Vybití baterií je něco, čeho se všichni řidiči elektroaut obávají. Nedávný incident, který se odehrál v Číně, však ukazuje, že tuto úzkost lze do značné míry zmírnit, jakmile budeme mít dostatek elektrických vozidel.
TIP: Čínský BYD má strategii, jak ovládnout svět elektromobilů
Podle zpráv došlo k vybití baterie Modelu S. Nevíme, zda to bylo nedopatřením řidičky, která prostě neodhadla, kolik energie jí v baterii zbývá. Naštěstí pro slečnu se objevil BYD Song PRO DM, elektroauto od společnosti BYD, jehož řidič nabídl nabití její baterie, aby mohla dojet k nejbližší nabíjecí stanici. Je však důležité zde zmínit, že nabíjení (z vozidla do vozidla) lze provádět pouze pomalou rychlostí asi 2 kW. K tomu, aby se dostala k nejbližší nabíjecí stanici, musela být auta propojena přibližně dvě hodiny.
BYD Song PRO DM je plug-in hybridní auto, které je vybaveno 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým motorem, který pracuje v tandemu s elektromotorem. Celkový kombinovaný výkon je 319 koní a 525 Nm. Baterie má kapacitu 15,7 kWh a dojezd v čistě elektrickém režimu až 81 km. Song od BYD je k dispozici také ve verzi s čistým elektrickým pohonem, která nabízí výkon 184 koní.
Znepokojení spočívá v tom, že mnoho majitelů elektroaut musí ještě pochopit, jak fungují akumulátory, zejména ti bohatí, kteří často nechávají jednoho z členů rodiny, aby si vzal elektroauto na ježdění, aniž by věnovali pozornost stavu nabití baterie. Mnozí zřejmě stále používají spalovací auta.
Domníváme se však, že lepší analogií je použití elektroauta, jako by člověk používal svůj chytrý telefon. Přemýšlejte o tom, kdy byl naposledy váš telefon úplně vybitý? Máme sklon plánovat jeho využití v závislosti na kapacitě baterie? Při použití elektroaut, jako je Tesla Model S, kterou vidíte na obrázcích, by se mělo něco podobného praktikovat.
zdroj: gaadiwaadi
Vybití baterií je něco, čeho se všichni řidiči elektroaut obávají. Nedávný incident, který se odehrál v Číně, však ukazuje, že tuto úzkost lze do značné míry zmírnit, jakmile budeme mít dostatek elektrických vozidel.
TIP: Čínský BYD má strategii, jak ovládnout svět elektromobilů
Podle zpráv došlo k vybití baterie Modelu S. Nevíme, zda to bylo nedopatřením řidičky, která prostě neodhadla, kolik energie jí v baterii zbývá. Naštěstí pro slečnu se objevil BYD Song PRO DM, elektroauto od společnosti BYD, jehož řidič nabídl nabití její baterie, aby mohla dojet k nejbližší nabíjecí stanici. Je však důležité zde zmínit, že nabíjení (z vozidla do vozidla) lze provádět pouze pomalou rychlostí asi 2 kW. K tomu, aby se dostala k nejbližší nabíjecí stanici, musela být auta propojena přibližně dvě hodiny.
BYD Song PRO DM je plug-in hybridní auto, které je vybaveno 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým motorem, který pracuje v tandemu s elektromotorem. Celkový kombinovaný výkon je 319 koní a 525 Nm. Baterie má kapacitu 15,7 kWh a dojezd v čistě elektrickém režimu až 81 km. Song od BYD je k dispozici také ve verzi s čistým elektrickým pohonem, která nabízí výkon 184 koní.
Znepokojení spočívá v tom, že mnoho majitelů elektroaut musí ještě pochopit, jak fungují akumulátory, zejména ti bohatí, kteří často nechávají jednoho z členů rodiny, aby si vzal elektroauto na ježdění, aniž by věnovali pozornost stavu nabití baterie. Mnozí zřejmě stále používají spalovací auta.
Domníváme se však, že lepší analogií je použití elektroauta, jako by člověk používal svůj chytrý telefon. Přemýšlejte o tom, kdy byl naposledy váš telefon úplně vybitý? Máme sklon plánovat jeho využití v závislosti na kapacitě baterie? Při použití elektroaut, jako je Tesla Model S, kterou vidíte na obrázcích, by se mělo něco podobného praktikovat.
zdroj: gaadiwaadi