Elektrokolo s výkonem 1 000 W? Stroj narvaný adrenalinem jede i 60 km/h
- Frey AM1000 V6 přichází jako nové celoodpružené elektrické horské kolo
- Špičkový výkon dalece přesahuje hodnotu 1 000 W
- Jezdec může kolo osadit vlastními komponenty

AM1000 je již dlouhou dobu nejprodávanější platformou elektrických horských kol firmy Frey Bike. Společnost nyní představila šestou verzi, která obsahuje řadu vylepšení elektrokola s výkonem daleko přesahujícím 1 000 wattů.
Elektrokolo pro milovníky adrenalinu
Čínský výrobce vyrábí elektrická kola prémiové úrovně navržená tak, aby konkurovala nejlepším evropským eMTB. Model AM1000 kombinuje super-výkonný středový motor Bafang Ultra s vysokokapacitními bateriemi a špičkovými cyklistickými komponenty.
Nově představený model AM1000 V6 je první verzí elektrokola, které má, kromě spousty dalších vylepšení, plně integrovanou baterii. Mohutná baterie (48 V, 21 Ah) je celá skryta uvnitř spodní trubky rámu.
S kapacitou 1 008 Wh nabízí AM1000 mnohem víc energie než jakékoli elektrické horské kolo. Důvodem, proč je zapotřebí vysoká kapacita baterie, je použití vysoce výkonných motorů se středovým pohonem. Použitý motor Bafang Ultra poskytuje trvalý výkon 1 000 W. Ve skutečnosti se špičkový výkon často blíží až k hodnotě 1 500 W.
V Evropě jen mimo komunikace
S takovým výkonem a možnou rychlostí musíme zapomenout na (zákonem povolenou) jízdu po evropských silnicích (250 W / 25 km/h). Frey sice nezveřejňuje skutečnou maximální rychlost, částečně proto, že je variabilní v závislosti na řazení, váze jezdce, terénu atd. Ale při jízdě na AM1000 V5 na rovné silnici lze běžně jezdit rychlostmi kolem 60 km/h.
V6 nyní také přichází s osazením ve stylu „mullet“, které nabízí 29palcovou pneumatiku vpředu a 27,5palcovou pneumatiku vzadu. Toto nastavení přináší nejlepší kompromis mezi jízdou a ovladatelností. Hliníkový rám AM1000 V6 je vybaven prémiovými komponenty odpružení, které se skládají z vidlice RockShox Yari RC Boost a zadního tlumiče RockShox Deluxe.

Čtěte také: Rocket eBike je revoluční elektrokolo s dojezdem 162 km! Obejde se téměř bez nabíjení
Zvolte si vlastní komponenty
Mezi další díly, které stojí za to zmínit, patří náboje Quanta, 11rychlostní přehazovačkou SRAM NX a čtyřpístkové hydraulické kotoučové brzdy Magura MT5 Ne. Frey dokonce nabízí rámovou sadu pro případ, že si chcete vybrat své vlastní komponenty. Znamená to, že dostanete pouze rám, kyvnou vidlici, zadní tlumič, baterii, motor a nabíječku. Zbytek je pak na vás, abyste si kolo vybavili, jak uznáte za vhodné.
Použité komponenty nejsou levné a cena kola před odesláním činí 5 180 amerických dolarů (zhruba 115 tisíc korun bez daně). Vzhledem k tomu, že jiní špičkoví výrobci elektrických horských kol si účtují o několik tisíc dolarů více, není tato cena tak bolestivá, jak by se mohlo zdát.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.









