohrnovat nos, ale věřte, že tenhle luxusní koráb má zkrátka svůj styl, kterým si vás získá. A pokud ne alespoň ve skrytu duše, tak rozhodně upoutá vaši pozornost. A o to tady jde.

DS 7 Crossback E-Tense Louvre test

DS 7 Crossback E-Tense Louvre | foto: vlastní

Možná i proto se snažili jeho designéři a konstruktéři spojit dva různé světy, které mohou budit rozpaky a vášně. DS 7 má moderní design a spoustu nejnovějších technologií, jako jsou Full LED světlomety, dynamické blikače, elektrické ovládání téměř všeho od zavazadlového prostoru až po sedadla, či Hi-Fi systém Arkamys, jenže pak jsou tady i takové věci, jako zastaralejší infotainment, či staré analogové hodiny, které vyjíždějí na palubní desce. Některé vozy se proto kupují srdcem, než rozumem.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 Extravagantní design Zastaralejší infotainment
 Maximálně pohodlná jízda Poměr cena/výkon
 Luxusní materiály v interiéru  Analogové hodiny působí dost retro
Pokročilé technologie
Přes 30 km jízdy čistě na elektřinu

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."