DS 3 E-Tense (2023) – Prémiový kočár na baterky má nový design, ale i techniku

  • Nové DS 3 E-Tense (2023) představuje výrazný krok vpřed
  • Elektromobil má nejnovější designový jazyk značky DS Automobiles
  • Výrazně byla vylepšena také technika vozu, ať už jde o výkon, nebo dojezd
DS 3 E-Tense (2023)

Nový elektromobil DS 3 E-Tense (2023)

Francouzský výrobce luxusních aut, které jsou současně i jakými si jezdícími šperky, oficiálně představuje nejnovější generaci DS 3. V případě elektrifikované varianty, elektromobilu, samozřejmě v názvu nechybí přídomek E-Tense. Nicméně změnou je, že již automobilka nepoužívá označení “Crossback”, aby se vše zjednodušilo. Stejně tak tomu je i v případě konfigurace a výběru verze, kde se teď zákazník mnohem lépe vyzná.

Nové DS 3 E-Tense (2023) má inovovaný design

Nečekejte drastickou změnu, ale příjemnou inovaci, která vychází z nejnovějšího designového jazyku DS Automobiles. Vůz DS 3 E-Tense (2023) má ty nejviditelnější změny na přední části, kde si můžeme všimnout širší masky chladiče, nových LED světlometů (které jsou nově součástí standardní výbavy – pozn. redakce), či celkově robustnějšího pojetí, které přitom zůstává elegantní a prémiové.

V nabídce je upgradovaný model od DS v celkem sedmi nemetalických, metalických a perleťových odstínech karoserie, včetně dvou nových perleťových odstínů: Červená Diva, což je třívrstvý lak použitý exkluzivně u nové DS3, a Šedá Laquered. Nabídku doplňují odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Šedá Artense, Černá Perla Nera a Bílá Banquise s možností vytváření dvoubarevných kombinací se dvěma variantami střechy: Černá Perla nebo nová Šedá Carat.


Čtěte také: 5 věcí, které jsem si naprosto zamiloval u elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense


Vylepšená technika, která se projeví v mnoha směrech

Automobilka DS jezdí závody Formule E a nutno dodat, že v nich je celkem úspěšná. Její experti se tedy podepsali i na výrobě nové generace elektrického DS 3 E-Tense (2023), který díky nabraným zkušenostem v elektrickém seriálu formulí dosahuje mnohem lepší účinnosti a efektivitě. Po technologické stránce je to opravdu velký kus vpřed.

Základem je navýšení výkonu na 115 kW (156 koní) se zachováním točivého momentu 260 Nm a díky vyšší energetické hustotě se také zvedla celková kapacita u baterií na 54 kWh, přičemž využitelných je 50,8 kWh. Dosud to bylo 45 kWh, takže majitelé nové generace elektromobilu od DS se mohou těšit na delší dojezd.

Ten je dle kombinovaného cyklu WLTP až 402 kilometrů, resp. dokonce přes 500 kilometrů v městských podmínkách. Spotřeba klesla na výborných 12,6 kWh/100 km, takže DS 3 E-Tense (2023) bude patřit mezi efektivnější auta na baterky, což může být výrazný argument pro případné kupce.

V čem spočívá inovace?

A za co lze vděčit zlepšení na poli efektivity? Podle francouzské, prémiové stáje je to hned několik věcí dohromady, především zlepšená účinnost elektromotoru, dále jeho vylepšené schopnosti rekuperace energie, ale také díky pomocné výbavě, jako je tepelné čerpadlo, systém umožňující přednastavení teploty v kabině na dálku a také díky aerodynamické optimalizaci přední části a kol a snížení světlé výšky o 10 mm u verzí se 17″ a 18″ koly s pneumatikami Tall & Narrow.

Pokud jde o další důležité specifikace, tak nové DS 3 E-Tense zvládá rychlonabíjení výkonem až 100 kW, kdy z 0 na 80 % to zabere jen 25 minut, takže zastávky na delších trasách mohou být opravdu velmi krátké. Doma pak oceníte 11kW palubní nabíječku, které stačí pro dobití z 0 na 100 % zhruba 5 hodin, takže stačí připojit elektromobil na nabíječku večer a do rána máte vše připravené na další cesty.

Cena a dostupnost

Nový elektromobil DS 3 E-Tense (2023) se začne prodávat za cenu od 41 700 eur, v přepočtu tedy přes 1 milion korun, nicméně v Česku lze očekávat cenu ještě o něco vyšší. V tuto chvíli oficiální cenu, ani dostupnost neznáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

DS 3 E-Tense (2023) – Prémiový kočár na baterky má nový design, ale i techniku

  • Nové DS 3 E-Tense (2023) představuje výrazný krok vpřed
  • Elektromobil má nejnovější designový jazyk značky DS Automobiles
  • Výrazně byla vylepšena také technika vozu, ať už jde o výkon, nebo dojezd
DS 3 E-Tense (2023)

Nový elektromobil DS 3 E-Tense (2023)

Francouzský výrobce luxusních aut, které jsou současně i jakými si jezdícími šperky, oficiálně představuje nejnovější generaci DS 3. V případě elektrifikované varianty, elektromobilu, samozřejmě v názvu nechybí přídomek E-Tense. Nicméně změnou je, že již automobilka nepoužívá označení “Crossback”, aby se vše zjednodušilo. Stejně tak tomu je i v případě konfigurace a výběru verze, kde se teď zákazník mnohem lépe vyzná.

Nové DS 3 E-Tense (2023) má inovovaný design

Nečekejte drastickou změnu, ale příjemnou inovaci, která vychází z nejnovějšího designového jazyku DS Automobiles. Vůz DS 3 E-Tense (2023) má ty nejviditelnější změny na přední části, kde si můžeme všimnout širší masky chladiče, nových LED světlometů (které jsou nově součástí standardní výbavy – pozn. redakce), či celkově robustnějšího pojetí, které přitom zůstává elegantní a prémiové.

V nabídce je upgradovaný model od DS v celkem sedmi nemetalických, metalických a perleťových odstínech karoserie, včetně dvou nových perleťových odstínů: Červená Diva, což je třívrstvý lak použitý exkluzivně u nové DS3, a Šedá Laquered. Nabídku doplňují odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Šedá Artense, Černá Perla Nera a Bílá Banquise s možností vytváření dvoubarevných kombinací se dvěma variantami střechy: Černá Perla nebo nová Šedá Carat.


Čtěte také: 5 věcí, které jsem si naprosto zamiloval u elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense


Vylepšená technika, která se projeví v mnoha směrech

Automobilka DS jezdí závody Formule E a nutno dodat, že v nich je celkem úspěšná. Její experti se tedy podepsali i na výrobě nové generace elektrického DS 3 E-Tense (2023), který díky nabraným zkušenostem v elektrickém seriálu formulí dosahuje mnohem lepší účinnosti a efektivitě. Po technologické stránce je to opravdu velký kus vpřed.

Základem je navýšení výkonu na 115 kW (156 koní) se zachováním točivého momentu 260 Nm a díky vyšší energetické hustotě se také zvedla celková kapacita u baterií na 54 kWh, přičemž využitelných je 50,8 kWh. Dosud to bylo 45 kWh, takže majitelé nové generace elektromobilu od DS se mohou těšit na delší dojezd.

Ten je dle kombinovaného cyklu WLTP až 402 kilometrů, resp. dokonce přes 500 kilometrů v městských podmínkách. Spotřeba klesla na výborných 12,6 kWh/100 km, takže DS 3 E-Tense (2023) bude patřit mezi efektivnější auta na baterky, což může být výrazný argument pro případné kupce.

V čem spočívá inovace?

A za co lze vděčit zlepšení na poli efektivity? Podle francouzské, prémiové stáje je to hned několik věcí dohromady, především zlepšená účinnost elektromotoru, dále jeho vylepšené schopnosti rekuperace energie, ale také díky pomocné výbavě, jako je tepelné čerpadlo, systém umožňující přednastavení teploty v kabině na dálku a také díky aerodynamické optimalizaci přední části a kol a snížení světlé výšky o 10 mm u verzí se 17″ a 18″ koly s pneumatikami Tall & Narrow.

Pokud jde o další důležité specifikace, tak nové DS 3 E-Tense zvládá rychlonabíjení výkonem až 100 kW, kdy z 0 na 80 % to zabere jen 25 minut, takže zastávky na delších trasách mohou být opravdu velmi krátké. Doma pak oceníte 11kW palubní nabíječku, které stačí pro dobití z 0 na 100 % zhruba 5 hodin, takže stačí připojit elektromobil na nabíječku večer a do rána máte vše připravené na další cesty.

Cena a dostupnost

Nový elektromobil DS 3 E-Tense (2023) se začne prodávat za cenu od 41 700 eur, v přepočtu tedy přes 1 milion korun, nicméně v Česku lze očekávat cenu ještě o něco vyšší. V tuto chvíli oficiální cenu, ani dostupnost neznáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."