Dopravní podnik v Hradci Králové vyhodnotil půlroční testování elektromobilů

Dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil půlroční testování dvou elektromobilů zapůjčených od společnosti innogy.

Tip: Innogy bude mít ve Varšavě flotilu 500 elektromobilů BMW i3

„Působení obou automobilů, jejichž pohon je pro velkou část řidičů stále netradiční, tedy elektrický, hodnotíme veskrze kladně. Jejich provoz byl i z dlouhodobého hlediska jednodušší, efektivnější a s nižšími náklady než u vozů klasických,“ řekl Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.

Dopravní podnik města Hradce Králové dlouhodobě testoval vozy VW e-Golf a Nissan Leaf, které doplnily jednu z největších flotil elektrobusů v Česku a přispěly k rozvoji čisté mobility v Hradci Králové. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla. „V rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tis. kilometrů. Na krátké obslužné pojížďky po městě je elektromobil ideálním dopravním prostředkem. Hravě si však poradí i s delšími jízdami, které naši zaměstnanci uskutečňují v rámci služebních cest. Uplynulých šest měsíců nám ukázalo chování elektromobilů také v zimním období, které samozřejmě může částečně ovlivňovat jejich reálný dojezd. Po překonání určitého ostychu spojeného s absencí řazení rychlostních stupňů, si naši zaměstnanci oba pomocníky velice oblíbili. Také náklady spojené s provozem nás příjemně překvapily,“ dodává Zdeněk Abraham.

Oběma subjektům pilotní projekt umožnil získat reálná data při používání v běžném pracovním nasazení. „Podle našich analýz se podle současných cen paliv a elektřiny provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které například městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 000 Kč, se ale provoz vyplatí i při nižším nájezdu. Pro řidiče však bude velice důležitá také infrastruktura pro nabíjení, tedy počet veřejných nabíjecích stanic. Těch nyní obecně v České republice stále přibývá. Rádi bychom, aby nejpozději za dva roky byl takový stav, že majitelé elektroaut nebudou mít problém najít místo pro dobíjení,” řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.

Hradecký dopravní podnik patří mezi lídry a průkopníky čisté mobility v Česku. Polovina přepravní flotily hradeckého dopravního podniku je bezemisní, a to díky dvaceti elektrobusům a devíti trolejbusům pořízeným v loňském roce, které doplnily tehdy stávajících 31 trolejbusů a 3 elektrobusy. Co se týká elektromobility dopravních podniků, je ten hradecký ve své kategorii na špici.

Společnost innogy patří mezi největší provozovatele dobíjecí infrastruktury a IT řešení pro elektromobilitu v Evropě. Výkonné obslužné systémy innogy v současnosti propojují 7 250 dobíjecích bodů ve více než 20 evropských zemích.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dopravní podnik v Hradci Králové vyhodnotil půlroční testování elektromobilů

Dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil půlroční testování dvou elektromobilů zapůjčených od společnosti innogy.

Tip: Innogy bude mít ve Varšavě flotilu 500 elektromobilů BMW i3

„Působení obou automobilů, jejichž pohon je pro velkou část řidičů stále netradiční, tedy elektrický, hodnotíme veskrze kladně. Jejich provoz byl i z dlouhodobého hlediska jednodušší, efektivnější a s nižšími náklady než u vozů klasických,“ řekl Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.

Dopravní podnik města Hradce Králové dlouhodobě testoval vozy VW e-Golf a Nissan Leaf, které doplnily jednu z největších flotil elektrobusů v Česku a přispěly k rozvoji čisté mobility v Hradci Králové. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla. „V rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tis. kilometrů. Na krátké obslužné pojížďky po městě je elektromobil ideálním dopravním prostředkem. Hravě si však poradí i s delšími jízdami, které naši zaměstnanci uskutečňují v rámci služebních cest. Uplynulých šest měsíců nám ukázalo chování elektromobilů také v zimním období, které samozřejmě může částečně ovlivňovat jejich reálný dojezd. Po překonání určitého ostychu spojeného s absencí řazení rychlostních stupňů, si naši zaměstnanci oba pomocníky velice oblíbili. Také náklady spojené s provozem nás příjemně překvapily,“ dodává Zdeněk Abraham.

Oběma subjektům pilotní projekt umožnil získat reálná data při používání v běžném pracovním nasazení. „Podle našich analýz se podle současných cen paliv a elektřiny provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které například městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 000 Kč, se ale provoz vyplatí i při nižším nájezdu. Pro řidiče však bude velice důležitá také infrastruktura pro nabíjení, tedy počet veřejných nabíjecích stanic. Těch nyní obecně v České republice stále přibývá. Rádi bychom, aby nejpozději za dva roky byl takový stav, že majitelé elektroaut nebudou mít problém najít místo pro dobíjení,” řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.

Hradecký dopravní podnik patří mezi lídry a průkopníky čisté mobility v Česku. Polovina přepravní flotily hradeckého dopravního podniku je bezemisní, a to díky dvaceti elektrobusům a devíti trolejbusům pořízeným v loňském roce, které doplnily tehdy stávajících 31 trolejbusů a 3 elektrobusy. Co se týká elektromobility dopravních podniků, je ten hradecký ve své kategorii na špici.

Společnost innogy patří mezi největší provozovatele dobíjecí infrastruktury a IT řešení pro elektromobilitu v Evropě. Výkonné obslužné systémy innogy v současnosti propojují 7 250 dobíjecích bodů ve více než 20 evropských zemích.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."