Berlingo se dočkalo elektrifikace a v letošním roce dorazí vedle spalovacích variant poprvé také jako elektromobil. Nové ë-Berlingo 2021 je postavené na stejné modulární platformě e-CMP jako sourozenecká nová elektrická C4, kterou jsme nedávno testovali. Vzhledem k výbavě a specifikacím si dokážeme docela dobře představit, jaká asi novinka bude.
Výrobce slibuje, že u elektrické verze Citroën ë-Berlingo byla zachována věhlasná praktičnost a modularita modelu Berlingo. Zákazník si může zvolit délku vozu: krátká verze M má 440 cm, dlouhá verze XL pak 475 cm (o 35 cm více mezi rozvorem a zadním převisem). Obě verze mají díky výšce do 190 cm zaručený přístup na všechna parkoviště.
Pokud jde o prostornost Citroënu, elektrické Berlingo uveze až 7 osob (je i v konfiguraci pro 5 osob) a zavazadlový prostor dosahuje 775 litrů u velikosti M a 1050 litrů u velikosti XL (v pětimístné konfiguraci), navíc má celkem 167 litrů v podobě úložných přihrádek. Takže o místo v tomto elektromobilu nejspíše nebude nouze.
Čtěte také: První videotest Citroënu ë-C4 v Česku! Vše, co potřebujete vědět na jednom místě
Vůz je prostorný především díky svému tvaru, resp. typu ludospace, který není úplně výhodný z hlediska aerodynamiky. Právě proto můžeme u modelu ë-Berlingo vidět kratší dojezd, než který má sesterský ë-C4 se stejnou kapacitou baterie. Udávaná kombinovaná spotřeba krabicového vozu je totiž 18 kWh/100 km, což je o něco více. Dojezd tedy Citroën udává až 280 km dle normy WLTP, ačkoliv sourozenec s taktéž 50kWh baterkou (45 kWh využitelných) zvládne až 350 km. Je to tedy sakra rozdíl.
Francouzská automobilka právě proto uvádí, že elektrifikace v tomto segmentu je protoklíčovým úkolem pro snižování dopadů na životní prostředí i uživatelských nákladů. Pro klientelu, jejíž rozpočet je často omezený, jde o důležité kritérium. Ve voze není nutné měnit olej, vzduchový filtr, palivový filtr, olej v převodovce atd. jeho údržba je o 30 % levnější než u verze se spalovacím motorem a cena pohonu je tak více pod kontrolou.
Citroën znovu nevymýšlel už vymyšlené a použil stejnou platformu jako u hatchbackového modelu ë-C4. Přední kola tedy pohání elektromotor s výkonem 100 kW/260 Nm a k dispozici je nastavení dvou stupňů rekuperace. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h a zrychlení z nuly na stovku potrvá určitě něco kolem 10 sekund, ne méně.
Baterie má kapacitu 50 kWh, ovšem využitelných je 45 kWh. Jde o stejný akumulátor jako u sourozeneckých elektromobilů skupiny PSA, dnes už Stellantis. Záruku na baterii dává automobilka na 8 let nebo 160 000 km dle toho, co nastane dříve, a garantuje zachování nejméně 70 % původní kapacity.
Nabíjení zvládá nový krabicovitý elektromobil od Citroënu výkonem až 100 kW, tedy na rychlonabíječkách, kde dobijete 80 % baterie za zhruba 30 minut. V případě nabíjení přes střídavý proud například na domácím wallboxu využijete třífázovou 11kW palubní nabíječku, se kterou trvá nabíjení několik hodin, ale přes noc v pohodě nabijete do 100 %.
Nové elektrické auto Citroën ë-Berlingo se má do prodeje dostat ve druhé polovině roku 2021. Konkrétně v České republice jej můžeme očekávat až koncem letošního roku. Cenu zatím výrobce neprozradil, ale vzhledem k výbavě a ocenění sourozenecké elektrické C4 odhadujeme, že bude začínat na částce kolem 800 tisíc Kč.
Konstrukce | krátká verze M: délka 440 cm, dlouhá verze XL: délka 475 cm, výška pod 1900 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | 100 kW/260 Nm |
Baterie | Li-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 18 kWh/100 km, dojezd: až 280 km (WLTP) |
Výbava a technologie | bezpečnostní asistenti, 10″ dotykový displej, Android Auto/Apple CarPlay, aplikace do mobilu My Citroën |
Cena a dostupnost | odhadujeme kolem 800 000 Kč, druhá polovina roku 2021 |
Berlingo se dočkalo elektrifikace a v letošním roce dorazí vedle spalovacích variant poprvé také jako elektromobil. Nové ë-Berlingo 2021 je postavené na stejné modulární platformě e-CMP jako sourozenecká nová elektrická C4, kterou jsme nedávno testovali. Vzhledem k výbavě a specifikacím si dokážeme docela dobře představit, jaká asi novinka bude.
Výrobce slibuje, že u elektrické verze Citroën ë-Berlingo byla zachována věhlasná praktičnost a modularita modelu Berlingo. Zákazník si může zvolit délku vozu: krátká verze M má 440 cm, dlouhá verze XL pak 475 cm (o 35 cm více mezi rozvorem a zadním převisem). Obě verze mají díky výšce do 190 cm zaručený přístup na všechna parkoviště.
Pokud jde o prostornost Citroënu, elektrické Berlingo uveze až 7 osob (je i v konfiguraci pro 5 osob) a zavazadlový prostor dosahuje 775 litrů u velikosti M a 1050 litrů u velikosti XL (v pětimístné konfiguraci), navíc má celkem 167 litrů v podobě úložných přihrádek. Takže o místo v tomto elektromobilu nejspíše nebude nouze.
Čtěte také: První videotest Citroënu ë-C4 v Česku! Vše, co potřebujete vědět na jednom místě
Vůz je prostorný především díky svému tvaru, resp. typu ludospace, který není úplně výhodný z hlediska aerodynamiky. Právě proto můžeme u modelu ë-Berlingo vidět kratší dojezd, než který má sesterský ë-C4 se stejnou kapacitou baterie. Udávaná kombinovaná spotřeba krabicového vozu je totiž 18 kWh/100 km, což je o něco více. Dojezd tedy Citroën udává až 280 km dle normy WLTP, ačkoliv sourozenec s taktéž 50kWh baterkou (45 kWh využitelných) zvládne až 350 km. Je to tedy sakra rozdíl.
Francouzská automobilka právě proto uvádí, že elektrifikace v tomto segmentu je protoklíčovým úkolem pro snižování dopadů na životní prostředí i uživatelských nákladů. Pro klientelu, jejíž rozpočet je často omezený, jde o důležité kritérium. Ve voze není nutné měnit olej, vzduchový filtr, palivový filtr, olej v převodovce atd. jeho údržba je o 30 % levnější než u verze se spalovacím motorem a cena pohonu je tak více pod kontrolou.
Citroën znovu nevymýšlel už vymyšlené a použil stejnou platformu jako u hatchbackového modelu ë-C4. Přední kola tedy pohání elektromotor s výkonem 100 kW/260 Nm a k dispozici je nastavení dvou stupňů rekuperace. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h a zrychlení z nuly na stovku potrvá určitě něco kolem 10 sekund, ne méně.
Baterie má kapacitu 50 kWh, ovšem využitelných je 45 kWh. Jde o stejný akumulátor jako u sourozeneckých elektromobilů skupiny PSA, dnes už Stellantis. Záruku na baterii dává automobilka na 8 let nebo 160 000 km dle toho, co nastane dříve, a garantuje zachování nejméně 70 % původní kapacity.
Nabíjení zvládá nový krabicovitý elektromobil od Citroënu výkonem až 100 kW, tedy na rychlonabíječkách, kde dobijete 80 % baterie za zhruba 30 minut. V případě nabíjení přes střídavý proud například na domácím wallboxu využijete třífázovou 11kW palubní nabíječku, se kterou trvá nabíjení několik hodin, ale přes noc v pohodě nabijete do 100 %.
Nové elektrické auto Citroën ë-Berlingo se má do prodeje dostat ve druhé polovině roku 2021. Konkrétně v České republice jej můžeme očekávat až koncem letošního roku. Cenu zatím výrobce neprozradil, ale vzhledem k výbavě a ocenění sourozenecké elektrické C4 odhadujeme, že bude začínat na částce kolem 800 tisíc Kč.
Konstrukce | krátká verze M: délka 440 cm, dlouhá verze XL: délka 475 cm, výška pod 1900 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | 100 kW/260 Nm |
Baterie | Li-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 18 kWh/100 km, dojezd: až 280 km (WLTP) |
Výbava a technologie | bezpečnostní asistenti, 10″ dotykový displej, Android Auto/Apple CarPlay, aplikace do mobilu My Citroën |
Cena a dostupnost | odhadujeme kolem 800 000 Kč, druhá polovina roku 2021 |