Čínská Tesla směřuje k historickému milníku, který byl před pár lety jen z říše snů
- Kalifornská automobilka rozhodně nezahálí s výrobou aut v Číně
- Tesla pravděpodobně zvládne vyprodukovat až 600 tisíc vozů za rok
- Z čínské Gigafactory se postupem času stává exportní hub

V posledních třech měsících se Tesle ve své čínské továrně dařilo vyrábět 50 tisíc elektromobilů měsíčně. Naznačuje to potenciál roční produkce až 600 tisíc vozidel. Čínská automobilová asociace pravidelně zveřejňuje statistiky a prodejní čísla. V listopadu se prodalo 52 859 vozidel značky Tesla. Všechny samozřejmě pochází ze šanghajské Gigafactory. Až 21 tisíc vyrobených vozidel šlo na export a zbylých 31 tisíc našlo majitele v Číně.
Tesla je v Číně mimořádně úspěšná
Oproti předešlému měsíci, ve kterém Tesla prodala přes 54 tisíc vozů, jsou čísla lehce nižší. V meziročním srovnání se ale jedná o růst 348 %. Impozantní je produkce v posledních třech měsících, kdy Tesla vždy vyrobila přes 50 tisíc vozidel.
S aktuálními potížemi v automobilovém průmyslu se čísla mohou příští měsíce lišit a produkce může klesnout. Pokud by Tesla měla dostatečné zásoby potřebných materiálů, šanghajská Gigafactory bude mířit na 600 tisíc vyrobených vozů ročně.

Jeden rekord za druhým
Elon Musk letos prohlásil, že Gigafactory v Šanghaji předběhla v produkci továrnu ve Fremontu. Nově se tak vozidla exportují především z Číny. Když Tesla poprvé oznámila stavbu továrny v Číně, plány možnost exportu mimo Čínu nezahrnovaly. To se změnilo na začátku letošního roku, kdy produkce raketově vzrostla.
Stavba místní Gigafactory byla zahájena v prosinci 2018 a první kusy sjely z linky přesně o rok později, v prosinci 2019. Během pouhých dvou let se z továrny stala největší světová linka pro elektrické vozy a to s velkým náskokem oproti konkurenci.

Čtěte také: Tesla zpřístupnila nepochopitelnou funkci, ta může vést k tragické nehodě
Dokáže Tesla výrobní čísla udržet?
Analytici však poznamenávají, že prodeje v Číně klesají. Nemá však smysl porovnávat čísla jen s měsíčním odstupem, jelikož většina produkce bude nyní určena k exportu. Skutečnou zkouškou pro čínskou poptávku nastane, až Tesla začne vyrábět vozy v nejnovější Gigafactory u Berlína začátkem příštího roku. Až tehdy poznáme jaká poptávka v Číně skutečně bude.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.