Člověk, který udělal z aut Tesla nejbezpečnější vozidla na planetě, firmu opouští

Pavel Škopek
Logo automobilky Tesla | foto: Luboš Srb
Logo automobilky Tesla | foto: Luboš Srb

Tesla přichází o klíčového inženýra bezpečnosti Pettera Winberga. Po 14 letech opouští firmu, kde pomohl vytvořit jedny z nejbezpečnějších aut světa.

Muž, který stál za bezpečností Tesly

V době, kdy je Tesla často kritizována kvůli údajné nebezpečnosti svých systémů Autopilot a FSD, přichází o muže, který dostal automobilku na špičku v oblasti pasivní bezpečnosti. Po 14 letech působení ve firmě odchází její hlavní inženýr bezpečnosti při nárazech Petter Winberg.

„Elon, 2011: ‚Chci, aby vozidla Tesla byla nejbezpečnější na planetě‘ Já: ‚Výzva přijata‘ Poté, co jsem vyvinul Modely S, S-DM, X, 3, Y, Y-SP a také budoucí nárazové architektury, jsem se rozhodl, že je čas jít dál. Děkuji vám, Teslo, pokračujte v drcení! Je to neuvěřitelný tým, budete mi všichni chybět,“ komentoval Winberg svůj odchod na sociální síti LinkedIn.

Před svým nástupem do Tesly v roce 2021 pracoval Winberg ve švédských automobilkách Volvo a SAAB, které jsou známé svým důrazem na bezpečnost. V Tesle vedl vývoj struktury karoserie a podvozku pro modely Model 3 a Model Y a také bezpečnostní struktury pro Model S a Model X. Všechny tyto modely získaly vysoká hodnocení v nezávislých crash testech na čtyřech kontinentech. Podílel se na návrhu bezpečnostních prvků pro technologie „gigacasting“ a strukturální bateriové sady, které zlepšily schopnost vozidel absorbovat energii při nárazu.

Odcházející vedoucí inženýr bezpečnosti Tesly Petter Winberg | foto: Petter Winberg/LinkedIn
Odcházející vedoucí inženýr bezpečnosti Tesly Petter Winberg | foto: Petter Winberg/LinkedIn

Nenahraditelná ztráta?

Přestože nikdo není nenahraditelný a už v minulosti se ukázalo, že Elon Musk nemá problém zbavit se klíčových lidí i celých týmů, v případě Winberga to úplně neplatí. Ostatně o jeho výjimečném postavení ve firmě nejlépe vypovídá fakt, že posledních pět let pracoval na dálku ze Švédska.

Šéf automobilky Elon Musk přitom práci na dálku nesnáší minimálně stejně nebo snad ještě víc než švédské odboráře. Jak připomíná server Electrek v minulosti poslal vedení Tesly e-mail, ve kterém jim sdělil, že pouze výjimeční zaměstnanci budou mít nárok na výjimku pro práci na dálku a to po jeho osobním schválení.

Kam nyní povedou Winbergovi kroky není jasné. Pro sebe si ponechal i okolnosti rozchodu s Teslou. Jisté však je, že jeho odchod Teslu, která se snaží udržet svou vedoucí pozici v oblasti bezpečnosti vozidel, zcela jistě pořádně zabolí.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články