Číňan usvědčen z krádeže tajemství americké Tesly. Půjde do vězení

Tesla letos řešila soudní spor s dvojicí pracovníků, kteří vynesli mimo společnost důležitá firemní tajemství. Jeden z dvojice již zná svůj rozsudek, jeho komplic stále na rozřešení čeká. Oba pracovníci prodávali firemní informace pod svým názvem.
Tajemství měnilo majitele. Toho chtěla dvojice využít
Klaus Pflugbeil bude po doznání viny čelit dvouletému odnětí svobody. Jeho kolega ve zločinu, Yilong Shao, je stále vyšetřovaný. Oba jsou občany Čínské demokratické republiky a byli dříve zaměstnanci společnosti na výrobu baterií včetně těch používaných v elektrických vozech. Tesla před časem experta v oboru, společnost Hibar, odkoupila. To, co ale mělo zůstat za zavřenými dveřmi a co právoplatně po koupi patřilo Tesle, se muži rozhodli dále zpeněžit.
Následně si proto založili vlastní společnost na výrobu baterií a velmi přesná rozprašovací čerpadla. Technologii si ale novou nevyvinuli a použili dobře fungující řešení Tesly. Tento trh se velmi rozšiřuje a nová společnost by nejspíše mohla vydělávat zajímavé peníze. Jenže ve své propagaci zašli příliš daleko. Jejich reklamy přímo lákaly zákazníky na to, že dostanou výrobky v kvalitě od Tesly, jelikož prý jde o původní řešení. Sami se tak veřejně udali.

Patent není firemní tajemství
Tesla v tu dobu již zahájila své řízení proti dvojici. Pod záminkou zájmu o jejich technologii se ke zlodějům dostali tajní agenti v přestrojení. Než k dopadení došlo, přišla si dvojice na více než 1,3 milionu dolarů. Možná si vybavíte, že Tesla přeci dala své patenty k veřejnému užívání. Jenže je vcelku zásadní rozdíl mezi výrobními patenty a firemním tajemstvím. Ta i nadále zůstávají výhradně v majetku právoplatného držitele.
I když šlo původně o tajemství dřívějšího zaměstnavatele, kanadské společnosti Hibar, tyto záležitosti plynule přešly na nového majitele. I když se tedy Tesla sama na vývoji technologie nepodílela, v době zločinu již šlo kompletně o vlastnictví amerického technologického giganta.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.