Na plno technologických pokroků se často přišlo buď omylem anebo náhodou. To samé se povedlo i mladému technikovi Renaultu, když na revoluční nápad přišel při tom, když si hrál se svými dětmi se stavebnicí Lego.
Inženýr Renaultu Nicolas Fremau si díky stavebnici lego uvědomil, že může dát dohromady dva zdánlivě nesourodé motory, tedy motor elektrický a motor vznětový. To si uvědomil primárně kvůli tomu, že kouzlo Lega je v tom, že vše jde kombinovat se vším.
Uvědomil si, že když nahradí neefektivní části motorů vznětových za ty z elektrického motoru, tak vlastně značně zvýší efektivitu a eliminuje tím toho největšího zabijáka efektivity motorů, kterým je tření. Nahrazena byla i tradiční převodovka za efektivnější, která využívá točivý moment elektrického startéru.
Čtěte také: Představivosti se meze nekladou. Fanoušek Tesly vyrobil z Lega něco obdivuhodného
Nicolas si chtěl nejdříve ověřit, zda jeho nápad bude fungovat, a tak si doma postavil model inovativní třístupňové převodovky, kterou si navrhl na papíře. Nestačily mu ale všechny dostupné kousky lega, a tak si vyrobil vlastní, když spojil více bloků dohromady. Po 20 hodinách práce byl model na světě a mohl na něm začít testovat tento koncept v praxi.
S pomocí těchto změn efektivita pohonné jednotky narostla o 20 %, což je v automobilovém průmyslu obrovský nárůst. Tím pádem byl tento hybridní pohon stejně efektivní jako dieselové motory. První koncept byl hotový už v roce 2014, ale až za 6 let se finální verze motoru dostala na trh, jak uvádí web Autocar.
Od konceptu k funkčnímu motoru bylo potřeba dlouhých 10 let. První vozidla, která využívala tuto technologii E-Tech Hybrid, byla na trh uvedena v roce 2020 a to už ve své druhé generaci. Tento motor kombinuje dva elektromotory se základním zážehovým motorem. Renault tvrdí, že hybridní vozy E-Tech využívají elektrickou energii 80 % času v běžném provozu.
Na plno technologických pokroků se často přišlo buď omylem anebo náhodou. To samé se povedlo i mladému technikovi Renaultu, když na revoluční nápad přišel při tom, když si hrál se svými dětmi se stavebnicí Lego.
Inženýr Renaultu Nicolas Fremau si díky stavebnici lego uvědomil, že může dát dohromady dva zdánlivě nesourodé motory, tedy motor elektrický a motor vznětový. To si uvědomil primárně kvůli tomu, že kouzlo Lega je v tom, že vše jde kombinovat se vším.
Uvědomil si, že když nahradí neefektivní části motorů vznětových za ty z elektrického motoru, tak vlastně značně zvýší efektivitu a eliminuje tím toho největšího zabijáka efektivity motorů, kterým je tření. Nahrazena byla i tradiční převodovka za efektivnější, která využívá točivý moment elektrického startéru.
Čtěte také: Představivosti se meze nekladou. Fanoušek Tesly vyrobil z Lega něco obdivuhodného
Nicolas si chtěl nejdříve ověřit, zda jeho nápad bude fungovat, a tak si doma postavil model inovativní třístupňové převodovky, kterou si navrhl na papíře. Nestačily mu ale všechny dostupné kousky lega, a tak si vyrobil vlastní, když spojil více bloků dohromady. Po 20 hodinách práce byl model na světě a mohl na něm začít testovat tento koncept v praxi.
S pomocí těchto změn efektivita pohonné jednotky narostla o 20 %, což je v automobilovém průmyslu obrovský nárůst. Tím pádem byl tento hybridní pohon stejně efektivní jako dieselové motory. První koncept byl hotový už v roce 2014, ale až za 6 let se finální verze motoru dostala na trh, jak uvádí web Autocar.
Od konceptu k funkčnímu motoru bylo potřeba dlouhých 10 let. První vozidla, která využívala tuto technologii E-Tech Hybrid, byla na trh uvedena v roce 2020 a to už ve své druhé generaci. Tento motor kombinuje dva elektromotory se základním zážehovým motorem. Renault tvrdí, že hybridní vozy E-Tech využívají elektrickou energii 80 % času v běžném provozu.