Na čínském autosalonu Guangzhou, který probíhal od 16. do 25. listopadu, se světu a hlavně pak samotnému čínskému trhu ukazovaly zajímavé novinky. Jednou z nich je nový elektromobil BYD Tang EV600 slibující dojezd až 600 km.
Z parametrů plně elektrické novinky BYD Tang EV600 můžeme vyčíst, že Číňané chtějí na poli elektromobility prorazit. Vzorem byl tentýž model s konvenčním pohonem, ale také v alternativním provedení s plug-in hybridním pohonem. Který je mimochodem nejprodávanějším plug-in hybridem této značky – s více než 6 000 prodanými kusy měsíčně. Bude tedy nesporně zajímavé sledovat, jak si v tomto směru povede plně elektrický model, až se také dostane do prodeje.
Nový BYD Tang EV600 disponuje baterií se vskutku obří kapacitou 82,8 kWh, od které se očekává dojezd až 600 km na jedno nabití. Nicméně reálnější může být nakonec spíše dojezd někde kolem 500 km, pokud vycházíme z obvyklých tvrzení automobilek a následných reálných čísel. Dále je k dispozici pohon na všechny čtyři kola, tedy duální pohon v podobě dvou elektromotorů s celkovým výkonem 360 kW a okamžitým točivým momentem 330 Nm. Z 0 na 100 km/hod to novinka zvládne za pouhých 4,4 vteřiny. A Číňané také slibují praktické rychlodobíjení, na které postačí jen 30 minut v nabíječce. Další specifikace prozatím neznáme.
Do prodeje by se novinka měla dostat za cenu od 260 tisíc juanů, v přepočtu zhruba 850 tisíc korun. Za nejvyšší variantu si výrobce nechá zaplatit 360 tisíc juanů, cca 1,2 milionů korun. Dostupnost je prozatím neznámá.
Na čínském autosalonu Guangzhou, který probíhal od 16. do 25. listopadu, se světu a hlavně pak samotnému čínskému trhu ukazovaly zajímavé novinky. Jednou z nich je nový elektromobil BYD Tang EV600 slibující dojezd až 600 km.
Z parametrů plně elektrické novinky BYD Tang EV600 můžeme vyčíst, že Číňané chtějí na poli elektromobility prorazit. Vzorem byl tentýž model s konvenčním pohonem, ale také v alternativním provedení s plug-in hybridním pohonem. Který je mimochodem nejprodávanějším plug-in hybridem této značky – s více než 6 000 prodanými kusy měsíčně. Bude tedy nesporně zajímavé sledovat, jak si v tomto směru povede plně elektrický model, až se také dostane do prodeje.
Nový BYD Tang EV600 disponuje baterií se vskutku obří kapacitou 82,8 kWh, od které se očekává dojezd až 600 km na jedno nabití. Nicméně reálnější může být nakonec spíše dojezd někde kolem 500 km, pokud vycházíme z obvyklých tvrzení automobilek a následných reálných čísel. Dále je k dispozici pohon na všechny čtyři kola, tedy duální pohon v podobě dvou elektromotorů s celkovým výkonem 360 kW a okamžitým točivým momentem 330 Nm. Z 0 na 100 km/hod to novinka zvládne za pouhých 4,4 vteřiny. A Číňané také slibují praktické rychlodobíjení, na které postačí jen 30 minut v nabíječce. Další specifikace prozatím neznáme.
Do prodeje by se novinka měla dostat za cenu od 260 tisíc juanů, v přepočtu zhruba 850 tisíc korun. Za nejvyšší variantu si výrobce nechá zaplatit 360 tisíc juanů, cca 1,2 milionů korun. Dostupnost je prozatím neznámá.