Čínské Niu chce uvést nadupané a přitom cenově dostupné elektrokolo. Překvapí?
- Nové elektrokolo od čínské firmy Niu má otřást trhy ve Spojených státech a v Evropě
- Číňané připravili unikátní design a zajímavé technické řešení
- Elektrokolo bude mít reálný dojezd přes 100 km

Čínská firma Niu (neplést s automobilkou Nio – pozn. redakce) se proslavila díky velmi oblíbeným elektrickým skútrům, které se prosadily v Asii a nyní pokračují v úspěšných prodejích na evropských a severoamerických trzích. Nyní se firma snaží prorazit také v oblasti lehčích elektrických vozidel. Připravované elektrické kolo má přinést zásadní změny na trh s e-koly.
Niu přiveze nabušená elektrokola
Elektrické mopedy značky Niu nejsou jenom elegantní. Mají také vysoký výkon a high-tech funkce. Firma v loňském roce představila sportovní elektrický skútr Niu KQi3 a prokázala, že je schopná úspěšně přenést svou technologii také do menších vozidel. Jednou z nejzajímavějších novinek, která míří na evropské a americké trhy, je nové elektrokolo BQi.
Poprvé jsme kolo mohli spatřit přibližně před šesti týdny na Milan Motorcycle Show. Vzhled kola zcela převrací obvyklý scénář, na který jsme si u elektrokol zvyklí.

Číňané přicházejí s odlišným designovým přístupem, týkající se jak stylu, tak technologií elektrického kola. Niu BQi využívá vlnu nedávných trendů, díky nimž jsou elektrokola dostupnější pro širší škálu jezdců. Přesto to dělá tak, aniž by se vrátil k holandskému stylu nebo k něčemu, co vypadá jako „klasické dámské kolo“.
Kolo má speciální rám s technickým překvapením
Rám ve tvaru písmene U nejenom usnadní montáž kola, ale měl by také zlepšit manipulaci a nasednutí, pokud je zadní nosič naložen těžkým nákladem. Další výhodou tohoto rámu je unikátní způsob umístění baterií. Ano, mluvíme o bateriích v množném čísle. Zatímco naprostá většina elektrokol používá jednu vyjímatelnou baterii, unikátní konstrukce rámu elektrokola Niu umožňuje snadnou montáž dvou baterií.
Firma zatím neoznámila kapacitu, ale říká, že duální baterie by měly nabídnout dojezd až 100 km. Předpokládáme, že každá baterie by tedy mohla poskytnout 500 Wh, což by mohlo znamenat dvojici baterií o kapacitě 10,4 Ah, pracujících při napětí 48 V.
Na území Evropské unie budou rychlost a výkon bohužel omezeny na nudných 25 km za hodinu a 250 W, přicházejících z motoru vpleteného do zadního kola. V zámoří se svezou lépe. Kolo by mělo mít výkon 500 W a bude dosahovat rychlosti okolo 45 km/h.

Čtěte také: Elektrokolo s výkonem 1 000 W? Stroj narvaný adrenalinem jede i 60 km/h
Niu má i aplikaci do telefonu
Řemenový pohon a hydraulické kotoučové brzdy se budou podílet na snazší údržbě. Zajímavá by měla být také cena, která by se měla pohybovat okolo 1 500 euro, což je zhruba 37,5 tisíc korun. Jsme zvědavi, zda Niu také u nového elektrokola použije svou aplikaci pro chytré telefony, která umožňuje sledování různých funkcí na dálku.
Zatím nemáme jasno v jedné věci, a tou jsou časové termíny uvedení kola na trh. Vzhledem k tomu, že se Niu tento týden chystá na CES 2022, je možné, že tato informace bude zveřejněna právě na lasvegaském technologickém veletrhu.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.