Číňané si mohou pořídit lepší Volkswagen ID.3, než Evropané. V čem je rozdíl?

Pavel Škopek
Volkswagen ID.3 Pro S | foto: Volkswagen
Volkswagen ID.3 Pro S | foto: Volkswagen

Volkswagen modernizoval ID.3 pro čínský trh. Nová verze má LFP baterii, větší displej a úpravy interiéru. Pomůže to značce v boji s místní konkurencí?

Nový Volkswagen ID.3 pro čínský trh

Čína je pro Volkswagen největším trhem. Německý gigant se zde však v posledních letech potýká s masivním propadem zájmu a v tvrdé konkurenci místních dravých výrobců se mu příliš nedaří.

To platí i o modelu ID.3, který je nejoblíbenějším elektromobilem Volkswagenu na čínském trhu. V lednu se firmě povedlo prodat 2 623 kusů, což představuje meziroční pokles o 65,5 %. Za celý loňský rok pak v Číně dodala 93 816 vozů ID.3.

Zvrátit tento negativní trend má za úkol nová aktualizovaná verze ID.3, kterou Volkswagen nyní představil. Speciálně pro čínský trh přináší několik významných změn.

Platforma MEB od Volkswagenu | foto: Volkswagen
Platforma MEB od Volkswagenu | foto: Volkswagen

LFP baterie

Největší změnou je přechod na lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii místo dosavadních NMC baterií. Tento krok může ovlivnit nejen výkon, ale i cenu vozu.

Nová LFP baterie od CATL má kapacitu 53,6 kWh a dojezd 451 km podle čínského cyklu CLTC. Rychlé nabíjení umožňuje doplnění z 30 % na 80 % za 48 minut. Elektromotor zůstává stejný – výkon 125 kW, točivý moment 310 Nm a spotřeba 13,4 kWh/100 km.

Hlavní výhody LFP baterií? Delší životnost, vyšší bezpečnost a nižší cena oproti NMC, i když za cenu nižší energetické hustoty.

Inovovaný interiér v aktualizované verzi VW ID.3 pro čínský trh | foto: CarNewsChina
Inovovaný interiér v aktualizované verzi VW ID.3 pro čínský trh | foto: CarNewsChina

Vylepšení interiéru a cenová strategie

Volkswagen vylepšil nejen techniku, ale i interiér ID.3. Centrální displej se zvětšil z 10” na 12,9”, má tenčí rámečky a postrádá spodní fyzická tlačítka. Středová konzole byla přepracována, nyní obsahuje bezdrátovou nabíječku a dva držáky na nápoje, což interiéru dodává prémiovější vzhled.

Zvenku se změny omezily na částečně černě lakovaný A-sloupek a dvě nové barvy – béžovou a světle modrou. K dispozici jsou kola o velikosti 18 a 20 palců. Cena se pohybuje mezi 119 900 a 136 900 jüany (cca 390 000–445 000 Kč), což dělá z ID.3 silného konkurenta na čínském trhu.

Tato verze je součástí strategie „In China, for China“, kdy Volkswagen přizpůsobuje své vozy místním potřebám. Automobilka také investovala 700 milionů USD do startupu Xpeng, se kterým vyvíjí nové elektromobily i autonomní technologie pro čínský trh.

Dočkáme se i v Evropě?

Volkswagen ID.3 s LFP baterií je krok k dostupnějším elektromobilům přizpůsobeným čínskému trhu. Ačkoli je tato verze určena primárně pro Čínu, některé úpravy by mohly zvýšit atraktivitu i v Evropě – nejen díky nižší ceně, ale i většímu displeji nebo přepracované středové konzoli. Otázkou však zůstává absence fyzických tlačítek, kterou řada řidičů nevítá.

Evropský trh je ale jiný. Zatímco v Číně VW čelí silné konkurenci domácích výrobců, v Evropě se ID.3 stále prodává dobře, ale roste tlak Tesly Model 3 či Renaultu Megane E-Tech. Modernizace evropské verze by mohla pomoci Volkswagenu udržet konkurenceschopnost a posílit jeho pozici na trhu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články