Do Evropy míří další čínská automobilka. Zaujmou vás její luxusní elektromobily?
- HiPhi je mladou automobilkou se zajímavou nabídkou vozidel
- Trojice elektromobilů je zcela odlišná a nabídne vysoký standard
- Značky Nio nebo Lucid by se mělo mít na pozoru

Šanghajská společnost HiPhi se dlouhé roky zabývá vývojem systémů autonomního řízení i samotných elektromobilů. Automobilka s puncem luxusních modelů rozšiřuje svoje pole působnosti a míří i za zájemci z Evropy. První vozy mají plánované datum dodání na třetí čtvrtletí letošního roku.
I Čína umí vyrobit originální vozy bez kopie
HiPhi aktuálně nabízí trojici modelů. SUV model X, sedan Z a nedávno představený crossover s označením Y. Doba originálních názvů modelů je nejspíš již dávno za námi. Někomu může skladba písmen připomínat označení rozměrů trojrozměrných objektů, někdo si určitě najde podobnost s jinou konkurenční automobilkou. Na to, že HiPhi je vcelku mladou společností, nabídka vozového parku je tak vcelku zajímavá.
Modely X a Z se v současné době nabízí zatím na území domácí Číny. Nejnovější model se zatím do produkce chystá. Mezitím se plánují nové prodejní lokality i na území evropského kontinentu. Mezi prvními státy se dočkají Německo a Norsko. Pomalu se také začíná hovořit o cenové politice. SUV X by mělo startovat na ceně 109 tisíc eur v šestimístné verzi, o 14 tisíc eur připlatíte za luxusní čtyřmístnou variantu.

Čtěte také: Číňané chtějí vyrábět elektromobily i v Evropě. Změní BYD pravidla hry?
Luxus s výkonnými motory a průměrným dojezdem
Vůz je poháněný dvojicí elektromotorů o výkonu 220 kW. Energii dodává úložiště o kapacitě 97 kWh. Na plnou baterii má vůz ujet kolem 460 kilometrů. To už by měly být hodnoty odpovídající evropské metodice WLTP. Ve srovnání s podobně velkými SUV se tak zdá, že bude HiPhi X více náročné na provoz. I konkurenční Rivian má lepší efektivitu přenosu elektrické energie na kola.
Model Z se bude v pětimístné variantě nabízet od 105 tisíc eur (cca 2,5 milionu korun), za čtyřmístnou připlatíte o dva tisíce. Vůz má vcelku netradiční vzhled, skoro jako byste jej vytáhli z nějaké sci-fi hry. Majitelé budou mít jistotu, že jen tak někdo nebude jezdit v podobně vyhlížejícím voze. Sportovnímu vzhledu odpovídá i jeho výkonová charakteristika. Dvojice motorů o výkonu neskutečných 494 kW pohání obě nápravy. Baterie uchová energii o kapacitě 120 kW až na vzdálenost 555 km. Na stovku vás dostane za 3,9 sekundy.

Jak HiPhi přijme Evropa?
Oba vozy se na domácím trhu velmi dobře zapsali a i netradiční „Zetko“ bylo přijato velmi pozitivně. Nyní nastal čas otestovat, jak na další luxusní značku zareaguje evropské publikum. Výkonný ředitel a zakladatel, Mark Stanton, věří, že pokrokové technologie a luxusní výbava nabídne německým a norským zákazníkům zcela nový řidičský zážitek. Další důležité trhy má značka pokrýt do roku 2027.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.