Test Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid – Designové SUV překvapí svou schopností

  • Citroën C5 Aircross se nabízí jako plug-in hybrid, benzin a diesel
  • Rodinný vůz překvapí skvělou praktičností a prostorem
  • Zároveň nabídne velmi úspornou jednotku
  • Zvláštní jízdní vlastnosti střídá radost z široké škály využití
Otestovali jsme elektrický Citroen C5 Aircross

Otestovali jsme elektrický Citroen C5 Aircross

Jeden z nejpopulárnějších modelů automobilky, i tak by se dal v rychlosti shrnout Citroën C5 Aircross. Zpočátku jsem byl při převzetí plug-in hybridní verze poněkud skeptický, nicméně až týden života s ním mi ukázal, jak moc jsem se mýlil. Během testování jsem měl možnost vyzkoušet „cé-pětku“ snad ve všech situacích. Hustá městská doprava, dálnice, okresky a dokonce i výjezd na chatu skrze polní cestu. Můj skeptický pohled se během každého výjezdu měnil v zábavnou zkušenost, o kterou se s vámi chci právě podělit.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Zmíněný skepticismus tkvěl hlavně v tom, že zrovna dvakrát nemusím zbytečně přerostlá auta, kde naložíte půlku zboží z nedalekého obchodního domu. On je ovšem fígl Citroënu v tom, že i přes obrovskou prostornost si zachovává poměrně malou stopu. Ve výsledku jsem tak neměl vůbec žádný pocit toho, že řídím obrovský tank a že se nevejdu do garáže. A abych to tedy na úvod testu alespoň krátce shrnul – naprosto chápu, proč je tento model tak populární.

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4500 × 1969 × 1689 mm, hmotnost: 1845 kg
Pohon hybridní (elektřina+benzin), pohon předních kol
Výkon celkově 165 kW/ 360 Nm
Baterie Li-Ion, 13,2 kWh
Nabíjení konektor Mennekes
Spotřeba a dojezd kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
Výbava a technologie Paket Bi-Color, zatmavená zadní skla, Paket Drive Assist, vyhřívané přední sedačky, modrý Paket Look, LED světlomety, elektrická zrcátka, parkovací asistent, elektricky ovládaný kufr, dvouzónová klimatizace
Cena a dostupnost od 895 000 Kč, 2020

Jsou ještě drsné SUV v módě? Asi ne

Když se řekne SUV, většinou si vybavím mamuta s velkými koly, co se brodí řekou a pořádným blátem. To už ovšem v dnešní době moc neplatí, a proto je trendy spíš hezké, načesané a hlavně designové „es-ú-véčko“. Celému vozu vévodí oblé hrany, které doplňuje sada černých plastových rámů kolem dokola. Třešničkou na dortu jsou pak detaily jako modře zbarvené prvky, které chtějí dokázat, že tohle prostě není žádný nudný Francouz.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zezadu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zezadu

Chválím hezky navrženou přední masku, jejíž světla jsou šikovně zakomponována do průduchů. Pokud byste vzali černou barvu a světla nabarvili, tak vlastně ani nepoznáte, kde začíná přední gril a ona zmíněná světla. Na samotném středu pak hrdě sedí logo automobilky, které spojuje všechny prvky dohromady díky chromovanému provedení. Decentní styl pak pokračuje i v zadní části, která sice není tak dramatická jako předek, ale stále dokáže nadchnout.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid je zkrátka a dobře designovka, která se hodí snad na všechno. Díky pěknému vzhledu vám neudělá ostudu ve městě, zároveň jde však o pracanta, díky kterému se dostanete i na hůře dostupná místa. Já si vyzkoušel jízdu snad na všech formách vozovky a díky slušnému výkonu se elektrický Francouz nenechá zahambit ani větším množstvím bláta v chatové oblasti.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid

Prostornost interiéru Citroënu překvapí snad každého

Jakmile usednete do auta, tak dostanete pocit, že tohle je prostě koráb. Ono to z exteriéru sice moc nevypadá, ale opravdu je uvnitř prostoru jako pro krále. Pokud bych si měl z posledních pár testovacích vozů nějaké vybrat pro stěhování, tak to bude toto. Cítíte se zkrátka jako pán silnic, kterého žádná situace nemůže ohrozit. Potřebujete odvést početnější rodinu? Není problém. Potřebujete nacpat do auta nákup na měsíc? Také bez problému.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Když už jsme u interiéru, pojďme se podívat na zoubek materiálům a výbavě. V námi testované specifikaci Citroënu C5 Aircross Plug-in hybrid jsme měli snad vše, na co si člověk dokáže vzpomenout. Nutno podotknout, že spousta věcí je sdílena se sesterským Peugeotem e-2008 (test) – například volič rychlosti, prostředí infotainmentu nebo pár tlačítek. Co se ovšem týče materiálů, tak to je jiná písnička.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Interiéru vévodí zejména plastové materiály. Krom chromovaných zakončení je téměř všechno z tvrdého plastu, nečekejte žádné měkčené varianty, kůži nebo podobně. Hvězdou celé show je v rámci interiéru dvojice displejů, které nabídnou téměř veškerá možná nastavení a informace. V rámci minimalismu se Citroën zbavil co možná nejvíce tlačítek a ponechal pouze ta, která nutně řidič potřebuje a nechce se za nimi proklikávat skrze digitální prostředí.

Takové auto si pravděpodobně pořídí hlavně početnější rodina, a proto vlastně chválím použití snadno umyvatelných materiálů a minimum toho, co jedním politím sodovky zničíte. Zároveň se mi opravdu líbí jednoduchost celého infotainmentu, ve kterém nemusíte nic složitě hledat a dumat nad tím. Vše je jednoduché a intuitivní. Být tatínkem dvou nebo tří dětí, tak bych jiný interiér ani nechtěl.

Jízdní prožitek není to hlavní

Jak už jste asi z mých řádků pochopili, tak takový vůz si opravdu nebude kupovat někdo, kdo si potrpí na jízdní prožitek. Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid vsází na pomalou, pohodlnou a předvídatelnou jízdu. Svým podvozkem moc rád vyvažuje nerovnosti na vozovce tak, aby ukolébal své pasažéry. Zkrátka a dobře pohodlí je priorita, a to dělá Francouz na výbornou. Horší už je to na polních cestách, kde má SUV problémy s vyrovnáváním a náhon pouze na přední kola jde znát.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

A proč si vlastně kupovat dražší plug-in hybrid, když mohu mít levnější verzi v benzinu či naftě? Důvod je prostý – spotřeba. Během testování se mi povedlo naštěstí nabíjet ze zásuvky, takže jsem téměř každý den mohl mít ráno plně nabitou baterii. Díky tomu jsem minimalizoval svou spotřebu, kdy pro vyšší rychlosti jsem využíval hybridní pohon a do města vždy vjížděl čistě na elektřinu. Celkový průměr pak byl 5,3 litru na 100 kilometrů, což hodnotím vzhledem k mému stylu jízdy na skvělý výsledek.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, nabíjecí slot

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, nabíjecí slot

Nabíjení většiny plug-in hybridů není žádná sláva. Díky absenci rychlonabíjení (a proč také při tak malé baterii?) je délka nabíjení poměrně vysoká, kdy při připojení na stanici s AC nabíjením ukazuje palubní počítač 7 hodin při potřebě nabití z nuly na sto procent. Drtivou většinu času tedy musíte nabíjet doma buď skrze wallbox nebo zásuvku. A jak jsem už říkal, pro mé účely stačila čistě zásuvka. Večer jsem přijel domů, napíchl auto a ráno odpojil. Jednoduché jako facka a zároveň skoro zadarmo.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, infotainment

Shrnutí testu

Francouzská automobilka nám v rámci vozu Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid nabídla rozhodně zajímavou alternativu, pokud chcete jezdit více eko a úsporněji. Šikovná kombinace obou světů sebou sice nese nějaká úskalí, nicméně na konci cesty budete odměněni vážně nízkou kombinovanou spotřebou. A pokud bydlíte v místě, kde si můžete dovolit přes noc auto napíchnout, tak máte vlastně vyhráno.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, kufr a prostornost

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, kufr a prostornost

Díky nabíjení doma budete jezdit vážně za minimální náklady, přičemž bateriový dojezd naprosto postačí na dojíždění do práce. Velkou výhodou je volba režimů, kdy v případě plně nabité baterie si můžete dovolit klidně celou dobu jet na elektriku. A pokud potřebujete větší dojezd či koníky navíc, tak přepnete zpátky na hybridní pohon a valíte. Plug-in hybridní auto od Citroënu je super volbou pro početnější rodiny a ty, kteří nechtějí zbytečně platit náklady navíc za drahý benzín či naftu.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 design doba nabíjení
praktičnost
úspornost
dílenské zpracování

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid – Designové SUV překvapí svou schopností

  • Citroën C5 Aircross se nabízí jako plug-in hybrid, benzin a diesel
  • Rodinný vůz překvapí skvělou praktičností a prostorem
  • Zároveň nabídne velmi úspornou jednotku
  • Zvláštní jízdní vlastnosti střídá radost z široké škály využití
Otestovali jsme elektrický Citroen C5 Aircross

Otestovali jsme elektrický Citroen C5 Aircross

Jeden z nejpopulárnějších modelů automobilky, i tak by se dal v rychlosti shrnout Citroën C5 Aircross. Zpočátku jsem byl při převzetí plug-in hybridní verze poněkud skeptický, nicméně až týden života s ním mi ukázal, jak moc jsem se mýlil. Během testování jsem měl možnost vyzkoušet „cé-pětku“ snad ve všech situacích. Hustá městská doprava, dálnice, okresky a dokonce i výjezd na chatu skrze polní cestu. Můj skeptický pohled se během každého výjezdu měnil v zábavnou zkušenost, o kterou se s vámi chci právě podělit.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Zmíněný skepticismus tkvěl hlavně v tom, že zrovna dvakrát nemusím zbytečně přerostlá auta, kde naložíte půlku zboží z nedalekého obchodního domu. On je ovšem fígl Citroënu v tom, že i přes obrovskou prostornost si zachovává poměrně malou stopu. Ve výsledku jsem tak neměl vůbec žádný pocit toho, že řídím obrovský tank a že se nevejdu do garáže. A abych to tedy na úvod testu alespoň krátce shrnul – naprosto chápu, proč je tento model tak populární.

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4500 × 1969 × 1689 mm, hmotnost: 1845 kg
Pohon hybridní (elektřina+benzin), pohon předních kol
Výkon celkově 165 kW/ 360 Nm
Baterie Li-Ion, 13,2 kWh
Nabíjení konektor Mennekes
Spotřeba a dojezd kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
Výbava a technologie Paket Bi-Color, zatmavená zadní skla, Paket Drive Assist, vyhřívané přední sedačky, modrý Paket Look, LED světlomety, elektrická zrcátka, parkovací asistent, elektricky ovládaný kufr, dvouzónová klimatizace
Cena a dostupnost od 895 000 Kč, 2020

Jsou ještě drsné SUV v módě? Asi ne

Když se řekne SUV, většinou si vybavím mamuta s velkými koly, co se brodí řekou a pořádným blátem. To už ovšem v dnešní době moc neplatí, a proto je trendy spíš hezké, načesané a hlavně designové „es-ú-véčko“. Celému vozu vévodí oblé hrany, které doplňuje sada černých plastových rámů kolem dokola. Třešničkou na dortu jsou pak detaily jako modře zbarvené prvky, které chtějí dokázat, že tohle prostě není žádný nudný Francouz.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zezadu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zezadu

Chválím hezky navrženou přední masku, jejíž světla jsou šikovně zakomponována do průduchů. Pokud byste vzali černou barvu a světla nabarvili, tak vlastně ani nepoznáte, kde začíná přední gril a ona zmíněná světla. Na samotném středu pak hrdě sedí logo automobilky, které spojuje všechny prvky dohromady díky chromovanému provedení. Decentní styl pak pokračuje i v zadní části, která sice není tak dramatická jako předek, ale stále dokáže nadchnout.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid zepředu

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid je zkrátka a dobře designovka, která se hodí snad na všechno. Díky pěknému vzhledu vám neudělá ostudu ve městě, zároveň jde však o pracanta, díky kterému se dostanete i na hůře dostupná místa. Já si vyzkoušel jízdu snad na všech formách vozovky a díky slušnému výkonu se elektrický Francouz nenechá zahambit ani větším množstvím bláta v chatové oblasti.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid

Prostornost interiéru Citroënu překvapí snad každého

Jakmile usednete do auta, tak dostanete pocit, že tohle je prostě koráb. Ono to z exteriéru sice moc nevypadá, ale opravdu je uvnitř prostoru jako pro krále. Pokud bych si měl z posledních pár testovacích vozů nějaké vybrat pro stěhování, tak to bude toto. Cítíte se zkrátka jako pán silnic, kterého žádná situace nemůže ohrozit. Potřebujete odvést početnější rodinu? Není problém. Potřebujete nacpat do auta nákup na měsíc? Také bez problému.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Když už jsme u interiéru, pojďme se podívat na zoubek materiálům a výbavě. V námi testované specifikaci Citroënu C5 Aircross Plug-in hybrid jsme měli snad vše, na co si člověk dokáže vzpomenout. Nutno podotknout, že spousta věcí je sdílena se sesterským Peugeotem e-2008 (test) – například volič rychlosti, prostředí infotainmentu nebo pár tlačítek. Co se ovšem týče materiálů, tak to je jiná písnička.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Interiéru vévodí zejména plastové materiály. Krom chromovaných zakončení je téměř všechno z tvrdého plastu, nečekejte žádné měkčené varianty, kůži nebo podobně. Hvězdou celé show je v rámci interiéru dvojice displejů, které nabídnou téměř veškerá možná nastavení a informace. V rámci minimalismu se Citroën zbavil co možná nejvíce tlačítek a ponechal pouze ta, která nutně řidič potřebuje a nechce se za nimi proklikávat skrze digitální prostředí.

Takové auto si pravděpodobně pořídí hlavně početnější rodina, a proto vlastně chválím použití snadno umyvatelných materiálů a minimum toho, co jedním politím sodovky zničíte. Zároveň se mi opravdu líbí jednoduchost celého infotainmentu, ve kterém nemusíte nic složitě hledat a dumat nad tím. Vše je jednoduché a intuitivní. Být tatínkem dvou nebo tří dětí, tak bych jiný interiér ani nechtěl.

Jízdní prožitek není to hlavní

Jak už jste asi z mých řádků pochopili, tak takový vůz si opravdu nebude kupovat někdo, kdo si potrpí na jízdní prožitek. Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid vsází na pomalou, pohodlnou a předvídatelnou jízdu. Svým podvozkem moc rád vyvažuje nerovnosti na vozovce tak, aby ukolébal své pasažéry. Zkrátka a dobře pohodlí je priorita, a to dělá Francouz na výbornou. Horší už je to na polních cestách, kde má SUV problémy s vyrovnáváním a náhon pouze na přední kola jde znát.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, interiér vozu

A proč si vlastně kupovat dražší plug-in hybrid, když mohu mít levnější verzi v benzinu či naftě? Důvod je prostý – spotřeba. Během testování se mi povedlo naštěstí nabíjet ze zásuvky, takže jsem téměř každý den mohl mít ráno plně nabitou baterii. Díky tomu jsem minimalizoval svou spotřebu, kdy pro vyšší rychlosti jsem využíval hybridní pohon a do města vždy vjížděl čistě na elektřinu. Celkový průměr pak byl 5,3 litru na 100 kilometrů, což hodnotím vzhledem k mému stylu jízdy na skvělý výsledek.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, nabíjecí slot

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, nabíjecí slot

Nabíjení většiny plug-in hybridů není žádná sláva. Díky absenci rychlonabíjení (a proč také při tak malé baterii?) je délka nabíjení poměrně vysoká, kdy při připojení na stanici s AC nabíjením ukazuje palubní počítač 7 hodin při potřebě nabití z nuly na sto procent. Drtivou většinu času tedy musíte nabíjet doma buď skrze wallbox nebo zásuvku. A jak jsem už říkal, pro mé účely stačila čistě zásuvka. Večer jsem přijel domů, napíchl auto a ráno odpojil. Jednoduché jako facka a zároveň skoro zadarmo.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, infotainment

Shrnutí testu

Francouzská automobilka nám v rámci vozu Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid nabídla rozhodně zajímavou alternativu, pokud chcete jezdit více eko a úsporněji. Šikovná kombinace obou světů sebou sice nese nějaká úskalí, nicméně na konci cesty budete odměněni vážně nízkou kombinovanou spotřebou. A pokud bydlíte v místě, kde si můžete dovolit přes noc auto napíchnout, tak máte vlastně vyhráno.

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, kufr a prostornost

Citroen C5 Aircross Plug-in hybrid, kufr a prostornost

Díky nabíjení doma budete jezdit vážně za minimální náklady, přičemž bateriový dojezd naprosto postačí na dojíždění do práce. Velkou výhodou je volba režimů, kdy v případě plně nabité baterie si můžete dovolit klidně celou dobu jet na elektriku. A pokud potřebujete větší dojezd či koníky navíc, tak přepnete zpátky na hybridní pohon a valíte. Plug-in hybridní auto od Citroënu je super volbou pro početnější rodiny a ty, kteří nechtějí zbytečně platit náklady navíc za drahý benzín či naftu.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 design doba nabíjení
praktičnost
úspornost
dílenské zpracování

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."