Ať chceme nebo nechceme, zvlášť v posledních letech se elektrokola stala fenoménem, který v řadě zemí překonává i prodeje klasických jízdních kol. Pro řadu rekreačních cyklistů představuje elektrokolo jedinečnou možnost vrátit se zpět do jedné stopy. Aktivním sportovcům elektrická kola umožňují nacházet nové limity. Není důležité, zda patříte k jedné nebo druhé skupině. Odpovědi na následující otázky se mohou hodit každému jezdci.
Obecná odpověď zní ano. Samozřejmě, bude záležet na tom, vydáte-li se do běžné přeháňky nebo budete-li chtít jezdit v prudkém lijáku. Elektrokola jsou navržena tak, aby odváděla vodu od elektronických součástek, včetně baterie a motoru.
Přesto, zejména u přestaveb, kdy dochází k montáži elektrických sad svépomocí, je dobré posoudit předem, co naše kolo dokáže zvládnout a co už by mohlo být nad jeho síly. Určitě bychom doporučili vyhnout se nejen prudkému dešti, ale zejména hlubokým brodům.
Bohužel ne. Na rozdíl od některých zemí mimo EU, kde je možné ovládat motor elektrokola páčkou na řídítkách, v České republice musí motor pracovat pouze ve spojení se šlapáním jezdce. Navíc mohou kola pomáhat pouze do rychlosti 25 km/h maximálním výkonem 250 W.
Nepřehlédněte: Lidl šokuje nadupaným elektrokolem, které ujede až 120 kilometrů
Tlakové mytí může způsobit nejenom vyplavení mazacího tuku z potřebných míst, ale také může poškodit elektronické součásti. Asi bychom doporučili upřednostnit starší metodu mytí s kbelíkem vody a houbou v ruce. A pokud je to možné, odpojte baterii a uložte mimo prostor mytí.
Čipování ve své podstatě znamená odstranění zákonných omezení, pokud jde o rychlost a výkon. Po takovém zásahu bude motor elektrokola schopen pomáhat při rychlostech vyšších, než zákonných 25 km/h. I když to vypadá lákavě, provoz na pozemních komunikacích by byl nelegální. Nehledě na to, úprava může mít negativní dopad na motor, který je navržen pro používání při regulovaných rychlostech.
Dojezd elektrokol záleží na mnoha proměnných. Jednak je to kapacita baterie, terén a profil trasy, vliv počasí, hmotnost jezdce. A samozřejmě na úrovni asistence, kterou používáte. Uživatel, který používá vyšší úroveň podpory, si svou baterii vybije mnohem rychleji.
Jízda na elektrokole s vybitou baterií je noční můrou každého elektrocyklisty. Jakmile dojde k vybití baterie a motor přestane pomáhat, bude třeba kolo pohánět vlastní silou. Vzhledem ke hmotnosti motoru a baterie to bude mnohem těžší, než kdybyste jeli na běžném kole. Proto se vyplatí na delší trasu vyjíždět z nabitou baterií a cestu si plánovat tak, aby k vybití baterie nedošlo.
Máte nějaké další otázky ohledně elektrokol? Neváhejte a zeptejte se v komentářích! Pokusíme se vám odpovědět hned, nebo případně v dalším díle podobného článku!
Ať chceme nebo nechceme, zvlášť v posledních letech se elektrokola stala fenoménem, který v řadě zemí překonává i prodeje klasických jízdních kol. Pro řadu rekreačních cyklistů představuje elektrokolo jedinečnou možnost vrátit se zpět do jedné stopy. Aktivním sportovcům elektrická kola umožňují nacházet nové limity. Není důležité, zda patříte k jedné nebo druhé skupině. Odpovědi na následující otázky se mohou hodit každému jezdci.
Obecná odpověď zní ano. Samozřejmě, bude záležet na tom, vydáte-li se do běžné přeháňky nebo budete-li chtít jezdit v prudkém lijáku. Elektrokola jsou navržena tak, aby odváděla vodu od elektronických součástek, včetně baterie a motoru.
Přesto, zejména u přestaveb, kdy dochází k montáži elektrických sad svépomocí, je dobré posoudit předem, co naše kolo dokáže zvládnout a co už by mohlo být nad jeho síly. Určitě bychom doporučili vyhnout se nejen prudkému dešti, ale zejména hlubokým brodům.
Bohužel ne. Na rozdíl od některých zemí mimo EU, kde je možné ovládat motor elektrokola páčkou na řídítkách, v České republice musí motor pracovat pouze ve spojení se šlapáním jezdce. Navíc mohou kola pomáhat pouze do rychlosti 25 km/h maximálním výkonem 250 W.
Nepřehlédněte: Lidl šokuje nadupaným elektrokolem, které ujede až 120 kilometrů
Tlakové mytí může způsobit nejenom vyplavení mazacího tuku z potřebných míst, ale také může poškodit elektronické součásti. Asi bychom doporučili upřednostnit starší metodu mytí s kbelíkem vody a houbou v ruce. A pokud je to možné, odpojte baterii a uložte mimo prostor mytí.
Čipování ve své podstatě znamená odstranění zákonných omezení, pokud jde o rychlost a výkon. Po takovém zásahu bude motor elektrokola schopen pomáhat při rychlostech vyšších, než zákonných 25 km/h. I když to vypadá lákavě, provoz na pozemních komunikacích by byl nelegální. Nehledě na to, úprava může mít negativní dopad na motor, který je navržen pro používání při regulovaných rychlostech.
Dojezd elektrokol záleží na mnoha proměnných. Jednak je to kapacita baterie, terén a profil trasy, vliv počasí, hmotnost jezdce. A samozřejmě na úrovni asistence, kterou používáte. Uživatel, který používá vyšší úroveň podpory, si svou baterii vybije mnohem rychleji.
Jízda na elektrokole s vybitou baterií je noční můrou každého elektrocyklisty. Jakmile dojde k vybití baterie a motor přestane pomáhat, bude třeba kolo pohánět vlastní silou. Vzhledem ke hmotnosti motoru a baterie to bude mnohem těžší, než kdybyste jeli na běžném kole. Proto se vyplatí na delší trasu vyjíždět z nabitou baterií a cestu si plánovat tak, aby k vybití baterie nedošlo.
Máte nějaké další otázky ohledně elektrokol? Neváhejte a zeptejte se v komentářích! Pokusíme se vám odpovědět hned, nebo případně v dalším díle podobného článku!