Děsivá nehoda elektromobilu. Skončil na dva kusy, posádce se nic vážného nestalo

Nio EC6 se v Šanghaji rozpůlilo po nárazu, ale kabina i baterie zůstaly celé a posádka vyvázla bez zranění.
Následky nárazu v Šanghaji
Při nehodě, která se stala na začátku prosince na předměstí Šanghaje, se musely zapotit všichni andělé strážní. Elektromobil Nio EC6 se při nehodě doslova rozpůlil, přesto se po hrůzostrašné nehodě dokázala posádka dostat z havarovaného auta vlastními silami.
Výrobce uvádí, že v okamžiku nehody vozidlo nejelo s aktivním asistenčním systémem řidiče. Náraz ve vysoké rychlosti do betonové bariéry odtrhl zadní část vozu. Podle technické analýzy nehody, úzká horní hrana bariéry o šířce pouhých 12 centimetrů vytvořila extrémně vysoký lokální tlak soustředěný v oblasti C-sloupku a zadní podlahy, kde došlo k takzvanému cutting type selhání.
Kabina s cestujícími i bateriový modul zůstaly neporušené a bezpečnostní systém automobilu automaticky odemkl dveře a vysunul kliky, aby mohla posádka bezpečně opustit vozidlo. Současně přivolal pomoc asistenční služby automobilky, která přepravila oba cestující do nemocnice. Ti z toho vyvázli bez vážnějších zranění.

Nio klade důraz na pasivní bezpečnost
Nio EC6 je středně velké elektrické SUV, které se prodává na čínském trhu od roku 2020. Aktuální model pro rok 2025 nabízí dvojici motorů s celkovým výkonem 360 kW a pohon všech kol. Vůz je vybaven baterií o kapacitě 100 kWh a udávaným dojezdem až 630 kilometrů v cyklu CLTC (517 kilometrů podle WLTP).
Přestože nebylo zveřejněno, jak starý byl havarovaný vůz, výrobce považuje tuto událost za potvrzení účinnosti pasivních bezpečnostních prvků a konstrukční filozofie zaměřené na ochranu posádky. Podstatnou roli v průběhu nehody sehrála kombinace ocelové a hliníkové struktury doplněná zesílenou bezpečnostní klecí. Stabilitu si udržela nejen kabina pro cestující, ale i bateriový blok, u něhož nedošlo k tepelnému úniku ani vzplanutí. To naznačuje, že ochrana baterie fungovala podle očekávání.
Přesto zůstává zásadní, že vyšetřování pokračuje a okolnosti nehody hodnotí místní policie. Výsledná analýza přitom rozšiřuje dostupné poznatky o chování elektromobilů v mimořádných situacích. Ukazuje, že i při extrémním lokálním zatížení může konstrukce navržená s důrazem na pevnost a ochranu cestujících udržet základní bezpečnostní parametry.
Zdroje: Weibo, CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.








