Co je zač elektromobil, který v reálném dojezdu deklasoval i Teslu?

Matouš Vrchota
  • HiPhi Z GT je vozem čínského startupu Human Horizons
  • Mezi testovanými vozy ohromil skutečnou hodnotou dojezdu
  • Zájemci si pro elektromobil mohou dojet do Německa
HiPhi Z GT
HiPhi Z GT

Poslední dny rezonuje automobilovým průmyslem doposud příliš neznámý vůz, který při rozsáhlém norském testu dojezdu elektromobilů sesadil z trůnu Teslu. Ta velmi náročný test El Prix vyhrála již čtyřikrát za sebou. Letos se o nejlepší výsledky postaral vůz čínského startupu, HiPhi Z GT.

Vývojář autonomní technologie si založil vlastní automobilku

Vůz pochází z dílen relativně mladého startupu Human Horizons Technology. Vozy ovšem vyrábí pod značkou HiPhi. Na trhu má automobilka již dva modely. Větší SUV X a sportovní model Z GT. Oba modely se vyznačují velkou mírou futuristického designu a stejně tak i odpovídající technologií. Na ulici byste takový vůz jen ztěžka přehlédli. Ti, co již měli možnost model vidět, jej hodnotí jako kousek, který přijel alespoň 20 let z budoucnosti. Podle některých vzhledem lehce připomíná Nissan GT-R poslední generace.

Svým zaměřením se chce porvat o zákazníky Porsche Taycan nebo Tesly Model S. Troufá si na verzi Plaid. Dvojice motorů pohání všechna kola a nabízí systémový výkon 494 kW. Stovku vůz zvládá za 3,8 sekundy. Nejspíš vás napadá, že v porovnání s konkurencí nejde o bůhvíjak zajímavou hodnotu. Přičtěte do rovnice ale velkou 120kWh baterii a zjistíte, proč tomu tak je. Díky tomu je ale HiPhi Z GT schopné ujet na jedno nabití až 555 kilometrů. Takové hodnoty prezentuje výrobce podle metodiky WLTP. My se ale nyní můžeme opřít o reálná data z norského „závodu“.


Čtěte také: E.ON otevřel nejrychlejší nabíječku! Za 15 minut dobijete 250 km dojezdu


Tabulkové hodnoty téměř 1:1 se skutečností!

I přes silné zimní podmínky ujel vůz HiPhi Z GT velice pěkných 522 kilometrů. To je o pouhých 33 km méně, než udávají tabulky. Interiér elektromobilu je strohý, ale vhodně doplňuje vnější vzhled. Vysoká středová konzole a sedačky s rozšířeným bočním vedením navodí ten správný sportovní dojem. V moderním voze nesmí chybět velkoplošný středový displej. Ten má 15 palců a stará se o zobrazení všech informací. Nehledejte žádnou kapličku budíků před volantem. Displej se dá natáčet pomocí motorizovaného kloubu a umí fungovat v režimu na výšku i na šířku.

Vůz se pomalu dostává i na evropské trhy. Aktuálně jsou oba modely dostupně v Německu a v Norsku. Sportovní model HiPhi X pořídíte ve čtyř a pětimístné verzi. Německé ceny jsou stanovené na 116 800 eur, resp. 114 600 eur. Ano, za luxusnější čtyřmístnou verzi si připlatíte. V Číně se již objevil i nejnovější model HiPhi Y. I ten se brzy chystá na zaoceánské trhy. Jak moc bude matoucí označení modelů ve srovnání s konkurencí?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články