Blíží se doba, kdy Čína bude do Evropské unie dovážet elektromobily opět bez značné přirážky? Představitel Evropské unie naznačuje, že čínská cla na elektromobily nemusejí být zdaleka definitivní, či na plánovaných pět let.
Bernd Lange, předseda obchodního výboru Evropského parlamentu, v německém televizním programu uvedl, že Čína a Evropská unie mohou být blízko k dosažení řešení ohledně cel na dovoz čínských elektromobilů do EU. Bernd Lange naznačil, že dodatečná cla na čínská elektrická vozidla, která vstoupila v platnost zhruba před měsícem, by mohla zaznamenat nový obrat.
Cla již platí od listopadu a Evropská unie doposud nedávala naději, že by je mohla nějak revidovat. Tento pohled by se mohl změnit: „Jsme blízko k dohodě: Čína by se mohla zavázat, že bude nabízet elektromobily v Evropské unii za minimální cenu. Tím by se odstranilo narušování hospodářské soutěže nekalými dotacemi, proto byla cla původně zavedena,” řekl Lange.
Antisubvenční šetření EU týkající se dovozu bateriových elektrických vozidel z Číny skončilo 29. října a následující den vstoupila v platnost dodatečná cla na pět let. Různé automobilky čelí různým celním sazbám, čínská pobočka Tesly 7,8 procenta, zatímco 35,3 procenta SAIC Motor. Tato cla je třeba připočítat k běžnému clu ve výši deseti procent na dovoz aut do EU.
Clům na dovoz čínských elektromobilů nefandila svorně celá Evropská unie, rozhodně proti bylo Německo, nebo Španělsko, naopak Francie pro. Česká republika se při hlasování o clech zdržela.
Blíží se doba, kdy Čína bude do Evropské unie dovážet elektromobily opět bez značné přirážky? Představitel Evropské unie naznačuje, že čínská cla na elektromobily nemusejí být zdaleka definitivní, či na plánovaných pět let.
Bernd Lange, předseda obchodního výboru Evropského parlamentu, v německém televizním programu uvedl, že Čína a Evropská unie mohou být blízko k dosažení řešení ohledně cel na dovoz čínských elektromobilů do EU. Bernd Lange naznačil, že dodatečná cla na čínská elektrická vozidla, která vstoupila v platnost zhruba před měsícem, by mohla zaznamenat nový obrat.
Cla již platí od listopadu a Evropská unie doposud nedávala naději, že by je mohla nějak revidovat. Tento pohled by se mohl změnit: „Jsme blízko k dohodě: Čína by se mohla zavázat, že bude nabízet elektromobily v Evropské unii za minimální cenu. Tím by se odstranilo narušování hospodářské soutěže nekalými dotacemi, proto byla cla původně zavedena,” řekl Lange.
Antisubvenční šetření EU týkající se dovozu bateriových elektrických vozidel z Číny skončilo 29. října a následující den vstoupila v platnost dodatečná cla na pět let. Různé automobilky čelí různým celním sazbám, čínská pobočka Tesly 7,8 procenta, zatímco 35,3 procenta SAIC Motor. Tato cla je třeba připočítat k běžnému clu ve výši deseti procent na dovoz aut do EU.
Clům na dovoz čínských elektromobilů nefandila svorně celá Evropská unie, rozhodně proti bylo Německo, nebo Španělsko, naopak Francie pro. Česká republika se při hlasování o clech zdržela.