Každý, kdo někdy uvízl s elektromobilem a vybitou baterií, bude závislý na místní pomoci. Pokud se vám to stane ve Spojených státech, budete si přát, aby vás míjel Ford F-150 Lightning s elektrickým pohonem nebo elektrifikovaný hybrid F-150.
Obrovitý pick-up je vybavený palubní nabíječkou s výkonem 7,2 kW (Hybrid) nebo 9,6 kW (Lightning) pro sdílení energie ze své baterie. Například Fordu Mustang Mach-E dokáže elektrický pick-up věnovat za hodinu tolik elektronů, že by to mělo stačit k tomu, aby se dostal k nabíjecí stanici nebo wallboxu, vzdálenému 32 km.
K nabíjení používají Fordy nabíjecí kabel Typ-2. Budete-li nabíjet elektrický dodávkový Tranzit, jeho dojezd se po hodině nabíjení zvýší z nuly na přibližně 16 km. Budete-li pomáhat jinému Fordu F-150 Lightning, tak tento model získá po stejné době nabíjení dojezdový rádius 21 km.
Čtěte také: Ford F-150 Lightning dostane gigantickou baterii. Dojezdem ale zrovna neoslní
Podobnou pomoc mezi elektromobilisty je možné vyzkoušet také v Evropě. Hyundai Ioniq 5 a jeho bratr Kia EV6 mají v závislosti na výbavě volitelnou nebo standardně vestavěnou technologii V2L (Vehicle to Load). Pomocí adaptéru, připojenému k nabíjecí zástrčce automobilu, je možné předávat elektřinu s maximálním nabíjecím výkonem 3,6 kW. I zde je tedy možné v nouzi připojit další elektromobil.
Když už zmiňujeme jihokorejský Hyundai Ioniq 5, určitě si přečtěte náš podrobný test. Hyundai to s elektromobilitou myslí velmi vážně a elektromobily vyrábět umí. Stačí připomenout extrémně rychlé nabíjení výkonem až 350 kW, příznivý dojezd (400 km) a další pozitiva. Ostatně, podívejte se sami.
Co si o takovém nabíjecím fíglu myslíte vy? A věděli jste o něm?
Každý, kdo někdy uvízl s elektromobilem a vybitou baterií, bude závislý na místní pomoci. Pokud se vám to stane ve Spojených státech, budete si přát, aby vás míjel Ford F-150 Lightning s elektrickým pohonem nebo elektrifikovaný hybrid F-150.
Obrovitý pick-up je vybavený palubní nabíječkou s výkonem 7,2 kW (Hybrid) nebo 9,6 kW (Lightning) pro sdílení energie ze své baterie. Například Fordu Mustang Mach-E dokáže elektrický pick-up věnovat za hodinu tolik elektronů, že by to mělo stačit k tomu, aby se dostal k nabíjecí stanici nebo wallboxu, vzdálenému 32 km.
K nabíjení používají Fordy nabíjecí kabel Typ-2. Budete-li nabíjet elektrický dodávkový Tranzit, jeho dojezd se po hodině nabíjení zvýší z nuly na přibližně 16 km. Budete-li pomáhat jinému Fordu F-150 Lightning, tak tento model získá po stejné době nabíjení dojezdový rádius 21 km.
Čtěte také: Ford F-150 Lightning dostane gigantickou baterii. Dojezdem ale zrovna neoslní
Podobnou pomoc mezi elektromobilisty je možné vyzkoušet také v Evropě. Hyundai Ioniq 5 a jeho bratr Kia EV6 mají v závislosti na výbavě volitelnou nebo standardně vestavěnou technologii V2L (Vehicle to Load). Pomocí adaptéru, připojenému k nabíjecí zástrčce automobilu, je možné předávat elektřinu s maximálním nabíjecím výkonem 3,6 kW. I zde je tedy možné v nouzi připojit další elektromobil.
Když už zmiňujeme jihokorejský Hyundai Ioniq 5, určitě si přečtěte náš podrobný test. Hyundai to s elektromobilitou myslí velmi vážně a elektromobily vyrábět umí. Stačí připomenout extrémně rychlé nabíjení výkonem až 350 kW, příznivý dojezd (400 km) a další pozitiva. Ostatně, podívejte se sami.
Co si o takovém nabíjecím fíglu myslíte vy? A věděli jste o něm?