To nepochopíte! Dálnice D11 byla uzavřena neoprávněně, hledá se viník
- Dálnice D11 měla být uzavřena na 16 hodin, ale nakonec to trvalo přes 60 hodin
- Problém byl v časově nákladnějším odklízení materiálu ze zbouraného mostu
- Ministerstvo dopravy chce případ prošetřit a finančně potrestat viníka

Nepříjemnosti na českých dálnicích, nad kterými už se snad ani netřeba rozčilovat, ale spíše smát, opět pokračují. Před měsícem jsme psali o tom, jak se vlivem vedra doslova rozvlnila dálnice D35 a došlo kvůli tomu k hromadné nehodě. Tentokrát došlo k problému kvůli bourání mostu na dálnici D11.
Dálnice D11 byla uzavřena 4x déle než bylo avizováno
Původně byla uzavírka D11 plánována na 16 hodin a na to se vztahovalo povolení. Vše začalo v sobotu v pražských Horních Počernicích v 17:00 a mělo skončit v neděli v 9:00, ovšem vše se postupně zkomplikovalo a termín otevření byl hned několikrát posunut.
Problém spočíval v tom, že do dokumentace údajně nebylo zaneseno vše potřebné, a tak byla firma překvapena, když musela odklízet více materiálu než bylo plánováno. V dokumentaci údajně chyběl i kabel vysokého napětí, což opět představovalo vážné komplikace.
Čtěte také: Není to ironie? Spalovák začal po srážce s Teslou nekompromisně hořet

Ministerstvo chce najít a potrestat viníka
Most byl zbourán a odklizen až po neuvěřitelných 48 hodinách ve směru na Prahu a po více než 60 hodinách ve směru na Hradec Králové, tedy 4x déle než bylo slibováno. Místo zchátralého mostu má v příštím roce vyrůst nový. To už ale nic nemění na to, že cestující po dálnici D11 měly výrazné komplikace a museli volit objízdné trasy a trčet dlouhé hodiny v kolonách.
Ministerstvo dopravy chce najít a potrestat viníka, který stojí za velkým zdržením. V pondělí na Twitteru napsal ministr dopravy Karel Havlíček: „Uzavírka na D11 musí co nejrychleji skončit a viník tohoto již déle než 24 hodin trvajícího zpoždění na jedné z dopravních tepen republiky by měl nést odpovědnost.“ Investorem a stavebníkem je TSK Praha. V povolení uzavírky pak figuruje firma COLAS CZ a.s., která má být zodpovědna za vzniklou situaci.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.









