Pamatujete si na úžasné Citroeny z francouzských kriminálek sedmdesátých let? Právě ty chce francouzská značka vzkřísit díky designovému cvičení, ve kterém opět představuje ikonický model ze 70. let. Elektrifikovaná verze známého sporťáku je ale zatím v nedohlednu.
Na modelu SM spolupracoval Citroen se značkou Maserati, která dodala vozu pohon. Model se vyráběl v letech 1971 – 1975 a v roce 1971 získal třetí místo coby Evropské auto roku. Bohužel přišla ropná krize a provoz sporťáku byl příliš drahý a jeho výroba utlumená. Kvůli ochranným opatřením se auto prakticky přestalo prodávat ve Státech.
Nyní tedy starý sportovní vůz ožívá alespoň v představách, které dali na papír designéři Citroenu. Snaží se tak navodit retro náladu, protože, jak řekl designový ředitel Citroenu Thierry Metroz, lidé „velmi lpí na ikonických modelech z našeho dědictví“ a „nechtějí, aby byl původní design znehodnocen“.
Jak tato představa nového vozu se starými geny vypadá? Velikostí se ve většině ohledů blíží originálu. Je o něco delší a vyšší, je ale daleko širší. Většina jeho linií vychází přímo z originálu, od předního světlometu s plnou šířkou a klínu denního svícení vpředu až po zúženou ocasní plochu. Okenní otvory jsou tvarovány v podstatě stejně, včetně zavinovacího skla zadních výklopných dveří.
Čtěte také: Citroen e-C3 míří do prodeje. S dotací seženete elektromobil již za 410 tisíc
Vůz má také dvoubarevný lak, přičemž černé díly pomáhají zvýraznit nejklasičtější štíhlé linie vozu po stranách. Pomáhá skrýt aerodynamická rozšíření a celkovou mohutnost boků nové verze ve srovnání s originálem.
Interiér se liší od originálu ještě více, působí naprosto moderně až futuristicky. Podobný jako u originálu je tvar horní části palubní desky a konkávní displej přístrojů, nebo sedadla s horizontálně prošívaným čalouněním. Místo řadící páky je zde malé kolečko, což vypadá velmi efektně. Připomínáme ale, že jde stále jen o návrh, o jehož realizaci není rozhodnuto a slouží jen k připomenutí starých dobrých časů, kdy Citroen vyvíjel ikonické vozy s dotekem budoucnosti.
Pamatujete si na úžasné Citroeny z francouzských kriminálek sedmdesátých let? Právě ty chce francouzská značka vzkřísit díky designovému cvičení, ve kterém opět představuje ikonický model ze 70. let. Elektrifikovaná verze známého sporťáku je ale zatím v nedohlednu.
Na modelu SM spolupracoval Citroen se značkou Maserati, která dodala vozu pohon. Model se vyráběl v letech 1971 – 1975 a v roce 1971 získal třetí místo coby Evropské auto roku. Bohužel přišla ropná krize a provoz sporťáku byl příliš drahý a jeho výroba utlumená. Kvůli ochranným opatřením se auto prakticky přestalo prodávat ve Státech.
Nyní tedy starý sportovní vůz ožívá alespoň v představách, které dali na papír designéři Citroenu. Snaží se tak navodit retro náladu, protože, jak řekl designový ředitel Citroenu Thierry Metroz, lidé „velmi lpí na ikonických modelech z našeho dědictví“ a „nechtějí, aby byl původní design znehodnocen“.
Jak tato představa nového vozu se starými geny vypadá? Velikostí se ve většině ohledů blíží originálu. Je o něco delší a vyšší, je ale daleko širší. Většina jeho linií vychází přímo z originálu, od předního světlometu s plnou šířkou a klínu denního svícení vpředu až po zúženou ocasní plochu. Okenní otvory jsou tvarovány v podstatě stejně, včetně zavinovacího skla zadních výklopných dveří.
Čtěte také: Citroen e-C3 míří do prodeje. S dotací seženete elektromobil již za 410 tisíc
Vůz má také dvoubarevný lak, přičemž černé díly pomáhají zvýraznit nejklasičtější štíhlé linie vozu po stranách. Pomáhá skrýt aerodynamická rozšíření a celkovou mohutnost boků nové verze ve srovnání s originálem.
Interiér se liší od originálu ještě více, působí naprosto moderně až futuristicky. Podobný jako u originálu je tvar horní části palubní desky a konkávní displej přístrojů, nebo sedadla s horizontálně prošívaným čalouněním. Místo řadící páky je zde malé kolečko, což vypadá velmi efektně. Připomínáme ale, že jde stále jen o návrh, o jehož realizaci není rozhodnuto a slouží jen k připomenutí starých dobrých časů, kdy Citroen vyvíjel ikonické vozy s dotekem budoucnosti.