Člověk z Renaultu vymyslel nový hybridní pohon díky dětem a jejich Legu

  • Nápady na nové technologie někdy přicházejí, když je nejméně čekáte
  • Mladý vědec z Renaultu přišel na revoluční převodovku, když si hrál s dětmi
  • Na revoluční pohon přišel díky stavebnici Lego
Renault Clio Full Hybrid

Renault Clio Full Hybrid | foto: Renault

Na plno technologických pokroků se často přišlo buď omylem anebo náhodou. To samé se povedlo i mladému technikovi Renaultu, když na revoluční nápad přišel při tom, když si hrál se svými dětmi se stavebnicí Lego.

Lego pomohlo k pokroku

Inženýr Renaultu Nicolas Fremau si díky stavebnici lego uvědomil, že může dát dohromady dva zdánlivě nesourodé motory, tedy motor elektrický a motor vznětový. To si uvědomil primárně kvůli tomu, že kouzlo Lega je v tom, že vše jde kombinovat se vším.

Uvědomil si, že když nahradí neefektivní části motorů vznětových za ty z elektrického motoru, tak vlastně značně zvýší efektivitu a eliminuje tím toho největšího zabijáka efektivity motorů, kterým je tření. Nahrazena byla i tradiční převodovka za efektivnější, která využívá točivý moment elektrického startéru.

Lego model mororu

Takto vypadá model hybridního motoru z Lega | foto: Renault


Čtěte také: Představivosti se meze nekladou. Fanoušek Tesly vyrobil z Lega něco obdivuhodného


Model si nejdříve postavil sám doma

Nicolas si chtěl nejdříve ověřit, zda jeho nápad bude fungovat, a tak si doma postavil model inovativní třístupňové převodovky, kterou si navrhl na papíře. Nestačily mu ale všechny dostupné kousky lega, a tak si vyrobil vlastní, když spojil více bloků dohromady. Po 20 hodinách práce byl model na světě a mohl na něm začít testovat tento koncept v praxi.

Výsledek byl skvělý

S pomocí těchto změn efektivita pohonné jednotky narostla o 20 %, což je v automobilovém průmyslu obrovský nárůst. Tím pádem byl tento hybridní pohon stejně efektivní jako dieselové motory. První koncept byl hotový už v roce 2014, ale až za 6 let se finální verze motoru dostala na trh, jak uvádí web Autocar.

Vývoj trval 10 let, ale vyplatil se

Od konceptu k funkčnímu motoru bylo potřeba dlouhých 10 let. První vozidla, která využívala tuto technologii E-Tech Hybrid, byla na trh uvedena v roce 2020 a to už ve své druhé generaci. Tento motor kombinuje dva elektromotory se základním zážehovým motorem. Renault tvrdí, že hybridní vozy E-Tech využívají elektrickou energii 80 % času v běžném provozu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Člověk z Renaultu vymyslel nový hybridní pohon díky dětem a jejich Legu

  • Nápady na nové technologie někdy přicházejí, když je nejméně čekáte
  • Mladý vědec z Renaultu přišel na revoluční převodovku, když si hrál s dětmi
  • Na revoluční pohon přišel díky stavebnici Lego
Renault Clio Full Hybrid

Renault Clio Full Hybrid | foto: Renault

Na plno technologických pokroků se často přišlo buď omylem anebo náhodou. To samé se povedlo i mladému technikovi Renaultu, když na revoluční nápad přišel při tom, když si hrál se svými dětmi se stavebnicí Lego.

Lego pomohlo k pokroku

Inženýr Renaultu Nicolas Fremau si díky stavebnici lego uvědomil, že může dát dohromady dva zdánlivě nesourodé motory, tedy motor elektrický a motor vznětový. To si uvědomil primárně kvůli tomu, že kouzlo Lega je v tom, že vše jde kombinovat se vším.

Uvědomil si, že když nahradí neefektivní části motorů vznětových za ty z elektrického motoru, tak vlastně značně zvýší efektivitu a eliminuje tím toho největšího zabijáka efektivity motorů, kterým je tření. Nahrazena byla i tradiční převodovka za efektivnější, která využívá točivý moment elektrického startéru.

Lego model mororu

Takto vypadá model hybridního motoru z Lega | foto: Renault


Čtěte také: Představivosti se meze nekladou. Fanoušek Tesly vyrobil z Lega něco obdivuhodného


Model si nejdříve postavil sám doma

Nicolas si chtěl nejdříve ověřit, zda jeho nápad bude fungovat, a tak si doma postavil model inovativní třístupňové převodovky, kterou si navrhl na papíře. Nestačily mu ale všechny dostupné kousky lega, a tak si vyrobil vlastní, když spojil více bloků dohromady. Po 20 hodinách práce byl model na světě a mohl na něm začít testovat tento koncept v praxi.

Výsledek byl skvělý

S pomocí těchto změn efektivita pohonné jednotky narostla o 20 %, což je v automobilovém průmyslu obrovský nárůst. Tím pádem byl tento hybridní pohon stejně efektivní jako dieselové motory. První koncept byl hotový už v roce 2014, ale až za 6 let se finální verze motoru dostala na trh, jak uvádí web Autocar.

Vývoj trval 10 let, ale vyplatil se

Od konceptu k funkčnímu motoru bylo potřeba dlouhých 10 let. První vozidla, která využívala tuto technologii E-Tech Hybrid, byla na trh uvedena v roce 2020 a to už ve své druhé generaci. Tento motor kombinuje dva elektromotory se základním zážehovým motorem. Renault tvrdí, že hybridní vozy E-Tech využívají elektrickou energii 80 % času v běžném provozu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."