Automobilka Fisker se snaží zvrátit svůj osud. Její vyhlídky nejsou poslední dobou příliš optimistické a jak se zdá, tak ani první produkční model Ocean nemá velké ambice svému tvůrci pomoci. Renomovaná společnost Customer Reports si vůz sehnala a podrobila jej velmi podrobnému testu. Výsledky jsou více než překvapivé.
SUV Fisker Ocean se prezentuje podle nejnovějších trendů, nechybí funkce jako V2X, otočný centrální displej, automatické parkování a nechybí ani tolik žádané otevíratelné sklo víka kufru. Designem vůz připomíná hned několik zažitých výrobců, ale celkově působí svěžím dojmem. Potíž je v tom, že tohle balení není zcela dokončené. Aspoň takové ohlasy se čím dál více ozývají z řad nových majitelů. Stejný názor zastává i „spolek“ Customer Reports.
Bohužel se zdá, že zakladatel firmy, Henrik Fisker, nemá ideální podnikatelské vlohy. Poté, co před deseti lety zbankrotovala jeho první automobilka, se jí pokusil oživit a vznikl současný Fisker. Ten má nyní znovu na mále a pokud se mu nepodaří model SUV vylepšit, čeká jej stejný osud jako kdysi plug-in hybridní model Karma. Situace je natolik alarmující, že firma byla nucena na šest týdnů přerušit výrobu.
Čtěte také: Fisker zažívá klinickou smrt. Ukončil výrobu a brzy asi vyhlásí i bankrot
Od začátku uvedení modelu Ocean bylo ovšem zřejmé, že určité funkce nebudou dostupné ihned. Bohužel ani po roce od prvních dodávek se situace nezlepšila. I renomovaný youtuber Marques Brownlee o voze prohlásil, že nikdy neřídil horší vůz. Customer Reports se pod tento výrok podepisují též. Během jejich testu z vozu mizely nejnovější aktualizace, dodání vozu je příliš komplikované a chybí i takové základní funkce jako je adaptivní tempomat i přes to, že si jí zákaznicí zaplatili. I s nejnovější verzí softwaru je vůz příliš neohrabaný a reakce na plynový pedál je velmi necitlivá.
Doručení vozidla přijde zákazníky zhruba na 50 tisíc korun. Společnosti navíc vůz dorazil s poškozením karoserie. Doplňky interiéru, které byly s vozem objednané nedorazily s vozem ani později. Pozitiva vozu jsou bohužel v porovnání s negativy mizivá. Velkorysý prostor, chytré odkládací plochy a přítomnost fyzických tlačítek bohužel nedokáží chyby vyvážit. Bohužel ani slušný dojezd 560 kilometrů vozu nyní příliš nepomůže. S těmito ohlasy to vypadá, že pokud se nestane zázrak a Fisker Ocean záhadně nevylepší své renomé, postará se o nenávratný pád automobilky na dno.
Automobilka Fisker se snaží zvrátit svůj osud. Její vyhlídky nejsou poslední dobou příliš optimistické a jak se zdá, tak ani první produkční model Ocean nemá velké ambice svému tvůrci pomoci. Renomovaná společnost Customer Reports si vůz sehnala a podrobila jej velmi podrobnému testu. Výsledky jsou více než překvapivé.
SUV Fisker Ocean se prezentuje podle nejnovějších trendů, nechybí funkce jako V2X, otočný centrální displej, automatické parkování a nechybí ani tolik žádané otevíratelné sklo víka kufru. Designem vůz připomíná hned několik zažitých výrobců, ale celkově působí svěžím dojmem. Potíž je v tom, že tohle balení není zcela dokončené. Aspoň takové ohlasy se čím dál více ozývají z řad nových majitelů. Stejný názor zastává i „spolek“ Customer Reports.
Bohužel se zdá, že zakladatel firmy, Henrik Fisker, nemá ideální podnikatelské vlohy. Poté, co před deseti lety zbankrotovala jeho první automobilka, se jí pokusil oživit a vznikl současný Fisker. Ten má nyní znovu na mále a pokud se mu nepodaří model SUV vylepšit, čeká jej stejný osud jako kdysi plug-in hybridní model Karma. Situace je natolik alarmující, že firma byla nucena na šest týdnů přerušit výrobu.
Čtěte také: Fisker zažívá klinickou smrt. Ukončil výrobu a brzy asi vyhlásí i bankrot
Od začátku uvedení modelu Ocean bylo ovšem zřejmé, že určité funkce nebudou dostupné ihned. Bohužel ani po roce od prvních dodávek se situace nezlepšila. I renomovaný youtuber Marques Brownlee o voze prohlásil, že nikdy neřídil horší vůz. Customer Reports se pod tento výrok podepisují též. Během jejich testu z vozu mizely nejnovější aktualizace, dodání vozu je příliš komplikované a chybí i takové základní funkce jako je adaptivní tempomat i přes to, že si jí zákaznicí zaplatili. I s nejnovější verzí softwaru je vůz příliš neohrabaný a reakce na plynový pedál je velmi necitlivá.
Doručení vozidla přijde zákazníky zhruba na 50 tisíc korun. Společnosti navíc vůz dorazil s poškozením karoserie. Doplňky interiéru, které byly s vozem objednané nedorazily s vozem ani později. Pozitiva vozu jsou bohužel v porovnání s negativy mizivá. Velkorysý prostor, chytré odkládací plochy a přítomnost fyzických tlačítek bohužel nedokáží chyby vyvážit. Bohužel ani slušný dojezd 560 kilometrů vozu nyní příliš nepomůže. S těmito ohlasy to vypadá, že pokud se nestane zázrak a Fisker Ocean záhadně nevylepší své renomé, postará se o nenávratný pád automobilky na dno.