Nedávno jsme informovali o první plně elektrické limuzíně, kterou plánuje od příštího roku vyrábět Volkswagen na severu Německa. Volkswagen ID. Aero je zaměřen na zákazníky, kterým se už omrzely vozy SUV. Nabídne jim výborný dojezd a velkolepý prostor.
Vůz se stane šestým členem rodiny ID, která se aktuálně skládá z ID.3, ID.4, ID.5, ID. Buzz a chystaného ID.6 (momentálně neznáme finální jméno a elektrický sedan zatím používá označení ID. Aero – pozn. redakce). V Evropě se o modelu v provedení kombi píše jako o ID.7 Tourer. Volkswagen nyní stále častěji hovoří o novém segmentu trhu, a také o vyšší střední třídě. Vůz je někdy zjednodušeně nazýván elektrickým Passatem.
První koncept vozu, který Volkswagen představil jako ID. Vizzion, již oslavil čtvrté narozeniny. V té době se předpokládalo zahájení výroby v rozmezí let 2020 až 2022, ale nikdo tehdy neměl tušení o pandemii ani o válce v Evropě. O rok později přišel ID. Space Vizzion, tedy verze kombi. Tohle provedení se má stát jedním z témat, která Volkswagen připravuje na rok 2024.
Čtěte také: Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION přichází do Česka. Cena začíná na 1,4 milionu korun
Současné ID. Aero je údajně velmi podobné produkční verzi a model zřetelně ukazuje, jak provedení vozu ovlivňuje dojezd. Jedním z mála detailů, které Volkswagen zmínil, je velikost baterie. Použita je sestava o kapacitě 77 kWh, kterou společně s platformou MEB používají i další modely rodiny ID.
Volkswagen ID. Aero s ní deklaruje dojezd až 620 km, přestože jeho sesterská ID.4 se stejnou baterií urazí na jedno nabití „jen“ 520 km. Zde se ukazuje, jak je aerodynamika pro automobily důležitá a že SUV nejsou z pohledu dojezdu ideální. Přesto se musí automobilky řídit zájmem zákazníků, kteří si vozy typu SUV jednoznačně oblíbili a kupují je.
Na konci roku 2020 se také mluvilo o výkonnější verzi, která by dostala 84 kWh baterii, nabídla dojezd přes 700 km a kde by se o pohon staraly dva elektromotory s celkovým výkonem 400 koní. Jelikož má Volkswagen tendenci nabízet u všech modelů ID. také verzi GTX, a protože je patrný posun celé modelové řady do “vyšší” střední třídy, možná se v dohledné době dočkáme i Volkswagenu ID.6 GTX.
Nedávno jsme informovali o první plně elektrické limuzíně, kterou plánuje od příštího roku vyrábět Volkswagen na severu Německa. Volkswagen ID. Aero je zaměřen na zákazníky, kterým se už omrzely vozy SUV. Nabídne jim výborný dojezd a velkolepý prostor.
Vůz se stane šestým členem rodiny ID, která se aktuálně skládá z ID.3, ID.4, ID.5, ID. Buzz a chystaného ID.6 (momentálně neznáme finální jméno a elektrický sedan zatím používá označení ID. Aero – pozn. redakce). V Evropě se o modelu v provedení kombi píše jako o ID.7 Tourer. Volkswagen nyní stále častěji hovoří o novém segmentu trhu, a také o vyšší střední třídě. Vůz je někdy zjednodušeně nazýván elektrickým Passatem.
První koncept vozu, který Volkswagen představil jako ID. Vizzion, již oslavil čtvrté narozeniny. V té době se předpokládalo zahájení výroby v rozmezí let 2020 až 2022, ale nikdo tehdy neměl tušení o pandemii ani o válce v Evropě. O rok později přišel ID. Space Vizzion, tedy verze kombi. Tohle provedení se má stát jedním z témat, která Volkswagen připravuje na rok 2024.
Čtěte také: Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION přichází do Česka. Cena začíná na 1,4 milionu korun
Současné ID. Aero je údajně velmi podobné produkční verzi a model zřetelně ukazuje, jak provedení vozu ovlivňuje dojezd. Jedním z mála detailů, které Volkswagen zmínil, je velikost baterie. Použita je sestava o kapacitě 77 kWh, kterou společně s platformou MEB používají i další modely rodiny ID.
Volkswagen ID. Aero s ní deklaruje dojezd až 620 km, přestože jeho sesterská ID.4 se stejnou baterií urazí na jedno nabití „jen“ 520 km. Zde se ukazuje, jak je aerodynamika pro automobily důležitá a že SUV nejsou z pohledu dojezdu ideální. Přesto se musí automobilky řídit zájmem zákazníků, kteří si vozy typu SUV jednoznačně oblíbili a kupují je.
Na konci roku 2020 se také mluvilo o výkonnější verzi, která by dostala 84 kWh baterii, nabídla dojezd přes 700 km a kde by se o pohon staraly dva elektromotory s celkovým výkonem 400 koní. Jelikož má Volkswagen tendenci nabízet u všech modelů ID. také verzi GTX, a protože je patrný posun celé modelové řady do “vyšší” střední třídy, možná se v dohledné době dočkáme i Volkswagenu ID.6 GTX.